powercore virus+remote25 probleem

synthiboy

Stamgast
Lid sinds
3 oktober 2004
Berichten
166
Locatie
Dendermonde-België
Hi,

Geraak een beetje gefrustreed door een probleem met mijn powercore compact waar een virus op draait.
Ik gebruik deze nl in combinatie met een novation remote25 midicontroller.Deze werkt prima om alles in de virus remote te bedienen maar zodra ik een midi loopje met een virussound maak in cubase sx2.2 en ik start deze loop ,dan
loopt het fout.De virus speelt prima en in juiste tempo mee maar zodra ik ook maar 1 parameter realtime tracht
te wijzigen via de remote dan hangt cubase,crasht zelfs en moet het cubase proces volledig afsluiten en zelfs de pc herstarten om mijn soundkaart ook weer aan de praat te krijgen!!

Iemand ervaring positief/negatief met deze combinatie? heb alle powercore settings al geprobeerd en mijn systeem is normaal gezien krachtig genoeg en stabiel.Gebruik de remote voor het aansturen van andere softplugins en ondervind daarin geen problemen.Dus misschien een firewireprobleem?De remote is via USB aangesloten.Het probleem doet dus zich ook enkel en alleen voor wanneer cubase in 'play' staat,wanneer niet in play kan ik de virus zoveel tweaken als ik wil,alles blijft dan stabiel,vreemd.. Worden er bv bepaalde MC messages meegezonden bij het starten van cubase die conflict geven met remote in combinatie met POCO?No idea...zit al dagen overal te tweaken,zonder resultaat.

Mijn config:
AMD64 3500,1GB memory,asus A8N-sli MOBO,LunaII met scope software,cubase sx2.2,winXP sp1,POCO compact met virus plugin 1.95.

Geen ander firewire spullen attached en onboard firewire is een TI,ook geen interrupt conflicten.
Bugs in virus??Heb al naar access en TCelectronic gemailed maar schepen het probleem altijd af :(
Als de poco virus niet stabieler wordt hou ik mijn virus B toch nog even opzij vooraleer ik die verkoop :)


alle input welkom,ook ervaringen met andere controllers in combinatie met POCO virus.
thx,
greetz
 
Origineel geplaatst door virkaz
is je q-beest wel legaal?

Ehm? Is Virus powercore gekraakt en zo ja hoe denk jij te weten dat de topicstarter deze gebruikt?
 
ik heb het over z´n cubase, q-beest, ik snap de vergelijking die je trekt met de powercore niet helemaal.
maar dat mag je uitleggen ;)
 
Origineel geplaatst door virkaz
ik heb het over z´n cubase, q-beest, ik snap de vergelijking die je trekt met de powercore niet helemaal.
maar dat mag je uitleggen ;)

Ik had de link naar cubase helemaal niet gelegd joh. My bad!

Ignore me! 8)
 
legale soft

legale soft

Hmmm,zo eenvoudig is mijn probleem niet om het af te schuiven op een crack of zo.
Alle soft die ik gebruik is wel degelijk legaal.De virus kwam in bundle met de powercore compact
en heb ik eerst netjes moeten registreren vooraleer ik de download link van de virus van TC kreeg.
De virus werkt ook wel,alleen ja niet als cubase loopt dus,ttz hij loopt netjes mee tot
ik ook maar 1 realtime bewerking erop wil toepassen met mijn remote25.
No fun dus als je een cutoff filter niet met een hardware controller tijdens een song wenst te controleren.
let wel,spelen met knopjes in de virus met de muis werkt dan weeer wel ! Dus moet echt iets met midi send control
informatie te maken hebben !
Ik lees trouwens of andere forums dat die virus echt wel geplaagd gaat met bugs,heb access daarover gemaild,
geen antwoord :(

greetz,
 
PC en TC poco fw is van begin af aan een "lastige"issue geweest.

ook is de poco virus niet bug vrij, volgens tc gaat access dit pas oplossen als de ti uit is (dan hebben ze weer tijd)

Ik heb op verschillende plaatsen (verschillende setups) al problemen gehad met de poco, echter is 99% van de problemen opgelost met de laatste driver +/- 1.5 week oud.


mocht je er niet uitkomen heb ik evt een rechtstreeks nummer van TC support
 
Die powercorespullen zijn inderdaad vrij buggy,spijtig want de klwaliteiten van de effecten zijn wel top.
Heb ondertussen al uren zitten tweaken en de virus eindelijk stabiel gekregen,dus wil ik hier wat tips meegeven voor de moedigen onder jullie die ooit zo'n powercore firewire stabiel aan de praat wensen te krijgen.

