Beginnen met midi

Nieuwe spullen gekocht alles prima !

Nieuwe spullen gekocht alles prima !

Ik heb vanmiddag een M-Audio AudioPhile 2495 kaart, een set Behringer M16 active monitoren en een Midistart-2 toetsenbord (49 keys) gekocht. Alles geinstalleerd en aangesloten op een Dell Dimension 4500 (2.4 Ghz, 512Mb) onder XP-Pro.

Werkt prima, goed geluid, hoop mogelijkheden. Er zat bovendien een hele berg software bij. Bij de M-Audio kaart, Reason Adapted en Ableton 4 live lite, bij het toetsenbord Cubasis 3 SE en Wavelab lite.

Heb al wat leuke dingen kunnen doen met Reason en kunnen opnemen (tune met drum en baslijn, orkest synth en lead synth). Ik denk dat Reason voldoende biedt voor wat ik wil. Ben benieuwd wat de andere pakketten verder nog als extras hebben...

Iedereen nog heel erg bedankt voor de reacties ! Heb ook veel gehad aan de info op het forum in andere topics...

;) ;) ;)
 
Ableton mogelijkheden

Ableton mogelijkheden

Begin nu ook Ableton een beetje te snappen. Met Reason kan ik niet analoog (gitaar) opnemen maar met Ableton heel eenvoudig. Verder heeft Ableton hele mooie effecten om op je analoge signaal los te laten en te synchroniseren (time shift) en zag ik dat je heel makkelijk je midi vanuit Reason als Rewire slave in een analoog kanaal kan opnemen in Ableton.

Als ik het goed begrijp is het voordeel van Reason de vele mogelijkheden om allerlei synths en midi sound bewerkingen/instellingen te maken en dat Ableton verder sterk is in de nabewerking en compositie van het geheel...
 
Mooi om te lezen hoe iemand er met volle enthousiasme induikt en lekker loos gaat en nog behoorlijk veel in korte tijd uitdoktert.
 
Back
Top