tweaken met machinedrum

dj japs

Ingeburgerd
Lid sinds
26 april 2004
Berichten
47
Locatie
hilversum
Ha die synthers,

Ik wil graag live in cubase vst tijdens het opnemen van mijn drumtracks gaan tweaken. Op het moment van spelen hoor je het getweak ook wel maar als ik het terug wil luisteren is mijn track gewoon weer zoals ie altijd was.
Mijn vraag luidt dan ook als volgt ; hoe krijg ik het wel voor elkaar ?!
ligt het aan mijn machinedrum of moet ik instellingen aanpassen in cubase ?

graag hoor ik van jullie!

groeten,

jasper
 
Re: tweaken met machinedrum

Origineel geplaatst door dj japs
Ha die synthers,

Ik wil graag live in cubase vst tijdens het opnemen van mijn drumtracks gaan tweaken. Op het moment van spelen hoor je het getweak ook wel maar als ik het terug wil luisteren is mijn track gewoon weer zoals ie altijd was.
Mijn vraag luidt dan ook als volgt ; hoe krijg ik het wel voor elkaar ?!
ligt het aan mijn machinedrum of moet ik instellingen aanpassen in cubase ?

graag hoor ik van jullie!

groeten,

jasper

Midi in en out van de MD aangesloten op pc (midi out voor verzenden van controller data naar cubase/ midi in voor ontvangen van controller data die cubase afspeelt)? Daarnaast zul je in de global settings van de MD ook nog wel moeten zorgen dat hij reageert op externe midi data. (ff opzoeken hoe dat heet in handleiding)
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Kan je je draaiknoppen geen midi-out laten versturen en die dan real-time opnemen met cubase.

Dat is het idee lijkt me. De MD knoppen versturen data in ieder geval.
 
het zullen de global settings dan wel zijn want de rest had ik al zo aangesloten.
het idee is idd om real-time op te nemen in cubase.:okdan:

mocht iemand het zo al weten dan hoor ik het natuurlijk graag!

groeten,

japs
 
Origineel geplaatst door dj japs
het zullen de global settings dan wel zijn want de rest had ik al zo aangesloten.
het idee is idd om real-time op te nemen in cubase.:okdan:

mocht iemand het zo al weten dan hoor ik het natuurlijk graag!

groeten,

japs

Zie je in cubase wel midi data binnenkomen dan? Neemt hij iets op op een midi track als je op record drukt? (Wel juiste midikanaal enzo?).
 
hij krijgt sowieso data binnen want ik neem gewoon m'n drumtracks op. maar als ik later wil gaan overdubben om realtime te tweaken dan hoor je me wel op dat moment tweaken maar dat neemt ie dus niet op.

greetz,

japs
 
Gaat het midi-in lampje branden in cubase als je iets verdraaid. Zo niet, dan sturen je potmeters niets uit. Als dat wel geval is, dan staat er waarschijnlijk iets met de ontvangst van midi in je machinedrum niet goed ingesteld.
 
Volgens mij moet in de global settings onder de kop "sync", "ctrl in" en "crtl out| op "on" staan.

Of je dan nog met het BAse channel moet spelen weet ik niet.
 
Back
Top