Virus ti2 O.S3.2.0.0.7 nog steeds niet stabiel

Maikel07

Nieuwkomer
Lid sinds
24 april 2009
Berichten
11
Vanaf ongeveer juli heb ik die virus ti2 in huis, en heb tot op heden nog steeds vreemde en vervelende bugs.
Ik produceer op een windows computer waar alleen cubase 4 en adobe audition op staat + wat kleine progjes als vcl player en nero. Maar geen grote programma's of spellen. Ik heb een Saffire pro10 ins en outs.
Ik heb al eerder op het topic (Virus TI ervaringen) gereageerd, hieronder leg ik uit wat nou precies de problemen waren en nog steeds zijn.
Ik heb véél geprobeerd maar de bugs zijn nog steeds niet 100% weg =(

De eerste die we hadden staan was al vanuit de winkel stuk =(
en die hebben we ook direct omgeruild. Nu dachten we dat we eindelijk een virus hadden die het wel zou doen maar tot op HEDEN alleen nog maar bugs bugs en nog eens bugs. Met de nieuwe OS 3.0 hadden we at rondom instant crashes ,1 : probleem dat de LED lichtjes uit vielen en het display aan blijft, dit alles met een hele vervelende noise die soms niet meer weg te krijgen was, alleen als de stekkers eruit getrokken waren kwam de normale sound weer terug maar helaas ook vaak met een vage sound erin zoals een kleine cnisper of een vaag reverb effect. 2 : Als we meer als een geluid gebruiken missen we vaak de geluiden op de andere parts, dus hij geeft gewoon geen output meer op bv part 2 of hij geeft helemaal GEEN output meer en er komen gekke ruisjes of weer cnisperende geluidjes uit de speakers of helemaal niets. 3 : Het komt ook voor dat de virus niet helemaal uit valt maar dat er alleen die noise burst verschijnt ook at random en die blijft hangen tot dat we de virus overnieuw opstarten, en soms dan heeft hij nog steeds die noise en dus moet je weer herstarten en ook de sequencer. 4 : vééél hangende midi noten. ZO kunnen we hier geen muziek mee maken!!! Al deze problemen kwamen ook uit het niets....

Sinds we de beta 3.0.5 erop hadden gezet leek het verholpen te zijn met 80%.
Maar als we dan meer parts in de virus vst gingen gebruiken kwamen de problemen steeds vaker terug. Het lijkt erop of hij gewoon niet wilt dat we meerdere parts gebruiken =( Muziek moet toch blijven doorgaan hier en dus hebben we steeds het eerste part moeten exporteren om gezeik te voorkomen en zelfs op het eerste part kwamen er problemen terug ,zoals WEER die noise burst of soms heel eventjes en dan was hij weer weg maar dan was ook al het geluid verdwenen. Het einge verschil in problemen die de beta 3.0.5 had is dat de LEDS aan blijven staan als de crash kwam opdagen. Soms blijven de leds aan staan maar bewegen ze niet meer dus slaat de virus alsnog vast en soms dan is de virus nog steeds actief maar dan met die noise toon.

Toen hadden we de nieuwe OS 3.1 erop gezet en ook WEEER!! gezeik, maar dit keer nog heftiger als in de beta. We hebben nu geen gezeik meer met de noise burst en hangende noten die zijn zo goed als verdwenen. Nu hebben we een hele vervelende hoge hertz toon die ook zomaar ineens komt opdagen en niet meer te stoppen is alleen als de virus weer overnieuw herstart. Soms dan hebben we daarna geen geluid meer of soms wel maar dan weer met vage problemen zoals alleen geluid op de rechter speaker of helemaal geen geluid meer of vage cnispertjes in het geluid. Nu hebben we ook echt vaak last van missende sounds uit bv part 2 of part 3, dus moeten we een nieuwe sound op part 4 zetten en dan na een tijdje gaat die ook weer weg..... of is al het geluid weer weg. We hebben die problemen zelfs als de sequencer niet loopt en de play knop gewoon uit staat.

