Even Voorstellen

pierre venant

Nieuwkomer
Lid sinds
28 december 2006
Berichten
2
Locatie
Oude Tonge
Hallo Allemaal.
Wel een leuk idee vind ik , dat nieuwe deelnemers aan dit forum zich even voorstellen.
Ik heb elders al een vraag gesteld dus nu even wat informatie over mijzelf.
Pierre Venant , 60 jaar jong en al zo ongeveer sinds 1960 met muziek bezig. Eerst gitaar spelen , later wat zingen erbij.
Op mijn website http://xoops.venant.nl staat ook een stukje achtergrond info geschreven. En wat songs natuurlijk , eigen composities in diverse genres.
Tijdens mijn " prof" carriere ben ik van slaggitaar/zang overgeschakeld naar bas/zang en heb wat percussie erbij gedaan.
Toen ik gestopt ben met professioneel muziek maken en ik te weinig tijd overhield voor repetiites en optredens met een band ben ik wat keyboard gaan spelen om toch wat meer dan alleen een bas of gitaar te hebben om de zang te begeleiden.
Om te horen hoe anderen dat hoorden ben ik dat gaan opnemen met Cubase . Ik heb niet zo heel veel verstand van computers maar gelukkig wel kinderen die dat wel hebben en dus te hulp schieten of met nieuwe dingen aankomen.
Ik heb in mijn "studio" ruimte een 6 kanaals zanginstallatie staan , een pc met 2 17" schermen , een Compact 4 mixertje , een Rode NT1A mic., 2 AKG mic's ,een Yamaha DGX 305. Een Stratocaster , een Jazzbas een kopie Telecaster , een kopie Gibson LesPaul en wat accoustische gitaren waaronder een 12 snarige. Verder wat percussie , Timbales van Tama .
Mijn opname procedure is als volgt : Als het idee voor een song min of meer uitgewerkt is begin ik met de drumtrack.
Lastig en eentonig maar dan heb ik een basis. Ik zoek een passend ritme uit op het keyboard en neem dat op met de nodige overgangen en intervals. Op een andere plek in dit forum heb ik vragen gesteld over addictive drums omdat ik nu eigenlijk beperkt ben tot wat in dat keyboard zit aan drum variaties.
Daarnaa gaan de diverse instrumenten er op en de zang waarna de boel gemixed kan worden.
Dit is het voorlopig even . Vragen zal ik graag beantwoorden.
Groeten, Pierre
 
Hoi Pierre,

Welkom! Zo te horen heb je een flinke berg muziekervaring! Cool! 8)

Groetjes! :doei:
 
Welkom :doei:
 
welcom.jpg
 
Beste Pierre,

Toevallig heb ik vandaag ook de Addictive drums geinstalleerd. Het lukt mij ook niet om de voorgespeelde drumtracks in MIDI op te nemen? Ben jij er al uit? ik hoor het graag van je.

Groeten,

Jeroen
 
Back
Top