Virus B Multi patch

!!Spun

Ingeburgerd
Lid sinds
2 januari 2011
Berichten
38
Locatie
ergens in het zuiden
Hey jongens,

eerst mijn vragen:

- Hoe kan ik zien welke single patches zich in een multi patches bevinden? (lets say m1)
- Hoe kan ik aanpassen welke single patches zich in deze multi1 patch bevinden?
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze single patches op laten we zeggen midi kanaal 5,6 en 7 getriggerd worden?

background info:

De virus gebruik ik zonder een computer, als sequencer gebruik ik mijn electribe emx (4 van de 5 synth parts wil ik ervoor gebruiken om precies te zijn)

Ik heb dus sinds een tijdje een virus in mijn bezit en ik vond dat het nu toch echt tijd was om die multi patches te gaan gebruiken zodat ik de andere 2 stereo uitgangen van deze synth ook kan gebruiken, tegelijkertijd met mijn 1e set stereo uitgangen (multi patches zijn de enige manier hiervoor toch?).

Nu bleek de handleiding er niet écht op in te gaan noch met een simpel stap voor stap stappenplan te komen, en met een goeie zoeksessie op synthforum / google werd ik ook helaas niet veel wijzer. Ik heb toch al wat jaren ervaring met hardware synthjes dus ik vermoed niet dat ik ergens iets stoms over het hoofd heb gezien?

Alvast heel erg bedankt!
 
Naar mijn weten zitten er niet meerdere single patches in een multi patch.
De multi-optie op de Virus B is niet meer dan een multitimbrale optie op de Virus, zodat je op elk midi-kanaal een andere single patch kunt laden.

Met de knopjes Part +/- kun je zien op welk midi-kanaal je bezig bent.
 
zodat je op elk midi-kanaal een andere single patch kunt laden.
Precies dit wil ik voor elkaar krijgen!

Naar mijn weten zitten er niet meerdere single patches in een multi patch.
Is dat een aanname of weet je dat zeker? naar mijn weten namelijk wel, een multi patch bestaat uit een aantal single patches die je zelf in elkaar geschroefd hebt.

Met de knopjes Part +/- kun je zien op welk midi-kanaal je bezig bent.
Nee, ik vrees niet dat het zo gemakkelijk werkt.

Bedankt voor even te reageren, maar ik ben toch echt opzoek naar een vollediger antwoord op mijn vraag.
Uiteraard heb ik zelf ook al op wat geprobeerd en op knopjes geduwd op een manier die mij juist leek. iemand die me hiermee kan helpen?
 
Je moet even op multi en single tegelijk drukken. Dan kom je in multi-single mode.
Zo kun je met de part knop tussen je midi-kanalen switchen en werkt de virus verder precies zoals je in single-mode gewend bent.
 
Bedankt jongens!

Ik ben ondertussen zo ver dat ik op een aantal verschillende midi kanalen verschillende patches heb runnen, maar ze komen allemaal uit dezelfde 2 outs. Ook nadat ik in de patches heb aangepast dat ze uit andere outputs moeten komen (meerdere combinaties geprobeerd). Enig idee waarom dat zo is?

Ik meen gelezen te hebben dat er verscheidene opties zijn die afzonderlijk van elkaar blijven in single en multi patch, dat wil bijvoorbeeld zeggen, als ik in single multi mode van een losse patch de delay aanpas dan blijft diezelfde patch in single mode ongewijzigd. kan het daar misschien iets mee te maken hebben?

Het spijt me als dit onder de categorie valt van 'vragen die niet nodig zijn om gesteld te worden'. Ik ben absoluut niet te lui om een handleiding te lezen en heb over het algemeen genoeg kennis van zaken om het zelf opgelost te krijgen maar ik kom hier echt niet uit in mn eentje.
 
De outputs kun je gewoon per kanaal instellen (in multisingle mode) onder CTRL en dan bij OutSel.
Dit staat los van wat je in single mode instelt.
Ik werk zelf echt nooit in single mode, want in multisingle mode kun je alles.

De reverbs en delay's neemt hij inderdaad niet mee vanuit de single mode.
Die moet je opnieuw instellen in de multisingle mode. Per kanaal kun je niet allerlei verschillende effecten toepassen, want de virus heeft maar een enkele effect-processor. Die wordt in feite vanuit elk kanaal als send uitgestuurd. De effecten kun je wel naar een aparte output toesturen trouwens.
 
Reverb en delay zijn inderdaad globaal, maar alle andere effecten zijn per part - chorus, phaser, distortion etc.
 
Ik heb het allemaal voor elkaar gekregen!

Dus bij deze wil ik graag even gebruik maken van de gelegenheid om mijn ontelbare bedankjes te overhandigen aan deze knappe koppen hier :okdan: Het was me een bevalling hoor PFOE maar ok dan heb je ook wat.

Nogmaals, harstikke bedankt 8o
 
Back
Top