alles-in-één oplossingen ?

heimpie

Nieuwkomer
Lid sinds
5 mei 2004
Berichten
5
Locatie
Heiloo
Heren, (dames?),

Ik ben een duidelijke newby op het vlak van muziek maken op de computer (Windows-XP Home edition PC). En om het maar meteen toe te geven: geen cent te makken!!
Ik heb al wat rond geneusd op dit forum, maar ben na een uurtje lezen zo ongeveer geheel duizelig van alle termen etc.
(er hangt trouwens wel een leuke sfeer hier, daarom durf ik onderstaaande vraag te stellen ;) )

Ik vroeg mij af of er niet een leuke alles-in-één oplossing (geluid opwekken (klanken + ritme) + sequencen) in de open source hoek te vinden is die je na een installatie in staat stelt om zelf wat muziek te maken?

(Deze vraag is vast al 1000 X gesteld, maar ik ben verder nou ook weer niet zo'n crack in het vinden van dit soort info op het web of forums.)

Alvast mijn dank.

Heimpie
 
Welkom op dit forum !!!
Gebruik deze knop eens, rechts boven aan de pagina.
 

Attachments

  • zoeken.gif
    zoeken.gif
    2 KB · Bekeken: 63
Sja.. je zult moeten beginnen met een sequenzer (Fl. Studio, Reason, Cubase enz. enz.) Daarnaast een edit programma om je samples e.d. op maat te knippen (Cool Edit Pro, Soundforge)

Hier doe je het meest mee, daarbij kun je softsynths gebruiken.

Maar ik zou eerst eens met een sequenzer gaan worstelen. Daar ben je al genoeg tijd en moeite mee kwijt.
Naarmate je hiermee vorderd zul je voor jezelf ook wel in kunnen vullen wat je nog meer nodig hebt. En natuurlijk dit soort fora goed in de gaten houden;)
 
Heb je nog suggesties voor een redelijke sequencer ?
Ik heb in het verleden is gepield met een open souce dat Jazz.... of zo iets heette.

bestaat dat nog?
 
Origineel geplaatst door consequence
Welkom op dit forum !!!
Gebruik deze knop eens, rechts boven aan de pagina.
.............. en vind 30.000 hits die allemaal niet zijn wat jij bedoeld...........
 
In de beter gesorteerde muziekhandel kun je het tijdschrift Computer Music kopen. Dit kost ongeveer 15 euro en bevat een complete sequencer/synth oplossing nl Computer muzys + een bergje vst plugins. Dit is helaas niet open source, maar ik neem aan dat het zowieso niet de bedoeling was om de algoritmes zelf aan te gaan passen

http://www.computermusic.co.uk/about/cmuzys.asp
 
Ik ben ook op zoek naar een alles-in-1-oplossing. Ik heb de volgende combis op het oog en geraak er maar niet uit (mn voorkeur gaat uit naar de MV8000):

- iMac g4 + Tasam FW1082 + MC909 (of Virus Indogo 1)
- Virus Polar + p3 laptop en softsampler
- Powerbook G4 + Tascam US428
- Roland MV-8000 + VGA board (en zonder computer)

(komt allemaal neer op ongeveer 2500 euro)


=( ... Ik heb alle bovenstaande toestellen uitgeprobeerd (behalve de Polar en de MV8000) en ik vind de MC909 eigenlijk heel leuk werken. Je kan daar ook extra synth kaarten insteken dus aan geluiden geen tekort. Samples bewaar je gewoon via SCSI. Langs de andere kant was ik mn ex-MC modellen allemaal zeer snel beu. Maar dat lag aan de baggere sounds en de te weinig parts intern en de kut sequencer. :r De 909 heeft 16 parts, dat is al beter! :) De sequencer is ook beter, elke part gelijk voor de wet. ;)
De RS7000 is ook een oplossing maar zon klein displaytje om op te sequencen vind ik maar nix.
 
Origineel geplaatst door murphi
In de beter gesorteerde muziekhandel kun je het tijdschrift Computer Music kopen. Dit kost ongeveer 15 euro en bevat een complete sequencer/synth oplossing nl Computer muzys + een bergje vst plugins. Dit is helaas niet open source, maar ik neem aan dat het zowieso niet de bedoeling was om de algoritmes zelf aan te gaan passen

http://www.computermusic.co.uk/about/cmuzys.asp


Die tip ga ik opvolgen. :W Je moet ergens beginnen.
Hartelijk dank ! 8o)
 
Origineel geplaatst door ikke
Maar het gaat hier blijkbaar over een software matige all in one solution. :gaap: ... Ik :bekdicht:

Ja, de software vormt inmiddels zo'n beetje het hart van elk soort activiteit nietwaar?
Als je bedenkt dat de Waf c.q. MP3 uiteindelijk ook niet veel meer isdan o-en en 1-en dan is het zo gek nog niet om te denken dat je het allemaal kunt faken........

Een zeer boeiende ontwikkeling wat mij betreft.

Met dank voor de reactie !:halleluja
 
- gratis sequencer: Audacity
- gratis softsynth: Synthedit
- gratis wave editor (soms moet je hem opnieuw opstarten): goldwave.

alles in 1, volledig pro, voor het bedrag van 0 euro

geen dank.
 
zet me op e.o.a manier toch aan het denken...

Wie is er nu eigenlijk niet begonnen met samples?

Is het niet simpel te zeggen dat je het beste kan beginnen door samples in een structuur te plaatsen die naar verloop van tijd 'songs' genoemd mogen worden?

Dan krijg je op een gegeven moment het inzicht en wil je meer flexibiliteit van de samples en koop je een (soft)synth of (soft-)drumcomputer < daar heb je dan ook meer geld voor over als je het echt leuk vind om te musiceren :peukie:
Of je download alles wat je maar gratis kan krijgen, daar kom je nog een verrassen eind mee idd!

Met een laag budget en/of twijfels of je het echt zo leuk vind zal dat dan waarschijnlijk software zijn omdat dat relatief goedkoper is.

Vervolgens ben je misschien toe aan wat meer kwaliteit van de software (die van origine de flexibiliteit van sommige van je samples moet verhogen!) en denk je aan een hardwarebak. Dat kan van alles zijn natuurlijk van synth tot drumcomputer

dit lijkt me een goed verloop! Zo is het bij mij iig gegaan... eerst alleen samples, toen synths, toen ook drumcomputers en effecten, mixer omdat het allemaal de pc in moest via l/r, toen goede geluidskaart enz...

(mss beetje off-topic maargoed, het is voor mij al laat ehh vroeg ehh :Z )
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
zet me op e.o.a manier toch aan het denken...

Wie is er nu eigenlijk niet begonnen met samples?

...
bijna precies mijn verhaal :D

ik vond FL Studio (fruityloops) een super pakket om mee te starten : stepsequencer, piano roll, uitgebreide mixer, ingebakken sampler, synth en effect plug-ins, midi en audio i/o, vst support, etc.

niet gratis maar wel bijna: 150€ incl. lifetime free upgrades


de andere voor de hand liggende optie is reason, maar in mijn ogen zeer beperkt zonder midi en vst support
 
Wie is er nu eigenlijk niet begonnen met samples?

nou...ikkuh...ik begon met een gloednieuwe DX-7 8)

maar vlak erna begon ik met samples (ook van m'n eigen DX-7) te klooien op een Amiga 500.

8) 8)
 
Back
Top