Ervaringen Virus TI

Ik heb hem geinstaleerd
in cubase werkt hij goed
in fl studio crasht hij vaak en loopt heel fl studio ook vast
 
Ik heb onlangs een Virus TI Polar overgenomen en heb de nieuwste OS geinstalleerd.
Vooralsnog lijkt hier alles prima te werken met Appie Live 8 op de Pc, maar de tijd zal het leren.
Tja, en de nieuwe envelopes en filters..voor mij is alles redelijk nieuw aan de Virus..maar tis leuk dat t er bij zit
 
ben niet helemaal met je eens "Nogmaals : ik breek de TI niet af, maar het is een overhyped, te duur toestel. "

misschien overhyped ja dat weet ik niet, maar te duur echt niet.
Tsja weinig anders dan lof, je moet ermee leren werken, helemaal met het USB integrated gedoe. Maar als je t eenmaal weet is het echt een veelzijdig ding! Met wat unieke sounds.

Tja, ik wil de Virus TI echt niet afbreken, want hij biedt technisch gezien inderdaad wel wat mogelijkheden en daardoor vind je aparte sounds terug die met veel andere toestellen niet na te maken zijn omwille van hun technische beperkingen.
Ik ben echt wel blij met de TI.

Maar gisteren heb ik me de Sylenth van Lennar aangeschaft. Slechts 139€.
Goed, dat is software en is technisch veel beperkter maar dat stom stukje software klinkt wel een stuk 'beter' dan de TI. Rauwer, punchier en dynamischer.
Eerlijk gezegd sta ik ervan te kijken en ook in vergelijking met andere soft synths steekt die Sylenth er echt wel met kop en schouders boven uit...
En uiteindelijk mag je de vergelijking met soft wel maken want is de TI niet meer dan software met een 'andere' behuizing er rond dan je PC of MAC.
Maar zoals eerder gezegd : in de TI vind ik ook sounds terug die ik nooit eerder ergens anders heb gehoord en daardoor is het ding uiteraard heel bruikbaar.
Dat ik mijn TI 2dehands aan een ongemeen aangename prijs heb kunnen kopen maakt veel goed.
Geen haar op m'n hoofd - en dat zijn er niet veel meer - zou er aan denken om voor de TI de nieuwprijs te betalen.

Ik heb hier ook een Blofeld staan die ik gerust naast de TI zet. Waldorf slaagt er dan wel in om die aan een aanvaardbare prijs op de markt te zetten. Minder dan 1/2 van de TI Snow prijs...
 
Laatst gewijzigd:
Access lijkt wel de Apple van de synths te zijn:

  • moet het vooral van zijn looks hebben, en toegeven, de Virus TI ziet er enorm slick uit.
  • het ding werkt alleen in combinatie met wat wat zij zelf willen waarmee het mag werken, al het overige faalt genadeloos.
  • In vergelijking met andere producten met dezelfde specs, is het ding enorm overpriced.
    Het is altijd een ondefinieerbaar / magische factor dat de prijs dient te verantwoorden.


:smeris::bekdicht::smeris: Take me away, fanboys.
 
Het is een feit dat je met een software synth functioneel gezien (en tegenwoordig ook steeds meer kwa sound) altijd meer krijgt dan met een hardware synth (je hoeft de R&D en productie van de hardware immers niet te betalen, alleen de software component).

Verder is dit een topic voor ervaringen met de Virus TI, geen topic om uit te dagen tot reacties of de Virus Ti nu wel of niet overpriced is of dat een andere (soft)synth beter klinkt of niet....
Als je over prijs gaat praten zijn er nog wel 250 synths die je te duur voor wat je krijgt kunt noemen, dat blijft echt altijd subjectief.

Sidenote: De Virus TI is na vele jaren studio vol hardware de enige hardware synth die nog in mijn studio aanwezig is. Dat is op zich wel al een signaal. Het is gewoon een werkpaard met daar bovenop ook nog eens een paar unieke features.
Ik zal toegeven, software heeft me al een paar keer bijna verleid om de Virus te verkopen en op den duur gaat hij er ook zeker uit (te weinig in gebruik) maar het blijft een prima machine.

De virus is altijd al een synth geweest die het niet moet hebben van de geluidskwaliteit van de individuele oscillatoren. Daar overtuigd deze machine simpelweg niet! Maar de combinatie van een complexe synthese engine, veel fx en veel oscillatoren maken de Virus een heus werkpaard. Mensen met een te geringe kennis van synthese zullen dan ook nooit het maximum uit een dergelijke synthesizer halen en presets prikken is simpelweg niet voldoende om echt te kunnen inschatten wat een synthesizer kan. Ik doen hier een aantal aannamen maar als je je echt verdiept in de engine van de Virus kun je niet anders dan tot dezelfde conclusie komen.

