VIRUS TI 2 !PROBLEEM!

Epidemie

Ingeburgerd
Lid sinds
25 september 2014
Berichten
53
Locatie
Drongen, België
Hallo beste forumleden,

Eventjes geleden heb ik tweedehands een virus ti 2 gekocht.
Eerst werkte alles goed. Ik was er helemaal weg van! De Virus levert een super kwalitatief geluid met eindeloze mogelijkheden.
Ik gebruikte hem al die tijd als hardware synth. Na een tijdje wou ik hem ook met de vst gebruiken op mijn mac. Dit ging goed...voor een halve dag dan toch...
Ik hoorde opeens een storing in het geluid en toen begon mijn geluid te kraken en te distortion en van pitch te veranderen. Echt niet goed.

Sindsdien heb ik dit probleem altijd vanaf dat ik mijn virus opstart.
Ik heb al weken zitten proberen: installeren en herinstalleren van software, mac updaten/downgraden, andere versies van de virus software geinstalleerd, verschillende usb connecties uitgeprobeerd, etc, etc....

maar krijg altijd deze 4 scenario's:

- Bij opstarten helemaal geen audio, ook al ontvangt de vst midi en loopt hij sync
- Bij opstarten direct noise en gekraak (vst loopt perfect sync)
- direct noise en geraak + sync error bij de vst
- 2 minuten klinkt hij perfect en loopt hij perfect sync, daarna weer hetzelfde probleem

Ik heb met virus support gestuurd en zij raden me aan om mijn virus op te sturen naar één of ander service departement in Duitsland.
Is er enige mogelijkheid dat iemand in België dit kan oplossen? Ik heb al op veel forums gelezen dat er veel mensen zijn met hetzelfde probleem zijn, maar er staat nooit een oplossing bij...

Ik vraag mij af of het toch niet ergens een softwarematig probleem kan zijn en of het probleem wel aan de hardware zelf ligt...
Het zou zonde zijn als ik hem helemaal naar Duitsland zou opsturen om dan achteraf nog hetzelfde probleem te hebben.
:erm:
 
Meestal zijn dit symptomen van problemen met de USB verbinding, maar als je al meerdere connecties geprobeerd hebt lijkt dat onwaarschijnlijk(er). Heb je al geprobeerd zoveel mogelijk andere USB apparaten los te koppelen om te kijken of dat verschil maakt?
 
Ja dit heb ik al eens geprobeerd. Ik denk dat het probleem is dat de virus niet genoeg bandbreedte krijgt over usb. Alle nieuwe mac's hun usb-ingangen zitten intern al op een hub aangesloten, waardoor elke ingang nooit echt helemaal alleen voor de virus is...vandaar de te weinig bandbreedte misschien. Maar het probleem is dat elke mac vanaf 2012 zo is gebouwd.

Als het hier aan zou liggen zou ik ook niet echt weten hoe ik dat kan oplossen...
 
Ja dit heb ik al eens geprobeerd. Ik denk dat het probleem is dat de virus niet genoeg bandbreedte krijgt over usb. Alle nieuwe mac's hun usb-ingangen zitten intern al op een hub aangesloten, waardoor elke ingang nooit echt helemaal alleen voor de virus is...vandaar de te weinig bandbreedte misschien. Maar het probleem is dat elke mac vanaf 2012 zo is gebouwd.

Als het hier aan zou liggen zou ik ook niet echt weten hoe ik dat kan oplossen...
Mute de USB Audio en gebruik de analoge outputs.
 
is de storing ook nog steeds te horen als je hem weer stand-alone gebruikt zoals je dat in het begin deed?
 
IK heb destijds een USB-hub met eigen voeding gekocht.
Op deze crash de HUB ipv van de MAC/PC en dit help aanzienlijk voor mij.
 
Hoi,

Een hele tijd geleden heb ik ook een probleem met mijn Virus C gehad (gekraak, soms helemaal niets meer, wisselen tussen twee patches duurde een eeuwigheid enz). Ik heb toen contact opgenomen met de supportafdeling van Access in Duitsland. Eerst zo gedetailleerd mogelijk het probleem via mail beschreven en snelle feedback gekregen. Uiteindelijk heb ik het toestel naar hen verstuurd en hebben hardwareonderdelen moeten vervangen. Daarna werd de Virus netjes terug gezonden zoals het hoort.

Communicatie en service is echt goed te noemen, dus zou ik er persoonlijk geen schrik voor hebben om het door hen op te laten lossen.

