Mijn modulaire kick-off! (Zit ik in de goede hoek..?)

fakkin tijdrovend en GAS opwekkend is t wel dat modular grid he
beetje muffen tussendoor..
en hop, weer 8 miljard modoelens dr bij
 
Het houdt niet op niet vanzelf :)
Ik heb nu inmiddels de modus bereikt dat ik meer kistruimte heb dan modulewensen. Waarschijnlijk tot de volgende NAMM ofzo... Ik heb er nu zelfs een module erin gehangen, omdat die groot en niet te duur was, maar geen idee waar ik die voor wil gaan gebruiken (matrix mixer). Leek me leuker dan een blind panel :stupid
 
Dat ik hier nooit aan gedacht heb...! :stupid

Lekker kistje hoor, Taknu!

Haha thanks man!

Maarre sbxix meer ruimte dan wensen? Of is het meer meer ruimte dan geld voor het invullen van alle wensen:P?

Ik heb lekker ook wat ruimte , maar nu geen idee meer wat ik wil hebben, nog zoveel keuze, zowieso in deze thread nog eens ff checken qua suggesties.

Misschien toch eens een pamela , metropolis, of toch die multiband resonator, eigenlijk ook nog wel die clouds eens aanschaffen , pfff haha
 
Haha thanks man!

Maarre sbxix meer ruimte dan wensen? Of is het meer meer ruimte dan geld voor het invullen van alle wensen:P?

Nee ik heb heel modulargrid doorgebladerd maar er is nu niets waarvan ik echt warm meer wordt. Ben eigenlijk wel tevreden met de set die ik nu heb, misschien zelfs een beetje teveel al.

Heb het idee dat je met minder toch wat creatiever bent omdat je dan modules op andere manieren gaat gebruiken. Heel simpel voorbeeld, je hebt bijna al je modules in gebruik voor een patch, maar hebt nog een env nodig. Je hebt alleen nog een lfo, maar die heeft ook een 1 shot mode. Die ga je dan gebruiken en dan kom je ineens op het feit dat je al die andere waveforms ook kan gebruiken als 1 shot. Als je genoeg envs had, had je waarschijnlijk gewoon weer een standaard env gepakt.
 
ja daar hebben jullie zeker gelijk in, meer ruimte stimuleert de creativiteit niet

En je hebt het over de Tonestar toch? Aanrader?
 
ja daar hebben jullie zeker gelijk in, meer ruimte stimuleert de creativiteit niet

Of misschien ook wel. Geen idee, voor iedereen werkt dat anders denk ik. Met modulair ligt het risico op eindeloos verzuipen in het aanbod aan modules in ieder geval erg op de loer. En dan maak je geen muziek meer.

En ja, ik bedoel de Tonestar ja. Het was meteen klaar met mn Alpha Juno dacht ik. Dan maar mono, maar het doet precies wat ik wil denk ik. En wat SB zegt, het is een vrij complete voice, en dat is in mijn rack heel aantrekkelijk omdat ik weinig ruimte heb. Voor diezelfde functie heb ik nu een Mother 32, maar ik merk dat ik de sequencer bijvoorbeeld al niet meer gebruik, en dan neemt het simpelweg te veel ruimte in.
 
Toch leuk om even een oud draadje van mezelf te updaten. Toen nog de vraag of m'n eerste modules in de goede hoek zaten.. :)

Tegenwoordig is dit m'n setup
2018_09_01_20_15_33.jpg


Ben een beetje de (huidige) Colin Benders kant op aan het gaan (of Paul Kalkbrenner, Steevio, of zelfs Underworld in de zin van live performance met synths). Supervet om (zoals je ziet) met een flinke mixer alle bronnen apart te kunnen sturen qua volume, klank en zelfs via de send/returns terug te sturen naar het rack voor de nodigde effecten die ik on-the-fly dus kan wisselen via het mengpaneel door simpelweg een ander kanaal te sturen via de sends. Mijn DJ achtergrond icm eurorack is in dit geval een leuke mix geworden :).

Heb hier een voorbeeldje staan, super crap qua melody/opzet, maar dan hoor je een beetje wat er allemaal vanuit de BSP ism Eurorack kan komen (dus alles wat je hoort komt uit het eurorack). Ik moet gauw ff een 'performance' van een half uur / uur maken, dat geeft een stuk beter voorbeeld dan dit gespeel :P.

[ig]BnMW2tDnXm6[/ig]

Wat toelichting
Op de foto is de Beatstep nu vooralsnog de main-sequencer, dankzij de Hexinverter Brains met extra veel gates en cv outs. Heb diverse sequencers voor eurorack bekeken en ben nog niet helemaal erover uit of ik daar iets bij vindt zitten waarmee ik uit de voeten kan. De Erica drum sequencer komt erg dichtbij, maar het gaat mij erom dat ik eenvoudig en snel kan sequencen met diverse opties. De BSP heeft dit uiteraard, maar elke eurorack versie heeft qua features meestal meer, maar daarmee ook meer menu's etc (en features achter features achter knoppen). Die TipTop sequencer (ben ff naam kwijt) wordt ook veel gebruikt, maar die vind ik ook niet helemaal 'het'. Lastig,maar ik vermoed dat die Erica in huis komt , misschien voorlopig naast de BSP. Daarnaast ook 4MS modules waarmee ik makkelijk sequences weer op kan delen of versnellen, maar ook zelfs wat swing kan creeren dankzij de add-on module.

Ik heb ook nog een Neutron , die je net niet ziet (achter de BSP op de foto), erg blij mee ook, dikke geluiden en zou bijna een 2e in het rack hangen. Neemt veel ruimte in maar heb nog wel wat ruimte :P en is lekker pielmateriaal om realtime snel mee te kunnen schakelen.

Verder veel drummodules van Hexinverter, MFB en een beetje Bastl. Uiteraard is de Hexinverter top, de rest leuk speelgoed. Maar ben natuurlijk direct verliefd geworden op de Erica techno setup. Dus vandaar ook die sequencer maar zeker ook een aantal modules die ik nog wil hebben. Overigens kan je natuurlijk veeeeel goedkoper via een drummachine een groot deel ook produceren, maar da's uiteraard de charme van Eurorack (en niet te vergeten direct access naar nagenoeg alle functies en de (voor de meeste) top analoge sounds en keuze qua setup. Ik heb diverse drumcomputers gehad (Roland, Arturia, Elektron), maar dit geeft wel echt een heel ander gevoel (van controle met name!).

Maar goed, er gaat nog flink wat veranderen aangezien ik recent dus echt in die Erica gedoken ben en een hoop ideeen opgedaan van de genoemde gasten ,zie bv




en



Ook meer precision adders, switched multiples , i/o switch modules (deze zijn allemaal niet zo duur van Doepfer). Een hoop wensen nog dus :). Eens zien hoe het er weer over een jaar uitziet :P.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top