Virus TI OS. 2.0 ervaringen

Virus ti OS2 soundset

Virus ti OS2 soundset

zoals beloofd hierbij een aantal patches in de categorieen Leads, Arps en Pads met patches specifiek gebouwd voor OS2.0. Alle patches maken alleen gebruik van de nieuwe Oscillators (Grain, Formant en Wave PWM)

veel plezier ermee.

Planet Earth OS 2.0 Patchlist
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
== PADS ==..........== LEAD ==.........== ARPS ==
Arsenic...................Calxes...................Copper
Cerium....................Oxyd....................Silver
Xenon....................Sodium..................Nickel
Ozone....................Thorium.................Iron
Tin.........................Cobalt...................Indium
Bismuth...................Sulfur...................Oxide
Uranium...................Boron..................Terbium
Nitrogen..................Phosphor..............Carbon
Silicon.....................Rhenium...............Water
Rhodium.................Calcium
Hafnium..................Nitrogen
Selenium
Osmium
Erbium
Oxygen

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ps. de mensen die aangegeven hebben aan mij dat ze geinteresseerd waren in de soundset die ik naar access gestuurd heb hebben inmiddels een pb van mij gehad met de download link van de soundset. Dit omdat het blijkbaar nog wel even kan duren voordat die daadwerkelijk op de access site staat. Dus als je in het verleden dit hebt aangegeven check dan je pb even.
 

Attachments

  • quifster_planet_earth_os2.mid
    19,6 KB · Bekeken: 119
Origineel geplaatst door MikeJarod
Top hoor dat je het allemaal zo enthousiast deelt! :okdan:
Zal vanavond eens door je sounds heengaan. Die andere bank was ook ergens downloadbaar zei je?

klopt, check je pb voor de download link.
 
ik heb even live een stukje ingespeeld met 3 patches uit de planet earth soundset.

1. eerste stukje is de Nickel arpeggiator. door steeds gebruik te maken van 3 noten is dit arp lijntje neergezet.
2. tweede stukje is de Hafnium patch, dit is een padsound gebaseerd op een formant en een granulaire osc.
3. derde stukje is een lead sound Oxyd patch. Dit soort sounds moet je van houden, dit is een vrij metaal achtige distorted solo sound.

je kunt de mp3 hier vinden: Planet Earth preset demootje
 
Zozo ik krijg zomaar een soundbankje in mijn persoonlijke berichten box.
Ook ik heb je solarbank even beluisterd. Ik dacht dat ik vel FX'en gebruikte... Baas boven baas.
Zeer mooie en bruikbare pads overigens. Het viel me op dat de softknobs je sounds bijna
altijd verkrachtte. Waarom zo extreem?
 
Origineel geplaatst door quifster
ik heb even live een stukje ingespeeld met 3 patches uit de planet earth soundset.

1. eerste stukje is de Nickel arpeggiator. door steeds gebruik te maken van 3 noten is dit arp lijntje neergezet.
2. tweede stukje is de Hafnium patch, dit is een padsound gebaseerd op een formant en een granulaire osc.
3. derde stukje is een lead sound Oxyd patch. Dit soort sounds moet je van houden, dit is een vrij metaal achtige distorted solo sound.

je kunt de mp3 hier vinden: Planet Earth preset demootje

n1ce! dit klinkt erg goed. top3:
2
3
1
;-)
 
OS2.0 maakt pads draaien wel kinderlijk eenvoudig :) Maar hoe designen jullie Ti gebruikers je
patches? Met de knoppen of met VC. Ikzelf voornamelijk met VC omdat effecten, osc's en routing
voornamelijk gepaard gaat met subberdesub menus. Het enig wat ik met de hardware knoppen
doe is de rechter sectie (ADSR en filter) Dit gaat weer sneller met de Ti knopjes.
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Zozo ik krijg zomaar een soundbankje in mijn persoonlijke berichten box.
Ook ik heb je solarbank even beluisterd. Ik dacht dat ik vel FX'en gebruikte... Baas boven baas.
Zeer mooie en bruikbare pads overigens. Het viel me op dat de softknobs je sounds bijna
altijd verkrachtte. Waarom zo extreem?

heheh grappig,
ik doe dat bewust, omdat alle gangbare aanpassingen van je sound al via alle andere knoppen beschikbaar zijn, vandaar dat ik bij veel patches de softknobs gebruik om rechtstreeks in te grijpen op het soundkarakter. Dat kan inderdaad extreem over komen kwa soundverandering, maar ik vind het zelf prettig op die manier, omdat ik de sound zeer snel kan aanpassen aan de track op die manier.