Succes :okdan:

:doei:

Danny
 
Ja ik begin er ook steeds meer van overtuigd te geraken dat hij kapot is... Nu ja ik heb geen een garantie meer, dus ik zou niet weten hoeveel dit grapje mij zou kosten..
Enig idee Danny? :)
 
Hoi,

Een hele tijd geleden heb ik ook een probleem met mijn Virus C gehad (gekraak, soms helemaal niets meer, wisselen tussen twee patches duurde een eeuwigheid enz). Ik heb toen contact opgenomen met de supportafdeling van Access in Duitsland. Eerst zo gedetailleerd mogelijk het probleem via mail beschreven en snelle feedback gekregen. Uiteindelijk heb ik het toestel naar hen verstuurd en hebben hardwareonderdelen moeten vervangen. Daarna werd de Virus netjes terug gezonden zoals het hoort.

Communicatie en service is echt goed te noemen, dus zou ik er persoonlijk geen schrik voor hebben om het door hen op te laten lossen.

Succes :okdan:

:doei:

Danny

Ja ik begin ook steeds meer te denken dat hij echt kapot is. Ik heb geen garantie meer...dus ik zou niet weten hoeveel dat zou kosten om het te laten maken. Enig idee Danny? :)
 
Ik kan natuurlijk niet voor jouw probleem spreken. Maar bij mij was het een probleem met de soundengine op het moederbord: kosten waren 230€ (BTW en shipping costs inbegrepen).

Ik heb mijn Virus naar hen opgestuurd gehad en dan onderzoeken ze eerst de situatie en stellen je dan voor wat het probleem is en hoeveel het zou kosten om het te repareren. Je kan dan nog altijd zien wat je ermee doet. Als het echt een hardwareissue is, lijkt me dat het beste om te doen.

Dit voor mijn 2 cts.

:doei:

Danny
 
Hoi,

Een hele tijd geleden heb ik ook een probleem met mijn Virus C gehad (gekraak, soms helemaal niets meer, wisselen tussen twee patches duurde een eeuwigheid enz). Ik heb toen contact opgenomen met de supportafdeling van Access in Duitsland. Eerst zo gedetailleerd mogelijk het probleem via mail beschreven en snelle feedback gekregen. Uiteindelijk heb ik het toestel naar hen verstuurd en hebben hardwareonderdelen moeten vervangen. Daarna werd de Virus netjes terug gezonden zoals het hoort.

Communicatie en service is echt goed te noemen, dus zou ik er persoonlijk geen schrik voor hebben om het door hen op te laten lossen.

Succes :okdan:

:doei:

Danny

Ik kan natuurlijk niet voor jouw probleem spreken. Maar bij mij was het een probleem met de soundengine op het moederbord: kosten waren 230€ (BTW en shipping costs inbegrepen).

Ik heb mijn Virus naar hen opgestuurd gehad en dan onderzoeken ze eerst de situatie en stellen je dan voor wat het probleem is en hoeveel het zou kosten om het te repareren. Je kan dan nog altijd zien wat je ermee doet. Als het echt een hardwareissue is, lijkt me dat het beste om te doen.

Dit voor mijn 2 cts.

:doei:

Danny
Oke dat valt nog goed mee, hopelijk lopen de kosten niet hoger op bij mij :)
 
Is hij al weg voor repair?

Ik heb een tijdje geleden min of meer hetzelfde gehad met m'n TI2 keys en dat werd echt door USB veroorzaakt. Bij het inpluggen heb ik zelfs een keer geknetter in de plug gehad, echt niet best.

Ik dacht dat het te maken had met het aarden van de aluminium behuizing van m'n iMac, want bij m'n Macbook Pro was het probleem niet aanwezig. Heb je het al eens geprobeerd met een laptop of een andere computer?
 
Is hij al weg voor repair?

Ik heb een tijdje geleden min of meer hetzelfde gehad met m'n TI2 keys en dat werd echt door USB veroorzaakt. Bij het inpluggen heb ik zelfs een keer geknetter in de plug gehad, echt niet best.

Ik dacht dat het te maken had met het aarden van de aluminium behuizing van m'n iMac, want bij m'n Macbook Pro was het probleem niet aanwezig. Heb je het al eens geprobeerd met een laptop of een andere computer?

Hij is nog altijd niet weg...En ik denk ook dat het aan de usb kan liggen maar ik heb de ruis ook op mijn analoge outs als ik hem stand alone gebruik, dus misschien is hij toch echt kapot. Ik gebruik hem op mijn mac book pro laptop. ik weet ook niet hoe ik zo'n ding zou moeten aarden :stupid
 
Is hij al weg voor repair?

Ik heb een tijdje geleden min of meer hetzelfde gehad met m'n TI2 keys en dat werd echt door USB veroorzaakt. Bij het inpluggen heb ik zelfs een keer geknetter in de plug gehad, echt niet best.

Ik dacht dat het te maken had met het aarden van de aluminium behuizing van m'n iMac, want bij m'n Macbook Pro was het probleem niet aanwezig. Heb je het al eens geprobeerd met een laptop of een andere computer?

Hoe heb jij dit probleem opgelost gekregen? :)
 
Back
Top