Ik heb echt vééél mailing gehad met access over al deze problemen maar ook zei komen niet met bruikbare informatie.
Er valt op een manier als deze niet te werken met de virus ti2. Dus onze ervaringen met het apperaat zijn echt rampzalig en frustrerend. We gaan nu ook zodadelijk de nieuwste OS 3.2.0.0.7 erop zetten en hopelijk..... gaat het nu beter. Ook gaan we de virus proberen op een macbook met logic express. We draaien overigens nu op windows XP cubase 4.5

Na dat we deze update erop gezet hadden leek het even goed te gaan maar helaas zijn er nog steeds bugs. Maar al een stuk minder dan met de vorige OS update. Soms is het geluid ineens weg. Dit doet hij terwijl hij afspeelt of niet afspeelt. En andere keren als hij weer flipt, dan hoor ik of een hele schelle hoge hertz toon die blijft aanhouden, of de sounds zijn heel wazig, het lijkt dan wel of hij heel de sound veranderd in een laag knetterd geluid, en niets reageerd meer. Of soms hangt hij helemaal vast, ook de LEDs. Dit alles gebeurd nog steeds at random. Kan na 5 minuten zijn, of na 3 uur. Ik zie ook als hij weer eens flipt dat de bpm led helemaal de kluts kwijt is en de syncronisatie verknoeit is. ik moet cubase afsluiten en de stroom kabel uit de virus trekken ,dan weer terug erin zetten en arp edit drukken zodat alle parrameters gewist zijn. Anders krijg ik het geluid uit de virus niet meer terug in cubase...

Ik begin me zo langzamer hand stiekem weer af te vragen of dit ding niet gewoon stuk is...
Het kan toch niet dat iets uit de computer (USB signaal) de sound uit de virus verkloot? of helemaal weg haalt? Of dat door de syncronisatie de sound wordt vergalt tot een laag knetterd geluid...?

Ik werk hier op een pc met win XP SP2
En deze pc hebben we juist samen gesteld om alleen muziek mee te maken en hebben dus ook geen andere grote programma's erop staan.
Zijn er nog andere mensen die dit zelfde probleem hebben?

Alle info is zéér welkom!
 
De eerste die we hadden staan was al vanuit de winkel stuk =(

goede morgen allen.

Gokje... Bij feedback gehaald?
Sterkte met je Ti trouwens. menig Ti bezitter op het synthforum loopt bij een
psycholoog vanwege een ptss.
 
Waarom gebruik je hem niet via midi? Dan heb je toch de ti sound. Belachelijk idee, maar het werkt prima.
 
Heb een TI1 Desktop, maar ik heb de bovenstaande problemen ook nooit gehad. Ik heb wel problemen gehad, maar dit waren OS-bugjes, die telkens weer erkend en opgelost zijn. Ook ik gebruik een Focusrite Saffire, alleen de normale versie

Je hebt al regelmatig contact gehad met Access, dus dan zullen ze je wel verteld hebben om altijd te resetten na een update !! en een dedicated USB-kaart te gebruiken (zoals hierboven ook al is aangegeven)
(Resetten is ARP-edit enkele seconden ingedrukt houdens tijdens stroom erop zetten)

Je zou nog eens kunnen proberen om De Virus Ti zelf als geluidskaart te laten fungeren. Kijken wat er dan gebeurt

groet
 
klinkt als opnieuw je drivers installeren.

Ik heb 1x gehad dat er idd iets mis was met de USB hub en toen knalde ableton er steeds uit in bestaande projecten met de virus.
Idd met gekraak, daarna 1x reinstall drivers gedaan en voila, als een zonnetje.

Heb je dat al gedaan?

Ik haal zelf makkelijk 4 sounds uit de snow, ik gebruik geen unison dingen...
 
Erg bedankt voor de snelle reacties mannen!!

Waarom gebruik je hem niet via midi? Dan heb je toch de ti sound. Belachelijk idee, maar het werkt prima.

