Virus TI OS. 2.0 ervaringen

Ja, lekker hoor!!


Maar na de update naar v2.0 lijkt het wel of mn asio het minder trekt.
Nu opeens kliks en plopjes. Klein, dat wel, maar toch ruk.

Iemand anders dit ook?

Gruse

:koffie:
 
Ikzelf heb nooit echt succes gehad met de TI audio driver (FL studio 6 en Cubase Studio 4)
Mijn oplossing was de M-Audio Audiophile USB weer uit de kast trekken.
 
Origineel geplaatst door bigboom
zo te zien in deze thread heeft niemand de welbekende sync problemen. Helaas bij mij dus wel. Ik gebruik Ableton Live 6 en tis weer ramp met syncen bij mij. Klopt gewoon weer helemaal niets van.

Mijn TI is ook soms de sync vergeten, dan staat ie op auto en de asio geeft 48K uit, maar toch loopt ie op 44K.

Wat je eens kunt proberen in je TI preset opslaan (in je vst window) en dan de vst opnieuw selecteren, en dan de preset oproepen. Bij mij wil dit wel eens helpen. Het lijkt alsof de virus soms instellingen 'vergeet', en pas na een reload van de preset snapt ie het weer.

Ik had zelf problemen met een single waar een audio input doorheen kwam. Ik kreeg na een hele tijd pielen maar geen signaal, terwijl ik toen ik net begon wel heel even signaal hoorde. Toen heb ik de virus uitgezet, en weer aangezet, de preset opniew geladen en voila, het werkte (met dezelfde instellingen als voorheen, want die waren in de preset opgeslagen)...

Beetje vreemd allemaal, maar het blijft een ragge bak :halleluja
 
Origineel geplaatst door quifster
klopt,
heb ik in december al gedaan, ik had ook verwacht dat ze gelijktijdig met de os update geplaatst zouden worden. Ik heb al even een mailtje vandaag naar ze toegestuurd of al bekend is wanneer ze de nieuwe soundbanken gaan posten op de access site.

Wanneer komen die patches nou op de Access-site? Ik vind het vreemd dat zoiets nou zo lang moet duren, of zijn ze user-banken aan het opsparen zodat ze tijdens de MusikMesse iets te presenteren hebben?

(Nogmaals bedankt voor je pre-release patches trouwens. Mooie pads zitten daarin zeg :okdan: )
 
Origineel geplaatst door Saskija
Wanneer komen die patches nou op de Access-site? Ik vind het vreemd dat zoiets nou zo lang moet duren, of zijn ze user-banken aan het opsparen zodat ze tijdens de MusikMesse iets te presenteren hebben?

(Nogmaals bedankt voor je pre-release patches trouwens. Mooie pads zitten daarin zeg :okdan: )

ja, inderdaad, het is erg vreemd dat ze er nog niet opstaan. Ook op emails naar hun krijg ik op dit moment geen reactie meer. in het verleden reageerden ze altijd wel snel. Ik weet dat er meer banken door anderen naar hun gestuurd zijn. Maar wanneer en vooral OF ze die banken nog uploaden is mij niet bekend.

Het goeie nieuws is wel dat je de solar soundset bank al hebt ;) De mensen die regelmatig reageren op sounds heb ik de soundbank inmiddels toegestuurd.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat het niet echt motiverend is om patches naar access te sturen op deze manier. Ik heb inmiddels ook een 128 patch bank voor os 2.0 gemaakt voor mezelf met hele goeie patches, maar op deze manier is de fun daar wel van af :D

off topic: ik ben nu bezig met het maken van een patch bank voor de cubase 4 synths. Voor de cubase 4 bezitters zou ik willen adviseren die eens goed uit te checken, met name mystic is tot gigantisch mooie patches in staat (3 combfilters parallel met heftige feedback mogelijkheden :{ )
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Jaaaaa! een gratis koekebakker padbank. prima idee :)
Intussen liggen er al 5 op de plank, waarvan hier een nieuw tipje van de sluier

4 Oscilators (1,2,3 + sub), vele LFO's en effecten... oftewel... 5 cpu stress streepjes :D

al enige vorderingen van de echte koekebakker pad bank? :{ :{ :{
 
20 stuks al :) de kwaliteit moet wel hoog blijven natuurlijk.
Het rare is dat ik echt een pad-draai-dag moet hebben (hoe stom het ook klinkt) :D

Ik zal je/jullie op de hoogte houden. :dj:
 
ik vorder ook maar gestaaag....
ivm met nieuwe job... al het goede komt ........ :) (ben wel benieuwd naar je set quif!)
 
Origineel geplaatst door quifster
off topic: ik ben nu bezig met het maken van een patch bank voor de cubase 4 synths. Voor de cubase 4 bezitters zou ik willen adviseren die eens goed uit te checken, met name mystic is tot gigantisch mooie patches in staat (3 combfilters parallel met heftige feedback mogelijkheden :{ )

Haha, klinkt goed *D

Jammer dat ik live 6 draai.. Maar je andere bank vind ik lekker idd, top! heb gisteren nog een pad van je 'gebruikt'.
Prettig.

Groet
 
Origineel geplaatst door scan
Haha, klinkt goed *D

Jammer dat ik live 6 draai.. Maar je andere bank vind ik lekker idd, top! heb gisteren nog een pad van je 'gebruikt'.
Prettig.

Groet

das leuk om te horen

off topic demootje, cubase 4 synths in actie samen met stylus en een pianootje:
Cubase 4 - mystic en spector synth

ik vind het een fijne combinatie in de praktijk, de cubase 4 synths en de virus ti. Het klankpalet vult elkaar mooi aan.
 
Origineel geplaatst door quifster
ik vind het een fijne combinatie in de praktijk, de cubase 4 synths en de virus ti. Het klankpalet vult elkaar mooi aan.

Ja, en dat de Arp altijd in sync loopt. In Live is alles perfect (bij mij dan) behalve de arp.
Gisteren een erg lekker geluid gebakken, met de arp editor lopen klooien, en opeens, ajuu geluid weg... etc.

Ti herstart, geluid nog steeds noppes hahaha, blijft een maf apparaat. Maar wel erg lekker, wat een geluid

:halleluja
 
Origineel geplaatst door scan
Virus TIOS 2.0.1 is available
03/06/2007

Access


geinstalleerd en ziet er goed uit. die 48 khz bug die er in 2.0 helaas was ingekomen is volledig verdwenen (scheelt weer een workaround :) )

vergeet niet de nieuwe patches te checken die meegeleverd worden met deze nieuwe update. Deze zijn gebaseerd op OS 2 oscs en gemaakt door Ben Crossland.
 
nice quifster. Doet me deugd weer een deemootje te horen van je. (beetje cliché, maar zeer relaxed)
Doet me denken aan een amerikaanse net ontslagen dectective die eenzaam in een regenjas om 3:00 door een leeg
New York loopt op zoek naar genegenheid omdat zijn vrouw hem zojuist verteld heeft dat ze al een jaar een relatie met
een succesvolle zakenman heeft (die toevallig ook de beste vriend van de detective is)

als jullie HIER klikken vinden jullie weer een patch van mij. Geen hiepperzaag dit keer :)
Dan nu nog 43 te gaan en de bank kan gefreewared worden :). Het gaat, "vrees" ik, meer een
space ambïent bank worden dan een padbank. Maarja... wat is de definitie van pad anyway...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top