Ervaringen Virus TI

Ik heb inmiddels met acces support heen en weer gemaild
maar daar word ik ook niet echt wijzer van

Hun hebben zoiets van ja als ie het doet dan doet ie het (met de nano in zelfde usb kaart)

vind het wel een beetje kort door de bocht haha
bedoel koop toch niet voor niks een dedicated kaart voor de ti :S
 
Ik heb de gekste dingen meegemaakt met de Virus TI. Uiteindelijk heb ik het altijd kunnen oplossen door te blijven proberen, net zolang totdat het werkt. Alles wat met de Virus te maken heeft de-installeren, hardware ontkoppelen, tussendoor je pc regelmatig opnieuw opstarten en alles weer opnieuw installeren. En dan opeens doet ie het weer voor een jaar.
 
Ik heb de gekste dingen meegemaakt met de Virus TI. Uiteindelijk heb ik het altijd kunnen oplossen door te blijven proberen, net zolang totdat het werkt. Alles wat met de Virus te maken heeft de-installeren, hardware ontkoppelen, tussendoor je pc regelmatig opnieuw opstarten en alles weer opnieuw installeren. En dan opeens doet ie het weer voor een jaar.

Klinkt als een betrouwbaar apparaat. Bij de volgende opdate moet je een feesthoedje opdoen, rode sokken aantrekken, 3 keer het wilhelmus zingen en tot slot het alfabet achterstevoren boeren in mineur.
 
Aan de bezitters van de TI. Welke effecten vinden jullie beduidend beter dan de meeste VSTs? Ik heb zelf een Snow, maar neig er steeds meer naar effecten in VST vorm achter m'n Virus te chainen omdat dit gewoon handiger bedienen is vanuit Ableton, of in sommige gevallen wil ik ze bijvoorbeeld post-fader hebben (zoals reverb). In welke gevallen is het echt aan te raden te kiezen voor de onboard effecten zoals Phase/Chorus/Distortion?
 
Ik heb geen TI meer maar ik vind de individuele FX in de TI nu niet bijzonder genoeg om software varianten te vervangen.
Er zijn voor elke type FX betere plugins te koop zijn. De vraag is natuurlijk wel hoeveel je hierin wilt investeren want ook elke plugin heeft zijn prijs. ;)

Voor sound shaping heb je echter natuurlijk ook helemaal niet altijd de best mogelijke FX nodig. en volstaan de on-board fx prima. Wat je dus zou kunnen doen is on-board FX voor het maken van je synth sound en DAW fx voor het samenstellen van je mix.
 
Ik heb geen TI meer maar ik vind de individuele FX in de TI nu niet bijzonder genoeg om software varianten te vervangen.
Er zijn voor elke type FX betere plugins te koop zijn.
yep helemaal mee eens, de TI effecten voldoen om de TI sound op te leuken, maar ik zou er zeker geen andere synths doorheen gooien (tenzij je atomizer achtige dingen wilt doen, maar zelfs daar zijn betere software alternatieven voor).

Overigens ben ik nog steeds blij met mijn virus TI, maar goed, ik heb dan ook niet al die problemen meegemaakt die ik hier af en toe lees.
 
Ja ik mijd verplaats juist het liefst zo veel mogelijk naar software, om m'n Virus zo min mogelijk te belasten. Ik vind de Reverb alleen wel prachtig van de virus, veel mooier dan de default in Ableton in ieder geval.
 
Ja ik mijd verplaats juist het liefst zo veel mogelijk naar software, om m'n Virus zo min mogelijk te belasten. Ik vind de Reverb alleen wel prachtig van de virus, veel mooier dan de default in Ableton in ieder geval.

Reverb is dan wel net het type FX wat de DSP van je TI potentieel het meeste zal belasten (potentieel lange trails en relatief zware berekeningen). Wellicht vind je die reverb zo mooi door het type reverb dat de TI aan boord heeft.....wellicht even uitzoeken welk type dat is en een reverb plugin in die categorie zoeken?
 
Ik vind de reverb op de TI ook lekker, al zet ik hem wel bijna altijd uit :)

Ik stuur liever de synths met een send naar een reverb bus in de mixer. Dan gebruik ik vaak Valhalla. Erg fijne reverb, zeker voor dat geld!
 
Een effect is een kerndeel van de patch lijkt me. Daarom wil je zo min mogelijk afhankelijk zijn van externe effecten.
Maar over de delay en reverb was ik altijd wel te spreken (in het OS van 3 jaar geleden) Geen idee meer hoe de TI effecten nu zijn.