Omdat ik de virus het liefst via usb gebruik ,aangezien je dan met meerdere parts/sounds kan werken. Ik dacht dat je met analoog/midi maar een signaal uit de output kan laten komen.

Ik heb zelf een Virus Ti en heb zelden een probleem gehad met de Ti.
Heb je al geprobeerd een USB kaartje erin te zetten waar je alleen de Ti op aansluit?

Ik ga over 10 minuten een usb kaart halen en hopelijk wil dit de problemen oplossen.

goede morgen allen.

Gokje... Bij feedback gehaald?
Sterkte met je Ti trouwens. menig Ti bezitter op het synthforum loopt bij een
psycholoog vanwege een ptss.

Hahaha, ja klopt man, idd bij feedback gehaald. En ben ook bijna rijp voor een psycholoog na deze problemen

Heb een TI1 Desktop, maar ik heb de bovenstaande problemen ook nooit gehad. Ik heb wel problemen gehad, maar dit waren OS-bugjes, die telkens weer erkend en opgelost zijn. Ook ik gebruik een Focusrite Saffire, alleen de normale versie

Je hebt al regelmatig contact gehad met Access, dus dan zullen ze je wel verteld hebben om altijd te resetten na een update !! en een dedicated USB-kaart te gebruiken (zoals hierboven ook al is aangegeven)
(Resetten is ARP-edit enkele seconden ingedrukt houdens tijdens stroom erop zetten)

De virus resetten met stroom en arp edit is vaste routine geworden hier.;{

Gebruik je complexe sounds? Veel unison en modulaties?
Ik kan iedergeval maar 1 sound uit me Virus snow halen.

Ik gebruik wel wat complexe sounds maar niet zo heftig dat de complexity meter naar 5 streepjes gaat.
Ik weet van een vriend van mij die hem ook heeft (zonder problemen) dat hij makkelijk 13 sound uit de virus kan halen... zolang de complexity batterij maar niet op 5 streepjes staat op ieder part.

klinkt als opnieuw je drivers installeren.

Ik heb 1x gehad dat er idd iets mis was met de USB hub en toen knalde ableton er steeds uit in bestaande projecten met de virus.
Idd met gekraak, daarna 1x reinstall drivers gedaan en voila, als een zonnetje.

Heb je dat al gedaan?

Ik haal zelf makkelijk 4 sounds uit de snow, ik gebruik geen unison dingen...

Ik heb tot op heden nog geen usb drivers geherinstalleerd, maar ga nu even naar de pc store voor een usb kaartje. En dus hopelijk een herinstall van de drivers.

Zijn er ook nog verschillende dedicated usb kaarten die speciaal voor audio gemaakt zijn???
 
Het lijkt erop of de problemen zijn opgelost. Heb al...ja ja.. een hele dag van alles met de virus gedaan zonder dat hij met bugs of gekke dingen kwam.
Ik heb een icidu pci kaart erin gezet en de drivers + software suite er opnieuw opgezet. Mocht er nog iets gebeuren dan laat ik het hier weten zodat andere mensen er misschien iets aan hebben.
 
Het grootste voordeel van de Virus Ti is meteen ook zijn grootste nadeel.

De USB aansluiting biedt enorm veel flexibiliteit en mogelijkheden, maar helaas loopt er ook heel wat mis mee, iets dat ze bij Access trouwens niet altijd in de hand hebben. Vaak ligt het immers aan de kwaliteit van het moederbord, en dan vooral de southtbridge chip. Hoe deze omgaat met de bandbreedte die hij moet verdelen over alle aangesloten USB-toepassingen bepaalt voor een groot stuk de performantie. Hier spelen dan de drivers van al die andere aangesloten USB toestellen ook een rol. Stel dat je bijvoorbeeld een goeie printer/externe harde schijf/... hebt met een driver die heel goed lijkt te werken, maar op de achtergrond wel het geheugen verkeerd aanstuurt, dan zal dit een veel hogere belasting hebben op je chipset dan nodig is. (of het aangesloten is of niet maakt vaak zelfs niks uit, je drivers werken immers sowieso op de achtergrond)

300px-PC-Architecture.png


Met een PCI USB-kaartje waar je enkel de Virus op aansluit benader je de chipset op een andere manier, waardoor je ook geen bandbreedte meer hoeft te delen met andere USB toepassingen.

