Nieuwe firewire audio interfaces van Echo

Echo AudioFire8 offers the same high quality hardware and software found in our popular Layla3G product, but with the addition of a FireWire interface. With the AudioFire8 you can record 24 bit 96kHz audio with low latency monitoring on any Windows XP or Mac OS X computer (desktop or notebook) with a FireWire port.

Echo AudioFire12 offers the same high quality hardware and software as the new AudioFire8, but with 12 balanced analog inputs and outputs for 24 bit 192kHz recording and playback. If you already have a mixer and tons of microphone / instrument preamps, but you need to get all that audio into your computer then the AudioFire12 is just for you.

The AudioFire12 (and AudioFire8 ) can grow with your studio since you can daisy chain 2 or more together via FireWire and synchronize them via word clock. AudioFire12 has 12 balanced analog inputs and outputs (TRS), 2 FireWire ports, MIDI I/O, word clock synchronization, and 12 channels of full duplex 24 bit 192kHz recording and playback.

Coming in March 2005

http://www.echoaudio.com/Products/FireWire/
 

Attachments

  • audiofire12_front.jpg
    audiofire12_front.jpg
    11 KB · Bekeken: 72
wow!! 12x i/o ! Dat is 4x (!!!) meer dan 8x i/o... Dat zie je niet vaak.. ik hoop dat de prijs een beetje oke is, want dan is dit een heel interessante bak!! 8)

Weet iemand wanneer ie leverbaar is?
 
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de AD converters, er zit jammer genoeg geen ADAT op. Dus uitbreiden betekend er nog 1 bij kopen,volgens de site.
 
Best wel indrukwekkend dat je 12 in/out hebt op 192Khz.
Denk dat de prijs ook wel in de buurt van de 1500 ballen zal liggen.
 
Origineel geplaatst door divi
sexy! ben benieuwd naar de prijs

hehe ik wist gewoon dat we de heer Vandoren hier zouden zien:)
 
Da's een heel nette prijs.
Zou bijna gaan denken dat het goedkope prutzooi was. ;)
Alhoewel Echo wel een goeie naam heeft gewoon.
 
Origineel geplaatst door fuse
Da's een heel nette prijs.
Zou bijna gaan denken dat het goedkope prutzooi was. ;)
Alhoewel Echo wel een goeie naam heeft gewoon.
ze kunnen niet boven de prijs van de motu's of rme's gaan zitten hé. behalve meer inputs (op de 12) hebben de echo's minder features. maar wel zeer interessant dus!
 
Origineel geplaatst door divi
ze kunnen niet boven de prijs van de motu's of rme's gaan zitten hé. behalve meer inputs (op de 12) hebben de echo's minder features. maar wel zeer interessant dus!

Maar wat voor features wil je nog meer hebben naast goede A/D convertors en evt. een wordclock ? Hoewel, aan die wordclock heb je natuurlijk ook niets zonder adat.
 
Origineel geplaatst door divi
wel, om er een paar te noemen: uitbreidbaar door adat, super flexibele routing, stand-alone functionaliteit en mic pre-amps

agree ! adat functionaliteit zou voor mij een reden zijn om van de koop af te zien.

Toch denk ik dat de meeste gebruikers zo'n ding alleen voor A/D conversie kopen. Als ze meer functionaliteit willen zullen ze wellicht voor een RME ofzo gaan.
 
Zit hier ook meteen een 24 bits/96 Khz audiokaart in ?
Wat is dit eigelijk dan ?
Werk met Laptop ( zit firewire op)
Wil gewoon afmixen over een goede geluidskaart...

Is dit iets waar ik mijn jacks van mijn synths inplug en mijn mixertje ( puur voor afteluisteren)
uit het raam flikker ? Omdat ik nu een viriyuele mixer heb ?
 
Je mixer wordt inderdaad overbodig, al is zo'n ding altijd handig. Pas de Fireface van RME gekocht en heb m'n mengpaneel uit m'n setup gehaald, maar ben niet van plan 'm weg te doen. Je weet nooit! Maar met een goeie interface heb je de meeste functies van een mengpaneel maar dan op je PC en softwarematig. Of deze ook al de functies van de Fireface biedt, dat denk ik niet.
 
Back
Top