Maar de beste effecten hebben naar mijn idee een soort van willekeur over de pitch, timing en filter.
 
Omdat ik in een ander topic al iets was begonnen over mijn ervaringen, ga ik hier maar even verder.

Ik heb best veel gedoe gehad met voice stealing en noten die blijven hangen. Eerste setup was een e-mu 0404 usb + cubase 6 64 bit en virus ti desktop. Naar mijn gevoel meer note stealing dan mocht voor een desktop.

Allereerst vermoed ik dat ik de VST3 plug inladen. Hoewel cubase aangeeft dat deze minder latency verzorgd. Heb ik nu getest met cubase 6.5 32bit en de VST2 plug. Beide OS5. De problemen die ik had zijn dus na het testje van gistersn verdwenen. In de documentatie changelog heeft access dat een keer aangeven. (OS3 meen ik) maar zou verholpen zijn. Ik betwijfel dat dus nu. Gezien cubase nog steeds geen sidechain ondersteunt op xterne devices. Heeft VST3 geen echt toegevoegde waarde voor mij. Ik ben blij.... voor zo lang het duurt ;)

Een vriend van mij heeft een Snow en gaf aan veel minder last te hebben van voice stealing. Dus ik snapte het al niet.

Daarnaast buffer size. Omdat de e-mu op eigen asio drivers buffer niet in vaste waarden kon instellen maar in seconden. Vond de virus dit altijd een probleem. Inmiddels heb ik een presonus kaart die dat wel ka en ik merk dat hij een buffer size van 256 het lekkerst vindt.

Dat zijn mijn bevindingen sinds gisteren. Verder verwacht ik out of sync issues of andere capriolen na langdurig belasten, nog steeds wel maar dat is met een restart van cubase of de virus denk ik altijd wel weer te verhelpen. het blijft een eigenaardig beestje.
 
OS 5.0.2.01 is uit! Installeerde hier prima. Net zoals quifster heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met de VirusTI (1).
 
ik heb een probleempje. ben bezig met een projeckt en heb 4 parts van de ti2 in gebruik: 2 met unison op 2, 1 op 3 en 1 op 4... is dat al teveel gevraagd voor dat ding? telkens valt er wat weg van de sounden hapert ie, is dat voicestealing?? interne effecten als delay en reverb gebruik ik niet van de ti.
draai cubase 6.5 op mac osx en 5.0 van de ti.. buffersize cubase staat op 256. iemand een idee wat dat is? ik word er een beetje lijp van onderhand..
 
ik heb een probleempje. ben bezig met een projeckt en heb 4 parts van de ti2 in gebruik: 2 met unison op 2, 1 op 3 en 1 op 4... is dat al teveel gevraagd voor dat ding? telkens valt er wat weg van de sounden hapert ie, is dat voicestealing?? interne effecten als delay en reverb gebruik ik niet van de ti.
draai cubase 6.5 op mac osx en 5.0 van de ti.. buffersize cubase staat op 256. iemand een idee wat dat is? ik word er een beetje lijp van onderhand..

Ik gebruik al lang geen pc meer voor het aansturen van de TI. Maar is dit ook het geval als je virus control niet gebruikt? Ik zou in ieder geval even kijken in de handleiding naar part priority. Ik dacht ook dat even en oneven parts over de processoren worden verdeeld. ah, gevonden: http://faq.access-music.de/index.php?action=article&cat_id=001008&id=48&lang=

ik heb geen zin om te zoeken, dus hierbij zoekwoorden voor google :)

site:http://infekted.org/virus/ part priority
 
Laatst gewijzigd:
Mannen,

Ik hoop dat eindelijk iemand mij hier eens vannaf kan helpen. Al sinds vele versies van de Virus control software blijf ik en met mij vele andere hetzelfde probleem hebben.

Als ik een melodie of baslijntje inspeel, en hem vervolgens aanpas in mn midiscore word de sound oppeens "Korter". Mensen die dit ook hebben zullen gelijk weten wat ik bedoel. Als ik Cubase opnieuw opstart is het weer verholpen. Zodra ik iets met de midi van de TI doe slaat hij weer terug.

Help! Sta op het punt het ding de deur uit te doen maar de vette sounds houden me tegen.. Als jullie mn uitleg niet begrijpen zal ik een audiobestandje uploaden..
 
Back
Top