De softknobs bij mijn patches (in de solar bank) zijn dus vaak niet bedoeld voor subtiele veranderingen, daar heb je mogelijkheden genoeg voor op de virus ti zelf. Vandaar dat ik vaak de softknobs route naar ring modulators, of oscillator karakter wijzigingen, of distorted waveshapers / rectifiers.
 
Een sounddesign hulpstukje dus. Ik had al zo'n vermoeden kort nadat ik deze vraag had gepost.
Ik maar denken dat de softknobs "bedoeld" waren voor lichte complexe veranderingen :)

Zelf link ik ze nagenoeg alrijd aan control 03 control 09 en control 12 om zo 2 (of meer) mods
toe te passen met een ruk aan de zachte knop. Het is alleen zeer jammer dat de softknobstand
niet in de patch opgeslagen wordt (hij initialiseerdt altijd op 0)



HIER ook een pad van mij.

Simpelweg 3 oscilators (Wave PWM, HyperSaw, lichte sub)
Traag LFO'tje op de PW, shape en pitch van OSC1. verder nog een LFO'tje op de PW van
de HyperSaw en een LFO op de panning. Standaard filter, FX'jes toevoegen, glide naar smaak
instellen. Tot slot een OSC1 pitch naar benee op de aftertouch. en ziezo! 3 minuutjes werk :)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door koekebakker
HIER ook een pad van mij.

Simpelweg 3 oscilators (Wave PWM, HyperSaw, lichte sub)
Traag LFO'tje op de PW, shape en pitch van OSC1. verder nog een LFO'tje op de PW van
de HyperSaw en een LFO op de panning. Standaard filter, FX'jes toevoegen, glide naar smaak
instellen. Tot slot een OSC1 pitch naar benee op de aftertouch. en ziezo! 3 minuutjes werk :)

:halleluja Wow, dit vind ik een hele mooie pad. Goed gedaan hoor. Wat nog mooier zou zijn is om de S&h van je lfo aan osc 1 pitch te koppelen zodat die echt willekeurige tonen over je sub osc gooit

als je wat meer patches hebt hou ik me aanbevolen voor een echte koekebakker patch bank :{
 
Jaaaaa! een gratis koekebakker padbank. prima idee :)
Intussen liggen er al 5 op de plank, waarvan hier een nieuw tipje van de sluier

4 Oscilators (1,2,3 + sub), vele LFO's en effecten... oftewel... 5 cpu stress streepjes :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
ik heb even live een stukje ingespeeld met 3 patches uit de planet earth soundset.

1. eerste stukje is de Nickel arpeggiator. door steeds gebruik te maken van 3 noten is dit arp lijntje neergezet.
2. tweede stukje is de Hafnium patch, dit is een padsound gebaseerd op een formant en een granulaire osc.
3. derde stukje is een lead sound Oxyd patch. Dit soort sounds moet je van houden, dit is een vrij metaal achtige distorted solo sound.

je kunt de mp3 hier vinden: Planet Earth preset demootje

Die eerste geluiden zijn OK maar niet bijzonder. Maar dat laatste geluid is 'de bom' zoals ze in de Bijlmer zeggen.
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Jaaaaa! een gratis koekebakker padbank. prima idee :)
Intussen liggen er al 5 op de plank, waarvan hier een nieuw tipje van de sluier

4 Oscilators (1,2,3 + sub), vele LFO's en effecten... oftewel... 5 cpu stress streepjes :D


klinkt ook weer erg lekker.

hier nog een paddemootje uit mijn solar soundset. patch: the trip

downloaden kan hier: Solar soundset - The Trip
 
Ter*ng! Zeer mooie pad quisfster. Ik weet het goed gemaakt... maak jij er 64, doe ik dat ook :)
Klinkt heerlijk.
 
Hey Quifster, erg mooie pads in je soundset (de overige sounds zijn ook gaaf natuurlijk)..
nummer 30: Overdrive -> Hmmmm

Fijn dat je ze met ons wilt delen!

it's virus TIme :halleluja
 
Origineel geplaatst door Alan
Hey Quifster, erg mooie pads in je soundset (de overige sounds zijn ook gaaf natuurlijk)..
nummer 30: Overdrive -> Hmmmm

Fijn dat je ze met ons wilt delen!

it's virus TIme :halleluja

top dat je ze goed vindt :)

inderdaad mee eens, die overdrive patch is heel erg lekker. Het vreemde is dat zo'n type lead nog niet in een van de beschikbare patch banken aanwezig was. Dit soort leads zijn heel erg lekker om in je mix te stoppen. Ik heb de Overdrive patch gebaseerd op een Lead patch van jordan rudes in de vsynth. Ik moet wel zeggen dat ik hem in de virus beter vindt klinken (en vooral de manier waarop het mod wheel de sound beinvloed vind ik erg lekker).
 
Back
Top