Ervaringen Virus TI

Gave update! We wachten af...

En inderdaad pass-out, ik hoop dat ze wat aan de engine hebben gedaan ;-)
 
ik heb sinds kort een ti2 keys, help me even op weg:

als ik de keys bespeel van part 1, en ik switch naar part 2 kan ik part 2 niet bespelen, althans ik hoor niets.
als ik in ableton de midi naar ch2 route dan weer wel uiteraard, maar hoe kan ik op de virus zelf gewoon switchen tussen de verschillende parts en die ook bespelen met de keys?
 
ik heb sinds kort een ti2 keys, help me even op weg:

als ik de keys bespeel van part 1, en ik switch naar part 2 kan ik part 2 niet bespelen, althans ik hoor niets.
als ik in ableton de midi naar ch2 route dan weer wel uiteraard, maar hoe kan ik op de virus zelf gewoon switchen tussen de verschillende parts en die ook bespelen met de keys?

kick?
 
kick?

Hey Ruben,

Ik heb mijn Virus Ti niet meer ;), maar ik denk dat hij in zo'n multi elke part aan een midi kanaal toewijst (part 1 = kan 1, part 2 = kan 2,...).

Als je switcht in je sequencer, zal hij automatisch het juiste midi kanaal kiezen. Maar vanop de Virus zelf, ga je volgens mij handmatig het midi kanaal moeten veranderen waarop het klavier aanstuurt (ergens in midi settings).

Peter.
 
Even wat opstartproblemen gehad met het gebruik van mijn TI 2 in Fruityloops 10 maar nu het eindelijk zonder enorme latency werkt heb ik niets dan lof over dit juweeltje :)

Ohja heb er voor de grap nog een Virus C bij op de kop getikt elders en moet bekennen dat ik graag eerder geinfecteerd was geraakt met dit soort virus ;)
 
misschien is dit al eerder aan bod gekomen maar weet iemand hoe je hangende tonen kunt voorkomen wanneer je de TI midi laat afspelen?

Ik heb het vooral wanneer ik korte noten in m'n 'melodie'-lijn heb zitten.
 
misschien is dit al eerder aan bod gekomen maar weet iemand hoe je hangende tonen kunt voorkomen wanneer je de TI midi laat afspelen?

Ik heb het vooral wanneer ik korte noten in m'n 'melodie'-lijn heb zitten.

Speel je accoorden? Die van mij blijft hangen wanneer ik aan de max van zn processing power zit, vaak bij accoorden of verschillende layers. Een trucje is om de noten te verdelen over de even en oneven partnummers. Sowieso zuinig zijn met fx als je al een uitgebreide patch gebruikt.
 
Dan zit je aan je maximale voices..
Zet reverb of delay uit om mee te beginnen, of probeer de detune te verminderen :)
 
ahaa ok! ga ik mee aan de slag.. Speel niet echt met akkoorden maar het aantal voices zit wel behoorlijk hoog ja!

Dat trucje van The Unholy begrijp ik niet helemaal... welke parts bedoel je?
 
@bass-v, je kan ook een virus nemen met meer DSP power...

Zie mijn onderschrift ;)
Ik heb een TI2, verkocht als de synth die het meeste aankan, maar ook ik zit welleens aan mijn max. voices, vooral met een arp-melodie aangestuurd via midi (dus niet in de integration zelf), wil nog welleens problemen geven..
Het is dan een kwestie van zoveel mogelijk reverb/delay/dist/phaser/etc extern doen, of de Unison wat minder zetten en proberen puur alleen de sound de Virus uit te laten komen..

Ik heb trouwens de virus aangesloten via mijn motu 828mk3 interface, dus via analoog uit en Midi via een Interface (de esi m4u-xl)..
Men zegt nog welleens dat als je de USB-Audio gebruikt van je Virus dat dat ook weer iets processor-kracht van je virus wegneemt, maar dat kan ik niet bevestigen..
 
ahaa ok! ga ik mee aan de slag.. Speel niet echt met akkoorden maar het aantal voices zit wel behoorlijk hoog ja!

Dat trucje van The Unholy begrijp ik niet helemaal... welke parts bedoel je?

De Virus heeft 2 DSP's en 16 parts, dus 8 even parts (2,4,6,8,10,12,14,16) en 8 oneven parts (1,3,5,7,9,11,13,15).

De even parts gebruiken DSP 1 en de oneven parts gebruiken DSP 2. Dus zit je met part 1 aan zijn max, zou je part 2 nog moeten kunnen gebruiken. In theorie, want mijn ervaring is dat ze elkaar toch in de weg kunnen zitten als je echt je best doet.
 
Back
Top