Zoek een goede (vette) bassequencer

Als je de geluiden uit de Electribe te iel vindt jaag je de seuquence toch gewoon door een ander apparaat?
Ik heb zelf ook een Electribe M en gebruik hem eigenlijk vaker als stepsequencer dan als geluidenbak.


groet

Tom
 
Origineel geplaatst door Tom 32
Als je de geluiden uit de Electribe te iel vindt jaag je de seuquence toch gewoon door een ander apparaat?
Ik heb zelf ook een Electribe M en gebruik hem eigenlijk vaker als stepsequencer dan als geluidenbak.


groet

Tom

Maar dat zei ik al... als ik 'm over de MS 2000 gooi, dan reproduceert deze niet de loop die ik op de EM heb ingespeeld... Wat doe ik fout?
 
Origineel geplaatst door stuka
Ik heb nu een electribe EM1 (voor de dance bassen)

Ik heb ook een MS 2000 synth

Volgens mij moet je gewoon even de oplossing vinden om deze samen te gebruiken:

EM1 (sequencer) -> MS 2000

Moet echt prima resultaat opleveren!
 
Origineel geplaatst door stuka
Maar dat zei ik al... als ik 'm over de MS 2000 gooi, dan reproduceert deze niet de loop die ik op de EM heb ingespeeld... Wat doe ik fout?

Maar wat doet ie dan? Niks?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Maar wat doet ie dan? Niks?

Hij reageert wel, maar speelt een trigger, niet de loop ingespeeld vanuit de EM
 
misschien is de MFB synth iets ? dan bedoel ik niet de synth lite, maar de zwarte MFB synth 1 of de blauwe synth 2.
analoog, 3 osc, moog achtig filter, sequencertje 8)

ik heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden over. klinkt erg rauw en dik, en dat voor zo'n klein plastic kastje !
 
Origineel geplaatst door stuka
Hij reageert wel, maar speelt een trigger, niet de loop ingespeeld vanuit de EM

Een trigger? Je moet echt iets duidelijker zijn.

Je maakt een midi sequence in je EM1. Daarna sluit je de midi-out van de Em-1 aan op de MIDI in van je MS2000.]
Je selecteerd op beiden hetzelfde midi kanaal en dan hoor je een trigger? Definieer een trigger.......
 
Re: Zoek een goede (vette) bassequencer

Origineel geplaatst door stuka
Hidieo,

Ik zoek al sinds mensheugenis (en dat is lang) een goede diepe bassequencer, waarmee je basgeluiden kunt genereren ala chemical brothers, thievery coorporation, leftfield, etc...

Wie heeft er tips in deze richting? (het liefst hardware tips; losse sequencers dus, en geen PC muziek programma's.. ik wil het gebruiken voor live optredens).

Dank!

bossa.jpg
 
5 snaren nog wel! En pak er dan gelijk een Line 6 Bass Pod of zo bij, met een gerse compressor.
 
Back
Top