Ervaringen Virus TI

Ja, veel euro's en een oplichtend logo. Intern zijn ze exact 't zelfde.
Ik heb 1 x op een polar gespeeld en dat voelde net als mijn mopho keybord. Een polar ti2 is bijna net zo duur als een mopho k + desktop model. Maar een polar vind ik wel heeeel mooi eruit zien...
 
Vraagje, ik ben net van studio verhuisd.
En nu heb ik een mega stapel adapters.
Maar ik heb een access virus snow, en die heeft 12v, maar de hoeveelheid ampere staat er niet op, en nergens in de manual van access.
Kan iemand die een snow heeft, eens kijken wat er op zijn adapter staat?
Super bedankt alvast!

Groeten Jurr
 
Het adaptormerk van mn ti is iig 'put power tech', mss heb je daar wat aan? Ooit 't zelfde probleem gehad als jij en nu heb ik ze allemaal gelabeled. En ik kwam er btw achter dat als je een analoge synth veel te weinig spanning geeft, het een heel knorrig ding wordt :D
 
Nu er 'betaalbare' 2dehands TI's te koop zijn, heb ik me uiteindelijk een TI snow aangeschaft, geen rekening houdende met de enorme hype die rond de TI's hangen.
Bovendien zijn de ettelijke bugs nu stillaan verdwenen. Om al die reden koop ik haast nooit nieuwe synths.
Nieuwste software geïnstalleerd en dit werkt perfect onder Logic 5.5 / Win XP. So far so good.
Los van de 'mogelijkheden' die de TI aan boord heeft ben ik voornamelijk geïnteresseerd in hoe synths klinken.

Ik las een review van WC olo Garb die je kan vinden via de link in mijn handtekening.
Op zich geen spijt van mijn aankoop, maar ik moet WC olo Garb gelijk geven wat zijn TI review betreft.

Net als hij vind ik dat mijn Korg MS2000, SuperNova II, ION, Blofeld maar ook mijn Discovery Pro, FM8 en Z3ta+ 'beter' klinken.
Ik zeg niet det de TI 'slecht' klinkt en er zitten zeker een hoop bruikbare en ook aparte sounds in het doosje, maar de boven genoemde synts/vst's klinken gewoon punchier !
En dat is toch een beetje een koude douche. Ben niet van mijn stoel gevallen wat je zou mogen verwachten als je de algemene teneur over de TI's in acht neemt.
Net als WC olo Garb vraag ik me af waar die zogezegde 'rauwe' Duitse sounds zitten ?


Dus wat een geluk dat ik een TI Snow aan een zeer aangename prijs heb gevonden.
Gesteld dat ik 1 van de bestaande TI's (1 of 2) nieuw had gekocht (aan een veel te hoge prijs), dan had ik me nu nagenoeg opgelicht gevoeld.
Gezien de 2de hands prijzen was de aankoop van mijn Blofeld of mijn MS2000 een ware revelatie.

Mensen die niet over de budgetten beschikken om een Virus TI / 2 te kopen, raad ik dan ook aan om een Blofeld, SuperNova of ION in overweging te nemen.
Nogmaals : ik breek de TI niet af, maar het is een overhyped, te duur toestel.
Wat je Acces zeker kan toedichten, is dat ze een enorm sterke Marketing / PR afdeling hebben die er in slaagt te laten geloven dat de TI een toverdoos is.

Ik heb hier ook al jaren 2x JD990 in m'n rack hangen.
Gesteld dat ik morgen moet kiezen om iets te verkopen, dan zal eerder de TI de deur uit gaan dan de eerst genoemde...
 
Laatst gewijzigd:
De ultranova's doen ook niet onder aan de Ti's. asio / vst intergration / usb / en mod mogelijkheden waar je U tegen zegt. En.... hij is blauw! jaja
 
De ultranova's doen ook niet onder aan de Ti's. asio / vst intergration / usb / en mod mogelijkheden waar je U tegen zegt. En.... hij is blauw! jaja
ultranova is zeker een leuk ding, maar ik haal er geen supersaw uit die hetzelfde klinkt als de virus.. je mist toch echt de kracht van de hypersaw :(
 
yeps. hij knalt niet echt je speakers uit om het zo maar te zeggen. maarja. de prijs 565 eu tegen de prijs van een virus...
 
