Virus TI in FLStudio

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Lid sinds
15 december 2004
Berichten
463
Locatie
Exciting Brabant ;-)
Hoi Allemaal,

ik heb vandaag mijn Virus TI binnengekregen en hij klinkt als een klok.
Ik heb wel een paar vraagjes t.a.v. het gebruik als VST in FLStudio.

1: Hoe kan ik als de TI in VST mode staat, het klavier sturen naar een kanaal? Nu gaat ie altijd naar het eerste kanaal
2: Mijn setup loopt binnen FL niet lekker (pops en clicks). Ik ga eerst even een nieuwe USB-kaart kopen om te kijken of dat helpt. Iemand hier ervaring mee?

3: Is het de bedoeling dat ik 1 kanaal aanmaak met een Virus TI? Hoe maak ik dan verschillende partijen en hoe stuur ik die naar een kanaal van de TI? Dit werkt anders dan MIDI en ik begrijp niet hoe

4: het renderen van geluid werkt niet. Ik krijg een song die wel even lang duurt als in FL, maar het geluid klinkt alsof het op 10x de snelheid staat met gaten ertussen. Zal straks even wat uploaden.

5: Ik krijg de vocoder niet aan de praat. Van mijn handleiding klopt niets! Die verwijst naar patches die er niet zijn en naar pagina's in de handleidng die er niet zijn :)

Verder: Wat een super-apparaat!
 
Re: Virus TI in FLStudio

Origineel geplaatst door AlonsoMos

1: Hoe kan ik als de TI in VST mode staat, het klavier sturen naar een kanaal? Nu gaat ie altijd naar het eerste kanaal

3: Is het de bedoeling dat ik 1 kanaal aanmaak met een Virus TI? Hoe maak ik dan verschillende partijen en hoe stuur ik die naar een kanaal van de TI? Dit werkt anders dan MIDI en ik begrijp niet hoe

Je moet zodra de VirusControl VST geladen is, rechtsboven de Port instellen. Dan voeg je een midi-kanaal toe, die stel je in op de port van je VirusControl, dan kan je de 16 verschillende channels van je Virus bedienen.

Origineel geplaatst door AlonsoMos

4: het renderen van geluid werkt niet. Ik krijg een song die wel even lang duurt als in FL, maar het geluid klinkt alsof het op 10x de snelheid staat met gaten ertussen. Zal straks even wat uploaden.

Dat komt omdat ze bij Access er vanuit zijn gegaan dat je Cubase gebruikt. Die heeft een real-time export, die nodig is voor de Ti. Voor zover ik weet is daar nog geen work-around voor. Behalve dat je fruityloops in cubase kan laden, dan in cubase je virus partij inspeelt en dan de boel in de audio mix-down gooit.
 
5: Ik krijg de vocoder niet aan de praat. Van mijn handleiding klopt niets! Die verwijst naar patches die er niet zijn en naar pagina's in de handleidng die er niet zijn

De vocoder werkt zo: je hebt een 'modulator' en een 'carrier'. De modulator is de {song}tekst of rap ed. die je als een robot wilt later klinken, dus te vocoden.
De carrier is het instrument dat je wilt laten 'praten'.

Ik ken je probleem trouwens, ik had het in het begin ook, maar je moet het zo doen:

Open een wav'je bijv. in je sampler, of neem een tekst op met je mic.
Pan dit channel helemaal naar links.

Maak nu een nieuwe channel aan met het instrument dat je wil laten praten.{rauwe synthsounds werken meestal het best, maar niet altijd, het ligt eraan wat voor effect je wilt bereiken}

Vul nu een aantal tonen in in je pianoroll of druk op rec en speel ze in.
Pan dit kanaal helemaal naar rechts.

Zorg dat de tekst die je wilt vocoden en de duur van je melodietje ongeveer even lang zijn.

Zet nu de beide kanalen op 1 FX channel

Kies als effect een vocoder en... je bent er. Even kloten met de instellingen kan geen kwaad.
Wat je ook kunt doen is de sound eerst door je decabuddy laten gaan en dan pas door je vocoder. Success
 
Als ik de virus in FLStudio hang, kies ik de Virus TI Synth als input.
Hiermee kan ik wel noten spelen, maar krijg ik bijvoorbeeld geen aftertouch info binnen.

iemand een idee hoe dat kan komen?
 
Back
Top