En dan de prijs.....tja, een virus is niet goedkoop maar gelukkig wonnen we in een vrij land en mag iedereen zelf beslissen of hij/zij er 1 koopt.....niemand zal er wakker van liggen als je een ander alternatief kiest. ;)
 
Jammer genoeg heeft de TI (v1) niet zoveel DSP power als ik had gedacht.. 1 goed hypersaw pad akkoordje en ik zit aan de max van mn polyfonie. Die 16 parts kan je in zo'n geval dus wel op je buik schrijven. Daarnaast hopeloze total intergration, na heel veel gekloot heb ik hem toch werkend gekregen in Cubase. Zeker in grote projecten willen dingen nog welleens out of sync gaan lopen.

Voor de rest wel een aardig ding maar zeker niet onmisbaar.
 
Laatst gewijzigd:
Acidfever schreef:
tja, een virus is niet goedkoop maar gelukkig wonnen we in een vrij land en mag iedereen zelf beslissen of hij/zij er 1 koopt
een vrij land en dit is een vrij forum...
dus ik zal nog 100 maal herhalen dat ik de Virus overpriced vind.

Oh wacht, hier komt ie nog eens:
ik vind de Virus TI overpriced.
 
een vrij land en dit is een vrij forum...
dus ik zal nog 100 maal herhalen dat ik de Virus overpriced vind.

Oh wacht, hier komt ie nog eens:
ik vind de Virus TI overpriced.

Jammer dat je inhoudelijk nergens op in gaat maar wel de rebel uithangt. :D
Voegt niets toe aan dit topic....

4 Juni vond je het overigens nog een mooie synthesizer (op basis van demo's, geen eigen ervaring) en de 21e is Access opeens "de Apple van de synths". What happened? ;)
 
what happend? Jouw gebruik aan genuanceerd lezen misschien?
(typische karaktertrek van zelfuitgeroepen moraalridders)

Mooie synth (zowel uiterlijk als klank), klinkt inderdaad apart (again, ik ga alleen maar af op demo's), maar het verantwoordt IMHO niet de meerprijs.

Dat je geen andere meningen verdraagt is duidelijk. Dus bespaar je de moeite en gooi mijn posts eruit en dan kennen we je weer.
 
Laatst gewijzigd:
Maar gisteren heb ik me de Sylenth van Lennar aangeschaft. Slechts 139€.
Goed, dat is software en is technisch veel beperkter maar dat stom stukje software klinkt wel een stuk 'beter' dan de TI. Rauwer, punchier en dynamischer.
Eerlijk gezegd sta ik ervan te kijken en ook in vergelijking met andere soft synths steekt die Sylenth er echt wel met kop en schouders boven uit...
En uiteindelijk mag je de vergelijking met soft wel maken want is de TI niet meer dan software met een 'andere' behuizing er rond dan je PC of MAC.
Maar zoals eerder gezegd : in de TI vind ik ook sounds terug die ik nooit eerder ergens anders heb gehoord en daardoor is het ding uiteraard heel bruikbaar.
Dat ik mijn TI 2dehands aan een ongemeen aangename prijs heb kunnen kopen maakt veel goed.
Geen haar op m'n hoofd - en dat zijn er niet veel meer - zou er aan denken om voor de TI de nieuwprijs te betalen.

Ja, dat geldt voor mij ook. Om nou te zeggen dat de Virus Soundwise beter klinkt dan diverse softsynths..nou nee. Het is gewoon anders....slecht is ie zeker niet.
Softsynths zijn natuurlijk de laatste jaren niet meer weg te denken. Wat dacht je van Diva van U-he? De luisteraar en ook de meeste producers(gok ik) zullen echt niet kunnen horen wat Diva is en wat een echte analoge bak

Ik vind de Polar een zeer prettige controller en het lijkt me een lekkere stevige livebak...ik zou m ook zeker niet nieuw gekocht hebben..dan zou ie in mijn geval twee keer zo duur zijn, maar voor wat ie kan en voor wat ik nodig heb is het de prijs zeker waard
 
wat happend? Jouw gebruik aan genuanceerd lezen misschien?
(typische karaktertrek van zelfuitgeroepen moraalridders)

Mooie synth (zowel uiterlijk als klank), klinkt inderdaad apart (again, ik ga alleen maar af op demo's), maar het verantwoordt IMHO niet de meerprijs.

Dat je geen andere meningen verdraagt is duidelijk. Dus bespaar je de moeite en gooi mijn posts eruit en dan kennen we je weer.

