Wat is hot ? vs grootste house-cliche's

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Heren,

Als tegenhanger van de grootste house-cliche's zie hier .... wat is hot op dit moment ... en wat moeten we zeker niet vergeten in onze nieuwe tracks ??

Groetjes GlennPlumber
 
filteren!!!!!!!!!!!

alles filteren, alles klinkt veel beter als het gefilterd is! vooral door de korg ms20 filter!

verder het geluiden-gebruik minimaal houden is ook altijd een plus!
 
jazzy fender-rhodes accoorden, live gespeelde fender baslijn.... percussie live opnemen.... organisch klinkende geluiden en beats... alle oude disco platen zijn zo ongeveer wel gecovered/gesampled....
 
Wij laten wel eens de bovenbuurjongen met de basgitaar spelen. Hij is niet zo goed en mist wel eens een nootje maar juist daardoor krijg je soms heel erg groovy dingen.
 
tis gewoon heel simpel. als je voor een platen contract wil gaan moet je hardhouse of techno gaan maken lekker stampend dus. nu kan je er nog met een beetje doorzettings vermogen en een heel klein beetje geluk tussenkomen, over een jaar misschien niet meer. kom niet aan met een beetje lief klinkende trance, tis niet uit(nog niet) ofzow maar t aanbod is zo groot dat het echt heel moeilijk is er tussen te komen. trance kan nog wel alleen dan met een vette stampende beat eronder :p of te wel, hardtrance :) wil je als nog lief klinkende trance maken, doe dan eerst een stamp versie maken en dan voor de b-kant de wat zweverige lief klinkende trance versie. persoonlijk vind ik t altijd moeilijker om van een een lief klinkende trancy nummer een stampend remix te maken dan andersom.
 
we hadden het toch over house ofnie? ;)
 
Wil je graag een plaat uitbrengen, of wil je graag je eigen ding doen, en dat dan als t kan ook misschien op plaat krijgen? Ik ga voor t laatste
 
Vervang al je compressors en limiters door distortionpedalen ;)
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
Wil je graag een plaat uitbrengen, of wil je graag je eigen ding doen, en dat dan als t kan ook misschien op plaat krijgen? Ik ga voor t laatste

ben ik ook wel met je eens, je maakt in de eerste plaats de muziek die je zelf leuk vind. maar ja, als je bijv. net zoals ik van trance hou kan je t net zoals mij doen: van een idee eerst een stamp versie maken en dan voor de b-kant een versie maken precies zoals jij wil.

maaruh dit is toch niet off topic?? althans, dit is een bijvoeging van mijn vorige reply. kgaf aan, in mijn vorige reply, wat hot is en wat ook wel hot maar waar moeilijker tussen is te komen.
 
Origineel geplaatst door udodance
wat gaat hot worden? -- ELECTRO --
let op mijn woorden...ahumm...

Dat wordt al een aantal jaren gezegd...
 
Origineel geplaatst door udodance
wat gaat hot worden? -- ELECTRO --
let op mijn woorden...ahumm...

Dat zei ik hier een paar maanden terug ook al, en toen geloofde niemand mij... =(
 
Hot is als je wat stoers kan bedenken wat ook nog leuk klinkt maar toch nieuw is... Wie is de eerste mensen! Kommar kommar kommaaarrr...

Dan kan de rest daarna het idee lekker jatten en er ook nog eens wat piekies aan verdienen ;)
 
Misschien kunnen we beter onze heil gaan zoeken met de muziek in een land zoals Japan. Deze mensen zijn bijzonder in hun soort en zo ook hun muziek smaak. Ferry Corsten kan daar bijvoorbeeld niet over straat gaan zonder dat hij tientallen schreeuwende fans om zich heen heeft. Trance leeft daar zeer zeker nog wel.
 
zo hee..da's bijzonder, trance.....da's echt underground in nederland...
achja..smaken verschillen ;)
 
Back
Top