Zoek een goede (vette) bassequencer

stuka

Nieuwkomer
Lid sinds
7 juni 2005
Berichten
10
Hidieo,

Ik zoek al sinds mensheugenis (en dat is lang) een goede diepe bassequencer, waarmee je basgeluiden kunt genereren ala chemical brothers, thievery coorporation, leftfield, etc...

Wie heeft er tips in deze richting? (het liefst hardware tips; losse sequencers dus, en geen PC muziek programma's.. ik wil het gebruiken voor live optredens).

Dank!
 
Zoek je nu echt alleen een sequencer? Of iets wat dat diepe basgeluid opwekt (een synthesizer dus) :)
 
Ehr, elke sequencer zal je kunnen gebruiken ervoor. Er is geen magische truc om dat soort basslines te maken, enkel goede kennis van basslines en de juiste synth/samples


R
 
Origineel geplaatst door demian
Volgens mij zoekt topicsstarter een TB303..

http://www.synthtopia.com/synth_review/FutureRetro777.html

FR_777.JPG


:).
 
Ik heb nu een electribe EM1 (voor de dance bassen), en een zoom 323 (voor de rock bassen), maar beiden zijn me te iel. Als ik dan zo'n nummer van chemical brothers of leftfield hoor, met die mega bassen, vraag ik me altijd af hoe ze dat voor elkaar krijgen. (Ik ben dus op zoek naar een sequencer die dat diepe vette dubby basgeluid kan genereren).

Ik heb ook een MS 2000 synth, die heeft wel wat mooie diepe bassen, maar daar zit geen sequens mogelijkheid in (alleen mod sequens). Ik heb geprobeerd deze aan te sturen via een externe sequencer, maar dat gaf geen resultaat. Nu ben ik ook geen midi wonder nog, geef ik toe...

Anyway, het is nu wat meerduidelijk hoopik wat ik zoek... dus kom maar op met die tips! :okdan:
 
Origineel geplaatst door stuka
Ik heb nu een electribe EM1 (voor de dance bassen), en een zoom 323 (voor de rock bassen), maar beiden zijn me te iel. Als ik dan zo'n nummer van chemical brothers of leftfield hoor, met die mega bassen, vraag ik me altijd af hoe ze dat voor elkaar krijgen. (Ik ben dus op zoek naar een sequencer die dat diepe vette dubby basgeluid kan genereren).

Ik heb ook een MS 2000 synth, die heeft wel wat mooie diepe bassen, maar daar zit geen sequens mogelijkheid in (alleen mod sequens). Ik heb geprobeerd deze aan te sturen via een externe sequencer, maar dat gaf geen resultaat. Nu ben ik ook geen midi wonder nog, geef ik toe...

Anyway, het is nu wat meerduidelijk hoopik wat ik zoek... dus kom maar op met die tips! :okdan:


Ff de bassen van Leftfield nadoen is niet eenvoudig :D Ik weet nog dat bij een optreden tijdens het "drumrhythm festival" in Adam de bass zo akelig dik en hard was dat het een driedubbele niersteenvergruizing tot gevolg had.. eheh..
Ik weet wel dat Leftfield helemaal gek is op de Nords


R
 
Werd overigens laatst getipt over de yamaha an200, maar ik vond de demo niet echt overtuigend (iets beter dan de electribe, maar niet zo heel veel..niet vet genoeg nog, voor mijn smaak). Maar wellicht dat je met eigen instellingen wel wat goeds eruit kan krijgen.. heeft iemand ervaring met dit apparaat toevallig?
 
Origineel geplaatst door stuka
(Ik ben dus op zoek naar een sequencer die dat diepe vette dubby basgeluid kan genereren).

ff 1 ding, sequencers creeeren geen geluid, dat doen synth's... sequencers sturen ze aan.

Supervette synth voor bassen is een SC Pro One bijvoorbeeld.
 
De Waldorf Pulse. Dik!

Alleen geen sequencer.
 
als je dikke bassen wil moet je analoog gaan.. hang er een rm1x aan en je hebt instant vettigheid

of koop een bas :)
 
Dikke ronde bassen = Moog.
Een kleine rogue blaast de meeste bovengenoemde synths omver met het laag.
Of een Realistic Concertomate MG1 is de zelfde synth alleen door Tandy uitgebracht.
Een 303 zou ik niet voor gaan voor gewone baslijnen en een Pro One is veel leuker voor andere dingen.
 
Niet geheel onbelangrijk is de juiste sequence verzinnen (bassline)
Duffe baslines klinken zelfs op eem MOOG kut..

:D
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Of een Realistic Concertomate MG1

heb ik hier hoor ghehe... de filter valt wat tegen alleen
 
Volgens mij moet je toch goeie bassen uit die MS2000 kunnen krijgen. En als de sequence die je er zelf voor had geprogrammeerd je niet aan staat kun je hier altijd nog om midifiles vragen (wat een idee, zij het een beetje triest). Maar had je al een aan een equalizer gedacht? Wat voor sequencer gebruik je nu dan?

toch raar, de man vraagt om een sequencer en wat krijgt ie voor advies? een TB-303 (lekkere sequencer joh :biertje:) en verder synths... (en ja ik heb die 777 gezien, maar een uitzondering blijf je houden)
 
Uhm, met de mod sequencer van de MS2000 kun je ook basslijntjes maken hoor. Arpeggiator (triggermode) erbij gebruiken en dan de AMP op aan/uit programmeren per stap. Je kunt ook de pitch per stap aanpassen en eventueel de steptime.
 
Eigenlijk vraag ik niet zozeer om een sequencer , maar om een bassequencer (een groovebox heet dat geloof ik..haha). Dus een bassynth met sequencer in 1 doosje (voor live).
Die MS2000 bevat idd een paar geinige bassen, maar ik krijg ze niet ge- sequensed. Als ik een sequens op een module als een MAM MK aansluit krijg ik wel de bassen uit dát apparaat, maar als ik 'm op de MS2000 R module aansluit (de sequencer) dan krijg ik geen MS2000 bas. Misschien doe ik wat fout...

Maar eigenlijk wil ik de MS2000 ook helemaal niet opofferen voor baslijnen, want daar speel ik al mijn extra partijen op. Nogmaals; het gaat mij puur om een live setting. Daarom zoek ik een alles in 1 doosje. Maar tot nu toe klinken al die doosjes me te iel.
 
Back
Top