Ervaringen Virus TI

Waar slaat die eerste zin op?
Waar staat "pompen" voor in Nederland? In België betekent het zoiets als push-ups doen. Ben ik sinds een jaar of 3 mee gestopt, maar ik zie het verband niet met mijn oren :-p
Ken jij mij en mijn bezigheden?

Moest het gaan om de muzieksmaak:
Ik ben absoluut geen hardcore liefhebber ofzo.
Ik hou van New Wave, synthpop, rock, beetje trance.

Rare vent ben jij, met je eigen kop in je avatar.
Is overigens 100% lullig bedoeld.

Olie op het vuur
 
watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme_122324.png
 
@DJBarry, tja, jij maakt 'Gabber' of 'Hardcore', en okey, ieder z'n ding, maar ik hoor erg veel Reverb- effecten,
Dus tja, mss wel okey in die scene, maar ik wordt er snel pot doof van,, :engel: :)
of maw, ik heb zo wie zo al een gans ander genre, eerder Techno-Trance-'Psy'Trance - Retro 90's
maar idd okey, de Virus is zeker geschikt voor die stylen,,
ik hou het eerder op het harmonische, 'propere', of om trance van te geraken... EAR-Gasm
ikke maak geen hardcore.. nog nooit gemaakt ook :P
ik maak hardstyle en af en toe wat lekkere zweverige trance :-)
sinds kort btw ook wat met dubstep en house bezig..
 
ikke maak geen hardcore.. nog nooit gemaakt ook
tja okey, sorry, ik ben niet thuis in die genres... voor mij is dat allemaal 't zelfde.. :)
 
echter wil ik best die sound namaken hoor, maar wat dan?
Dan ga je minstens hard mogen eq'en volgens mij, om hem zo "zuiver" te krijgen als de TI.

Ik wil er gewoon uit bijleren want ik vind de TI prachtig klinken maar atm toch een beetje te duur voor aanschaf.
Als dat dan ook kan via een andere hardware bak of zelfs een softsynth, kan ik alleen maar blij worden.

Volgens mij zaten (zitten?) we niet helemaal op dezelfde golflengte in deze discussie.
Ik had het over de "zuiverheid" van de sound want dus eerder een karakteristiek is van de synth zelf, ipv de patch-opbouw.
De patch-opbouw zal inderdaad eenvoudig zijn, maar daardoor klinkt ie nog niet op alle synths hetzelfde.
 
Dan ga je minstens hard mogen eq'en volgens mij, om hem zo "zuiver" te krijgen als de TI.

Ik wil er gewoon uit bijleren want ik vind de TI prachtig klinken maar atm toch een beetje te duur voor aanschaf.

Volgens mij twijfel jij al best een tijdje of je een Virus TI wilt hebben. Veilingsites staan er vol mee, dus ik zou zeggen, koop er 1 voor €900 en is het niets, verkoop hem dan voor €900. Dat doe ik als ik nieuwsgierig ben naar een synth. Over elke synthesizer zijn er ontelbaar veel meningen te vinden op het internet, maar er is maar 1 mening die telt, en dat is je eigen mening.
 
Yeah! Veelbelovend, hoor! Lekkere filtertypes en 2 extra envelopes!! Eindelijk niet meer een filter- of amp-envelope opofferen!!
 
vreemd hoe ze daar plots met een nieuwe OS update 2 extra envelopes tevoorschijn toveren.
Hoe zou dat precies in mekaar zitten?

Zou de hele engine getweaked worden op cpu power zodat er plots ruimte vrij komt voor 2 extra envelopes, of hebben ze die er gewoon bijgesmeten met het idee van dat de user maar keuzes moet maken?

Zelf vermoed ik het tweede, aangezien de Virus behoort tot het type synth waar je maar zelf door ondervinding moet achterhalen hoeveel ie aankan, met wegvallende noten of gekraak tot ultiem gevolg.
Ik bedoel, het is geen MS-2000 waarvan je op voorhand weet dat ie iedere patch met ieder mogelijke modulatieroutering zonder problemen draait...

Niet om te bashen hoor. Ik weet dat de Virus veel meer features aan boord heeft, en dan is dat misschien een kost dat we voor lief moeten nemen.
Maar toch, die teleurstelling wanneer ie het niet meer trekt, niet fijn toch? (word je weer met je neus op de digitale feiten gedrukt)
 
Vind het ook een beetje overdreven. Had liever gezien dat ze de interface aan zouden pakken. Ben waarschijnlijk een van de weinigen, maar geef mij maar het zwart met rood van OS 1 en 2...
 
Vind de v4/v5 interface juist prima i.d.d. moet zeggen huidige OS draait eigenlijk best goed
 
Vind de v4/v5 interface juist prima i.d.d. moet zeggen huidige OS draait eigenlijk best goed

Dan zal het wel persoonlijk zijn. Ik vind bijv. Kontakt er vanaf OS 3 ook niet meer uit zien. Heeft ongeveer dezelfde kleurstelling als Virus Control. Pijn aan je ogen...
 
Back
Top