het tofste wat je op dit forum hebt geleerd

kermisballen oplossen in water en dat na het doorslikken van een halve doos appelfris opdrinken om vervolgens zo wild aan de sliders van mijn juno te jassen dat ik de meest geweldige sounds kan creeeren!
 
Re: Wat is het tofste wat je op dit forum hebt geleerd?

Re: Wat is het tofste wat je op dit forum hebt geleerd?

Origineel geplaatst door DJ41
(wel synth-related please)


ik wil hier geen onzin-thread van maken, gewoon echte synth dingen svp :engel:
 
Nou ja, misschien niet op het DSF geleerd maar wel de meest waardevolle tip van de laatste tijd. Zeker als ik naar oude muziek van jaaaaren geleden van me luister.

Bij het mixen de verdeel en heers taktiek toepassen. Als je een vette kick wilt die helemaal apart mixen tot aan de mastermix toe. Hem chainen met compressors EQ de de hele zooi todat hij klinkt zoals jij wilt. En eigenlijk 'masteren' als was het een losse audiotrack. Dat kun je ook voor meerdere geluiden doen en het kost t*eringveel geknutsel. En je moet donders goed weten waar je mee bezig bent.
 
Dat de analoge bakkies toch nog wel het beste klinken. :)

met dank aan: EDP, Mono-Poly en Matt-second
 
Wat ik geleerd heb (of eigenlijk binnen nu en een week hopelijk) is het rechten verhaal (buma / stemra) en het verzekerings verhaal. (Ga ik dadelijk aan beginnen.. Wat is de waarde van mijn bohm en 303?)
Dus waarschijnlijk zie je dadelijk een oude thread omhoog komen..
 
Voordat ik op het forum zat maakte ik NOOIT gebruikt van compressie:
Ik zag er het nut niet van in...Nu weet ik wel beter. Niet dat ik het al volledig beheers, maar ik besteed er nu in ieder geval aandacht aan.

Verder vind ik de feedback op mijn nummers altijd leuk en nuttig. Alhoewel ik het niet altijd mee eens ben, neem ik het toch altijd mee voor mijn volgende track. (met name de reacties als ....SUPER!!VET!! MEER VAN DAT!! ;) )
 
Back
Top