Native Instruments en midi keyboard Roland Cakewalk A-800Pro

Aaldert

Nieuwkomer
Lid sinds
25 januari 2010
Berichten
3
Goedendag,
Als praktisch nieuweling op dit forum hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met een aantal vragen.

Ik draai met NI Kontakt 5 en de Roland A-800Pro midikeyboard en ASIO driver (Win 7). Persoonlijk vind ik dit geweldig om mee te werken. Ik begrijp alleen niets van alle instrumenten die ik in de Asiodriver tegenkom en hoe te programmeren.

A-800 wordt met USB kabel verbonden met pc. Daarnaast sinds gisteren ook de A500S (49 keys) Drivers zijn geinstalleerd. Even alleen voor de 800: Asio geeft nu 3 instrumenten aan. [A-800-1], [A-800-2] en [A-800- 1 en 2]

Vervolgens geeft Native bij de midikanaaltoewijzing in het instrument [kanaal 1-16 EN Omni]. Bij OMNI kan ik alle knoppen en sliders gebruiken, maar dan krijg ik het instrument niet meer uit om een ander instrument te spelen. Hij blijft dan gewoon meedraaien. Ik moet dan met mute het instrument uitschakelen. Da's niet handig tijdens optredens.

Wat wil ik? ik wil tijdens optreden een setlist van instrumenten op juiste volgorde en door alleen het midikanaal aan te passen, het juiste instrument voor het volgende nummer activeren. komt er een orgel? dan wil ik alle functies kunnen gebruiken die bij dat orgel horen op dat moment.

Ik ben een orgelfreak. Op zich kom ik al een heel eind. Ik heb de A-800Pro gekocht voor de 9 sliders om het orgel te bedienen in realtime on stage en lekker veel rotors. Nu blijkt die MIDItoewijzing tot problemen te leiden omdat ik de sliders soms wel, maar soms ook niet kan gebruiken. Ik ben wel zover dat dat niet aan de apparaten en/of software ligt, maar alleen aan mijn kennisniveau.

Overigens: In de Native Instruments B4 (orgel stand alone) werken alle functies van het orgel prima. Alles is te gebruiken en de tonewheels zijn instelbaar. Je kunt kennelijk de stand alone niet samen gebruiken met KONTAKT 3 ivm blokkering van de soundcard. Ze zitten elkaar dan dus in de weg.

Wie kan en wil mij hierin wegwijs maken. Computers zijn mij vanuit mijn vak niet vreemd, maar MIDI IS TOCH WEL EEN VAK APART HOOR. Dit is duidelijk geen plug and Play

groet,
Aaldert
 
Back
Top