Ik vind zelf de Virus toch wel een erg lekkere synth met een heerlijk filter. Overigens ben ik ook weg van de Novation sound, maar ik denk dat de key vooral is goed programmeren, layeren, EQ en goede effecten om "die" vette sound te krijgen.
 
layeren, EQ en goede effecten om "die" vette sound te krijgen.

En dat hoef je dus helemaal niet te doen bij een bijvoorbeeld een ION.
Wat ik wel vind is dat de pads / strings in een TI van ongekend niveau zijn.
 
En dat hoef je dus helemaal niet te doen bij een bijvoorbeeld een ION.
Wat ik wel vind is dat de pads / strings in een TI van ongekend niveau zijn.

Dat komt voornamelijk door de wavetable en modulatie mogelijkheden die bij vele synths aanwezig zijn anno 2012.
 
Ik heb geen Virus (TI) maar als ik moet afgaan op wat ik er in demo's over gehoord heb, vind ik em vooral erg zuiver klinken. Je voelt em tot op de korrel zeg maar.
Misschien ligt dat eerder aan de FX en/of EQ. Dat kan ook natuurlijk.

In ieder geval vind ik het een kwaliteit die ik wel kan appreciëren, ook al ligt ie mijlenver van een analoge sound.
Als je dan toch digitaal bent, kan je het maar beter meteen goed en opvallend zijn.
 
Daar is hij dan :D:

About TIOS 5.0.0.10 Public Beta

Resolved issues, refinements and new features:
-SE: two additional envelope generators (added)
-SE: new effects in Filter Bank section (added)
-VC: stereo Plug-In for FL Studio 10 (added)
-IN: Virus TI Snow tutorial song for Sonar (added)
-DR (Windows): Under certain conditions, busy GUI can result in crackling (fixed)
-DR (Mac): 48k session did not open on certain Mac models (fixed)
-VC: cursor keys did not work in Protools 9 OS X (fixed)
-VC: some MIDI controllers did not work in Studio One/VST3 (fixed)
 
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van de TI met een USB hub?
M'n nieuwe Macbook pro heeft maar 2 USB aansluitingen en ik heb er 5 nodig...(cubase dongle,ilok,babyface,muis en TI)

Mijn ervaring (op pc) is dat een Virus op USB hub niet gaat werken. Misschien kun je een hub kopen en die in USB 1 stoppen (daar je muis ed. op aansluiten) en je Virus in USB 2.
 
HEEL toevallig heb ik in mijn studio weer iets vergelijkbaars gedaan, welliswaar geen hub maar wel een verlenging. de lengte van de standaard usb kabel is maar 150cm ofzoiets dus veel te kort. Nu had ik al een paar jaar terug zon actieve USB-verlenger, en dit werkte toen allemaal! Maar nu had ik jaar terug een kleinere setup maar toch na een aantal updates weer de behoefte om een langere kabel te opnieuw installeren. Toen had ik ineens problemen ermee; de virus zag mijn pc gewoon, maar werken homaar; een vage distorte crap kwam er uit de usb.
Nu een week terug in nieuwe studio was ik toch eigenwijs en wilde het toch nog eens proberen en voilà het werkte ineens :S echt die virus... works in mysterious ways
 
Nu er 'betaalbare' 2dehands TI's te koop zijn, heb ik me uiteindelijk een TI snow aangeschaft, geen rekening houdende met de enorme hype die rond de TI's hangen.
Bovendien zijn de ettelijke bugs nu stillaan verdwenen. Om al die reden koop ik haast nooit nieuwe synths.
Nieuwste software geïnstalleerd en dit werkt perfect onder Logic 5.5 / Win XP. So far so good.
Los van de 'mogelijkheden' die de TI aan boord heeft ben ik voornamelijk geïnteresseerd in hoe synths klinken.

Ik las een review van WC olo Garb die je kan vinden via de link in mijn handtekening.
Op zich geen spijt van mijn aankoop, maar ik moet WC olo Garb gelijk geven wat zijn TI review betreft.