Eerst en vooral heb ik een volledig cleane install van cubase sx2 uitgevoerd,alle sporen van cubase sx ook in de register verwijderd.Dan cubase geïnstalleerd met eerst enkel de powercore plugin.
Op dit punt draait de virus al redelijk stabiel,het realtime tweaken terwijl cubase speelt laat cubase ook niet meer hangen,
maar de externe sync (voor arpeggio's bv) van de virus verslikt zich om de paar seconden.Heeft na wat opzoekingswerk
bliojkbaar te maken met het feit dat de samplebuffers te laag staan om de firewire streaming netjes in lijn te kunnen houden.Heb wat met de powercoresettings gespeeld,DMA op 1 gezet en optimal performances,dan de latency
van mijn luna van 7ms naar 24ms gebracht (44.1Khz,24bit).Deze latency is nog steeds ok om geen merkbare vertragingen te horen.
Alles draait nu stabiel,het enige nadeel met die powercore's is dat ze enorm resource demand zijn.Draai ik bv de virus dan neemt die al 1 volledige DSP van mij 2 DSP's in beslag.Speel ik daarbij nog 1 effectje mee,laat ons zeggen de 24/7
limiter dan neemt de andere DSP al 14% in beslag,dus ruw geschat kan je naast de virus misschien nog een 5-6 tal effecten simultaan laten meedraaien.Toch niet echt veel vind ik voor een produkt dat niet zo goedkoop is.

Positieve noot is wel dat die powercore virus echt wel als een hardware virus klinkt.Ik kan het weten want heb hem grondig vergeleken met mijn virus B die nu toch wel de deur uit mag.Hoe je het ook draait of keert zo'n virus B
is au fond toch ook maar een cpu mooi verpakt in een controller met knopjes,kan je dus evengoed met een softvariant
en besturen met een remote midikeyboard met knopjes :)

:slotje:
 
Origineel geplaatst door synthiboy
Positieve noot is wel dat die powercore virus echt wel als een hardware virus klinkt.Ik kan het weten want heb hem grondig vergeleken met mijn virus B die nu toch wel de deur uit mag.Hoe je het ook draait of keert zo'n virus B
is au fond toch ook maar een cpu mooi verpakt in een controller met knopjes,kan je dus evengoed met een softvariant
en besturen met een remote midikeyboard met knopjes :)

:slotje:

Ehm......vreemde conclusie. Ja natuurlijk klinkt de Virus PoCo hetzelfde als de externe hardware variant. Het is exact dezelfde code die erachter draait.

En ja een virus is een DSP (geen cpu) verpakt in een doos met knopjes. En ja dit is op gebied van sound ook te vervangen met een PoCo en een controller.

De dedicated hardware heeft echter niet alleen nadelen natuurlijk. Zo is de machine altijd beschikbaar. Je hoeft niet te switchen als je je midi controller toevallig voor iets anders in gebruikt hebt.

De Virus heeft een dedicated control surface, dus geen knoppen toewijzen of wat dan ook, de knoppen zitten er gewoon.

Verder weet ik niet veel over hoe het zit met polyphony of multitimbrality maar kan de virus PoCo 16 parts aan met 24 stemmen?

Met andere woorden, het is een alternatief, geen vervanging. Moet echter zeggen dat de Novation Remote25 wel kickass is. Heb 'm zelf ook en ik vind het veruit de beste controller op de markt.
 
remote25

remote25

Een echte vervanging is zo'n poco virus inderdaad niet,volledig mee eens.maar mij was het meer
te doen om de sound en/of zo'n softvirus even goed klinkt als 'the real thing'.
Nu subjectief bekeken vond ik de pocovirus iets minder dynamisch klinken,de patchen zijn volledige
hetzelfde,dus sound is identiek,heb zelfs mijn virus B banken gedumpt en kan deze nu in de poco oproepen,
alleen ontbrak er naar mijn gevoel wat dynamiek.Heb dit wel opgelost door de 24/7 limiter te gebruiken in combinatie
met die dynamische EQ's en dan kan je er wel de virus B dynamiek uitkrijgen.

Als je eens door de presets van je remote25 bladert vind je ook een virus bank,maar je moet inderdaad die
overlays gebruiken als je meerdere functies realtime wenst te besturen,dus yeap inderdaad een beetje in het nadeel
van de poco,anderszijds na een tijdje ken je toch de voor jou belangrijkste parameters aan dedicated knopjes toe
en weet je na een tijdje van buiten welke wat bestuurt.
Wat in mijn ogen dan ook weer een voordeel van de virus poco is,is het feit dat je je midi track net als elke
andere VSTI direkt kan exporteren naar een audiotrack,arpeggio's enzo netje synchroon ook!Dus ook geen gedoe
over de juiste ingangslevels enz....
Wat de multitimbraliteit betreft.Tja heb eigenlijk nooit mijn B op die manier gebruikt.Ik probeer mijn sounds in mijn tracks van verschillende bronnen te halen en probeer de virus daarin tot 1 klank tegelijk te gebruiken.Maar de poco is met de standaard licentie inderdaad iets minder krachtig,maar toch nog 4 parts multitimbraal.Het aantal voices tegelijk
is standaard 16 dacht ik.je kan wel een licentie bijkopen waardoor de virus op meerder dsp's kan draaien en stukken
krachtiger wordt!maar is zoals zo dikwijls in zulke gevallen niet gratis en eerder aan de dure kant..

Niettemin heb even dat wee gevoel gehad toen mijn B de deur uitgging,maar gelukkig heb ik een nog een aantal
andere goede synths die voorlopig nog niet vervangen zijn door softvarianten,en een 2-3 tal goede hardware
synths zullen wel altijd tot mijn vaste opstelling behoren :)
greetz.
 
Back
Top