Aan alle mensen die soortgelijke problemen hebben met de Virus zou ik als eerste oplossing aanraden om een PCI USB-kaartje aan te schaffen, vaak zullen de meeste problemen dan als sneeuw voor de zon verdwijnen, en dat voor slechts een tiental euro.
 
Aan alle mensen die soortgelijke problemen hebben met de Virus zou ik als eerste oplossing aanraden om een PCI USB-kaartje aan te schaffen, vaak zullen de meeste problemen dan als sneeuw voor de zon verdwijnen, en dat voor slechts een tiental euro.

Dit staat ook in de handleiding bij systeemvereisten etc ! Gebruik een dedicated USB-kaart. Dat staat er i.d.d. niet voor niets blijkt maar weer
 

Attachments

  • DOC011009.pdf
    35,6 KB · Bekeken: 125
Laatst gewijzigd:
Dit staat ook in de handleiding bij systeemvereisten etc !

Internationaal standaard antwoord bij tal van helpdesks: "RTFM" (Read the fucking manual)
Al zeggen ze dat doorgaans tegen de klant zelf iets diplomatischer :D
 
Internationaal standaard antwoord bij tal van helpdesks: "RTFM" (Read the fucking manual)
Al zeggen ze dat doorgaans tegen de klant zelf iets diplomatischer :D

Dit bedoelde ik er niet eens mee te zeggen.:) Het is ook niet DE oplossing om een hoop problemen met de Ti op te lossen zoals gesuggereerd werd, Het is een MINIMUM systeem vereiste om de Virus Ti normaal te kunnen laten werken.;)
Access "SCHREEUWT" het in de manual omdat het zo belangrijk is (zijn hun eigen woorden):D

Cheers
 
AL met AL loopt hij nog steeds kut! Hij loopt dan een tijdje goed, en dan begint de ellende gewoon weer opnieuw. Ik denk dat we altijd deze bugs zullen houden. We hebben hem laatst op een macbook pro gezet en daar liep hij ook zonder problemen. Zal dus wel ergens in die klote win computer iets fout zitten ofzo. Terwijl hij juist gemaakt is om alleen te produceren.
 
Ik ben wel benieuwd wat voor moederboard je hebt..

Ik heb vroeger wel wat problemen gehad met een MSI board icm de virus.. dus dat kan misschien een oorzaak zijn van al je bugs. Ik draai nu alles op een Asus board en heb eigenlijk geen problemen.
 
Ik ben wel benieuwd wat voor moederboard je hebt..

Ik heb vroeger wel wat problemen gehad met een MSI board icm de virus.. dus dat kan misschien een oorzaak zijn van al je bugs. Ik draai nu alles op een Asus board en heb eigenlijk geen problemen.

Ik heb/had een Asus moederbord (M3A78T)
Maar we hebben ook een nieuwe apple mac pro aangeschaft, en ook DAAR deed de virus erg vreemd. Dus hebben we het kreng maar vandaag omgeruild voor een nieuwe. Nu staat alles er weer lekker op en gaan we eindelijk weer beginnen. Ik ben een beetje het vertrouwen verloren, aangezien dit de 3e virus is die we hebben staan. Dus maar afwachten of hij het blijft doen.
 
Ik heb/had een Asus moederbord (M3A78T)
Maar we hebben ook een nieuwe apple mac pro aangeschaft, en ook DAAR deed de virus erg vreemd. Dus hebben we het kreng maar vandaag omgeruild voor een nieuwe. Nu staat alles er weer lekker op en gaan we eindelijk weer beginnen. Ik ben een beetje het vertrouwen verloren, aangezien dit de 3e virus is die we hebben staan. Dus maar afwachten of hij het blijft doen.

Even een update?
Hoe loopt het nu met de TI?
 
Back
Top