Iemand respectvol behandelen is ook een schone kunst.
 
wat happend? Jouw gebruik aan genuanceerd lezen misschien?
(typische karaktertrek van zelfuitgeroepen moraalridders)

Mooie synth (zowel uiterlijk als klank), klinkt inderdaad apart (again, ik ga alleen maar af op demo's), maar het verantwoordt IMHO niet de meerprijs.

Dat je geen andere meningen verdraagt is duidelijk. Dus bespaar je de moeite en gooi mijn posts eruit en dan kennen we je weer.

Doe eens even rustig beste man, je loopt in verschillende topics voornamelijk met testosteron te sproeien zonder iets toe te voegen aan de discussie.
Ik stelde je overigens een serieuze vraag hoe binnen 19 dagen je mening over een product 100% om is geslagen. Wellicht had je een Virus gekocht en viel de ervaring erg tegen.

Verder ben ik in deze duidelijk niet de persoon die geen andere meningen verdraagt. Ik voer een discussie en probeer te begrijpen waarom jouw mening anders is (ik heb mijn mening duidelijk onderbouwd, en ik heb al vele jaren een Virus Ti dus ik heb wel enige gebruikers ervaring).

Leg je ego even in de koelkast en probeer op een normale manier te reageren op posts (en dan bedoel ik niet alleen in dit topic).
 
)

Mooie synth (zowel uiterlijk als klank), klinkt inderdaad apart (again, ik ga alleen maar af op demo's), maar het verantwoordt IMHO niet de meerprijs.


Ik zou je mening niet baseren op demo's en op wat je vrienden thuis hebben staan. Eigen hands-on ervaring is echt veel belangrijker. Hoe kun je nu zoveel posten over een apparaat wat je niet blijkbaar niet hebt?
Het maakt mij niet uit hoor daar niet van ,maar het komt een beetje vreemd over.
Er is een nieuw Os uit en het gaat slechts over de "overpricedheid" van deze synth???
lekker belangrijk
 
Laatst gewijzigd:
Acidfever schreef:
Doe eens even rustig beste man, je loopt in verschillende topics voornamelijk met testosteron te sproeien zonder iets toe te voegen aan de discussie.
Jouw interpretatie. Ik ga totaal niet akkoord met deze stelling. Als Mod ben je uiteraard oppermachtig en dat heb je al meer dan eens laten blijken.

Acidfever schreef:
Ik stelde je overigens een serieuze vraag hoe binnen 19 dagen je mening over een product 100% om is geslagen.
Zoals ik reeds zei: niet !
Maarjah, dan moet je je natuurlijk niet als een gek focussen op het eerste negatieve punt dat je leest.
Of is het de Apple-vergelijking die je tegen de borst stoot? Heb niet eens gezegd dat ik Apple absolute bagger zou vinden, ik trek gewoon de lijn tussen beide bedrijfsmodellen.

access1 schreef:
Iemand respectvol behandelen is ook een schone kunst.
Lol, de overduidelijke fanboy gaat zich ook moeien.

ResonantForce schreef:
lekker belangrijk
Het is niet aan jou om te beslissen wat belangrijk is en wat niet.
Dat heet VRIJHEID. Lang leve de vrijheid! (ohh nee, wat rebels ben ik zeg)
 
Jouw interpretatie. Ik ga totaal niet akkoord met deze stelling. Als Mod ben je uiteraard oppermachtig en dat heb je al meer dan eens laten blijken.

Ook dit is natuurlijk interpretatie...... (Overigens hoef je ook niet akkoord te gaan, dat is het hele idee achter de noodzaak van moderators op een forum ;))

Verder ga ik mijn acties als moderator niet verantwoorden. Bepaalde leden hebben hier af en toe een zeer sterke mening over zonder de volledige voorgeschiedenis te kennen, het zij zo.
Het gaat doorgaans over steeds dezelfde handvol leden die een dergelijke uitgesproken mening hebben over moderaties. Vaak ook dezelfde leden die een grote invloed hebben op de "sfeer" op het forum.

Meningen zijn uiteraard vrij maar het is geen prive huiskamer waar alles veroorloofd is, vooral met respect reageren op reacties/meningen van medeleden blijkt vaak een probleem.

Bericht door een moderator:
En nu weer ontopic graag, verdere feedback via PB (indien gewenst).
 
Laatst gewijzigd:
Bij mij werkt ie tot nu toe prima. Er zijn een paar bugs in de patches, maar daar staat wel meer over op het forum. Verder nog niet veel mee gewerkt ;-)
 
Grappig te zien dat andere fabrikanten wèl betaalbare bugloze synths kunnen bouwen met ASIO, wekende full duplex USB ondersteuning en een VST + librarian. Wat dàt betreft heeft Keybern wel gelijk. Virus is de Apple van de synths. Mooie looks, maar kwalitatief niet bijzonder... integendeel...
 
Back
Top