Net als hij vind ik dat mijn Korg MS2000, SuperNova II, ION, Blofeld maar ook mijn Discovery Pro, FM8 en Z3ta+ 'beter' klinken.
Ik zeg niet det de TI 'slecht' klinkt en er zitten zeker een hoop bruikbare en ook aparte sounds in het doosje, maar de boven genoemde synts/vst's klinken gewoon punchier !
En dat is toch een beetje een koude douche. Ben niet van mijn stoel gevallen wat je zou mogen verwachten als je de algemene teneur over de TI's in acht neemt.
Net als WC olo Garb vraag ik me af waar die zogezegde 'rauwe' Duitse sounds zitten ?


Dus wat een geluk dat ik een TI Snow aan een zeer aangename prijs heb gevonden.
Gesteld dat ik 1 van de bestaande TI's (1 of 2) nieuw had gekocht (aan een veel te hoge prijs), dan had ik me nu nagenoeg opgelicht gevoeld.
Gezien de 2de hands prijzen was de aankoop van mijn Blofeld of mijn MS2000 een ware revelatie.

Mensen die niet over de budgetten beschikken om een Virus TI / 2 te kopen, raad ik dan ook aan om een Blofeld, SuperNova of ION in overweging te nemen.
Nogmaals : ik breek de TI niet af, maar het is een overhyped, te duur toestel.
Wat je Acces zeker kan toedichten, is dat ze een enorm sterke Marketing / PR afdeling hebben die er in slaagt te laten geloven dat de TI een toverdoos is.

Ik heb hier ook al jaren 2x JD990 in m'n rack hangen.
Gesteld dat ik morgen moet kiezen om iets te verkopen, dan zal eerder de TI de deur uit gaan dan de eerst genoemde...

Eens qua ion, maar niet met de mening dat ms2000 of supernova dikker zijn dan de virus. Heb ze alle4 gehad en vergeleken. Ion had de dikste oscs.
 
Eens qua ion, maar niet met de mening dat ms2000 of supernova dikker zijn dan de virus. Heb ze alle4 gehad en vergeleken. Ion had de dikste oscs.

Ik heb de Virus nog omdat ik er altijd het geluid uit krijg waar ik naar op zoek ben en ik weet dat dat voor veel mensen geldt. Maar het is geen toverdoos.

Wil ik echt ruige osc's, dan heb ik altijd nog een SE-1x in m'n rack, daar kan weinig aan tippen.
 
ben niet helemaal met je eens "Nogmaals : ik breek de TI niet af, maar het is een overhyped, te duur toestel. "

misschien overhyped ja dat weet ik niet, maar te duur echt niet. Heb het volle pond betaald een jaar of 4/5 terug en sinds ik er ook live mee speel sta ik weer helemaal versteld. Geluiden klinken echt dik, (en is natuurlijk ook smaak maar deze bak heeft ook karakter), geldt ook voor die andere synths die je noemt. Er bestaat gewoon geen 1 synth voor alles

Maar afgezien van de sounds, is de degelijkheid en service heel wat waard. Ik bedoel: nu net nog een nieuwe OS uit met nieuwe dingen en functies. Hoeveel synths hebben dat dan?

Daarnaast zijn de edit mogelijkheden en hoe het werkt met bijv. multis fenomenaal. Ik kan gewoon op 1 toets 1 geluid doen; die split modes zijn echt mega. ik heb zo live uit die ene synth 5 verschillende geluiden op de virus zelf en een midikeyboard die eraan vasthangt!

Er is heel goed nagedacht over deze synth en dat merk je, menus zitten goed in elkaar, updates gaan goed, en had toevallig laatst dat er iets misging en was nog een weg terug om het weer goed te krijgen zonder de boel op te sturen. Daarnaast is het opslaan van patches ook tof, kan je mooi backuppen. Speelde paar maanden terug in LA en in Parijs en beide keren met andere virus TI; even die TI daar up to date brengen, patches erin en gaan!

Toetsenbord van de keys versie is ook de shit, heb aantal synths, maar deze keys zijn het best!

Tsja weinig anders dan lof, je moet ermee leren werken, helemaal met het USB integrated gedoe. Maar als je t eenmaal weet is het echt een veelzijdig ding! Met wat unieke sounds.
 
Heeft iemand OS5 (Public beta) al geïnstalleerd?

Icon-OS5-Filters-Video.gif


Zijn de ervaringen daarmee goed?
 
Back
Top