Hey! Anonieme kwijler wordt geregistreerd lid:)

Timmio

Beats & Buttons
Lid sinds
23 mei 2007
Berichten
273
Locatie
Breda
Hey ik ken het forum al jaren, via een oude gebruikersnaam en emailadres regelmatig langsgekomen en sinds enkele jaren steeds weer actiever met muziek (draaien en maken) en gezien deze week de stap naar ook modulair kon ik niet meer anoniem meelezen, dus hierbij een korte (zover ik dat kan) introductie van mezelf;

Zei net in de eerste post die ik aanmaakte over m'n bestelde modulaire set, en of die wel ok is... dat ik eigenlijk m'n hele leven in de DJ (en in het begin drive-in) hoek gezeten heb, of eigenlijk nog zit. Ben een enorme fan van stevige tech house en (minimal) techno en draaide dit zo af en toe op feestjes en clubs. Maar met name m'n zoektocht naar hoe ik muziek maken (ipv draaien) leuk vond, ben ik eigenlijk bij synths en modulaire systemen uitgekomen.

Heb namelijk allerlei apparaten gehad, van goedkoop (midi keyboardje) tot aan duur (grooveboxen, Maschine Studio etc), maar vooral de PC aan moeten hebben vind ik echt vreselijk. Ik wil gewoon de stroom aangooien en freaken met een paar knoppen en los, niks Macbook aanslingeren, niks software en vooral niks muis of keyboard. Zo heb ik kennisgemaakt met de MS20 van Korg, maar bv ook nog de MC808. Maar ik merkte dat ik wel op zoek was naar modern spul (tenzij ik een 808 tegenkom dan zeg ik geen nee :P), maar ben vooral op zoek naar een goede workflow, met direct effect (met name dat ook live, dus gewoon muziek aan kunnen hebben en on the fly kunnen tweaken).

Nou zodoende ging er van alles weer op marktplaats en kreeg ik toevallig een keer een Novation Circuit in handen (hoop dat ik nu niet vloek hier, maar in de categorie draagbaar snel je creativiteit kwijt kunnen is dit echt top), en met name merkte ik dat een goede workflow, lekker direct spelen met geluid en weer een sequencer in handen wel erg lekker was. Zodoende kwam er binnen notime een Arturia Drumbrute bij, wat echt een top apparaat is , en vrij recent ook een Bass Station II. Ik wil echter niet teveel in de toetsenkant komen, ben verre van een keyboard speler (helaas wellicht)...

Ik ben nog steeds in het bezit van mijn DJ gear en met name het gebruiken van m'n Pioneer mixer effecten en de RMX1000 mixmodule van Pioneer geven een heerlijke vrijheid om los te gaan met geluid. En dit is precies wat ik juist nog meer zou willen, meer freaken en tweaken, hier en daar nog aangevuld met wat extra synths en geluiden/voices.

Veel filters zijn dan vaak duur of beperkte en groei erin betekent vaak een nieuw apparaat, dus na enkele keren al naar modulair gekeken te hebben nu toch de knoop doorgehakt en een behuizing gekocht op de groei met de eerste modules. Tijd om diverse geluiden (zeker omdat de Drumbrute de drumgeluiden los kan uitsturen) te voorzien van een paar fijne filters, overdrive, etc!!

Ben nog een behoorlijke noob op het modulaire en geluids-synthese vlak en daarom op advies (volgens mij van iemand hier op het forum, of het was op een engels forum) dit boek aangeschaft https://www.bol.com/nl/p/power-tools-for-synthesizer-programming/9200000031626084/ , een beetje theorie zal wel helpen :P

Hopelijk gaat de stap in de modulaire wereld met m'n eerste Eurorack me bevallen, kan niet wachten om het rack vol te gooien :P.
 
Welkom
 
... Hopelijk gaat de stap in de modulaire wereld met m'n eerste Eurorack me bevallen, kan niet wachten om het rack vol te gooien :P.
Volgens mij heeft forumlid @elektrovolt nog wat modules in de verkoop
 
Ben nog een behoorlijke noob op het modulaire en geluids-synthese vlak en daarom op advies (volgens mij van iemand hier op het forum, of het was op een engels forum) dit boek aangeschaft Power Tools For Synthesizer Programming, Jim Aikin | 9781480397941 | Boeken | bol , een beetje theorie zal wel helpen :P

Hopelijk gaat de stap in de modulaire wereld met m'n eerste Eurorack me bevallen, kan niet wachten om het rack vol te gooien :P.
Welkom! Welk rack en modules heb je? ben wel benieuwd! (je linkje werkt niet)
Ik ben na 4 jaar ook weer begonnen sinds kort :)
 
Wel attent om iemand die al 7 jaar lid is nog even welkom te heten.. 😉
Mwahahaha.... oh jeez, die had ik ff gemist zeg. Dit krijg je met "Vergelijkbare discussies" onderaan een pagina. Als je ff niet oplet en daar op een link klikt zit je zo terug in de tijd, zo blijkt :D
Nou eh, hoe is het inmiddels, @Timmio?
 
Haha nou ik voel me wel erg welkom zo in iedergeval!

Inmiddels nogal het 1 en ander veranderd, van flinke leuke studio met nog steeds de focus op losse synths, eurorack spul en diverse all-in-one oplossingen (push 3, force), ook zelf al een jaar midi controllers aan het maken en verkopen doordat wat ik wilde er niet was (faderfox achtige modellen , maar rete duur, net zoals Yaeltex), en toevallig doordat veel mensen interesse hadden opeens in een drukke business gerold.

Dus nogmaals thanks, en ik was al jarenlang ervoor een zwijgend 'lid' en nu met name nog veel meelezend :)
 
Back
Top