Acces Virus B, probleem! wat ervaringen gevraagd.

Cup-a-Core

PuiNZooi
Lid sinds
15 juni 2011
Berichten
37
Locatie
Zaandijk
Hoi Forum leden.

Ik heb een aantal maanden geleden een Virus B gekocht.
Echt een mooi apparaat, schitterend geluid en is echt helemaal mijn ding.

Handleiding geprobeerd om begrijpend te lezen en weet globaal hoe dat ding werkt, zowel in Single als in Multi Mode.

Toch kom ik wat problemen tegen waar ik op het forum niks heb over kunnen vinden en hoop hier wat duidelijkheid over te krijgen.

Ik maak eerst in Single Mode mijn geluidjes, ik sla ze op en vervolgens laad ik ze in mijn Multi-single mode, appeltje eitje....

Elk geluidje/Synth stuur ik in Cubase naar een apart Midi- Kanaal om zo een track op te bouwen en dan komen er een aantal problemen.
In muliti single mode zijn in een keer alle effecten zoals Delay weg, wanneer ik bijv de enveloppe van een part wil veranderen veranderd de enveloppe van een andere part mee zelfde geld voor bijv. als ik de Cutoff wil automaten van een kanaal.

De vraag is dan, welke gedeeltes van de machine kan je per part automaten, welke gedeeltes van de machine zijn alleen globaal?
Zijn er regels aan verbonden met betrekking op welk midi kanaal je bezig bent en wat je machine doet als je aan de knoppen rommelt?

ps. Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe iedereen, die dit ding heeft (of heeft gehad) ermee werkt.
 
Klinkt alsof je je midi instellingen niet geheel ok ingesteld hebt staan en dat alle MIDI-IN naar alle parts gedupliceerd worden ipv individueel. Let wel dat de Delay/Reverb effect in multi-mode geshared is en niet per part ingesteld kan zijn buiten de gegeven hoeveelheid "send"..

Just in case: Neem aan dat je de multimode gebruikt door beide knoppen tegerlijk in te drukken? (multi en single)

Je kan mits juist ingesteld bijna alles automatiseren per part.. T'is ff die juiste instelling vinden voor je setup.. Ik kijk vanmiddag even welke parameters bij mij staan.
 
Hoi Maleh,

Ik druk idd zowel single als multi tegerlijk in.
Dus als ik het goed begrijp delay/Reverb gaat in multi/single niet per part maar alleen globaal.
Ik zit het nu idd ook staan in het effectenmenu. Achter delay staat multi in het effecten menu. Das mooi :)

Ik ben benieuwd naar jouw parameters. Ben ervan overtuigt dat het iets simpels is.

Als je wat veranderd aan een part kan je dat dan ook als single opslaan vanuit het Multi/single menu?
 
Hoi Maleh,

Ik druk idd zowel single als multi tegerlijk in.
Dus als ik het goed begrijp delay/Reverb gaat in multi/single niet per part maar alleen globaal.
Ik zit het nu idd ook staan achte delay staat multi in het effecten menu. Das mooi :)

Ik ben benieuwd naar jouw parameters. Ben ervan overtuigt dat het iets simpels is.

Vast en zeker! ;)

Ik liep ook vaak te tobben met de midi instelling voor multi in mijn setup, paar weken geleden "weer", agz ik de midi out wou mergen met de midi out van mn Mopho naar de MPC toe, doet het gelukkig weer goed en een erg goede tip als het van toepassing is: Mocht je het OS moeten updaten? Schrijf je instelingen op! :frons: Dat kostte mij weer een paar dagen om de juiste setup te vinden..
 
allright.. heb staan in multisingle:

"Ctrl" menu

Iedere part zn eigen midi kanaal (buiten 16 dat is bij mij de volgende synth in the midichain)

Global channel: 16 (in een andere situatie wellicht 1)
Panel: Int+midi
SoftThru: off
alle program change "off" (in mijn geval nml niet nodig)
DeviceId: Omni
Midi lowpage: Contr
Midi highpage: Polyprs

Heb dan een keys versie maar de module is dacht ik identiek qua menu.
Ik stuur hem dan wel aan via een MPC en daar is het een Q-link koppelen aan een midi-cc..
Zie link:
http://www.waf80.de/virus/controller.html
Voer die gegevens in cubase en gaan! :walker:
 
Thnx :D
Alles lijkt nu te werken :D
Vooral een delay voor alle parts is erg prettig.


Update was trouwens het eerste dat ik gedaan had hehe
 
Thnx, :D> die ziet er op dit moment nog oneindig uit maar sta echt versteld van het geluid dat eruit komt B)
 
Back
Top