Ik ben zeer nieuw..

Mel

Nieuwkomer
Lid sinds
14 juli 2004
Berichten
19
Locatie
Langeraar
Hooi!

Ik wou me even voorstellen. Ik ben Melanie, kom uit een klein dorpje uit Zuid-Holland, en heb qua muziekinstrumenten ahum... nog nix. Ben nu nog bezig met n heel andere opleiding maar weet heel cker dat ik hierna iets in de muziek wil gaan proberen. Ben nog aan het uitzoeken wat al die "apparaten" inhouden en wat ik het best kan kopen.. Waar ik het best mee kan beginnen.. Heeft iemand misschien een tip voor me? Ik zou wel graag willen beginnen met een goed instrument waarmee ik toch wel enig compositie op kan (proberen te) maken. (van goede kwaliteit, en het liefst met een synthfunctie) Hoe meer tips hoe beter! Alvast heel erg bedankt!! :)

Enne.. zodat jullie weten welke kant ik op wil.. ik zou graag dance willen maken met een simpele maar erg mooie melodie met veel feeling erin.. Op dit moment vind ik Gigi d'Agostino ft Datura - Summer of Energy errug mooi. En dan vooral de "Gigi Amore Mix"; langzame dance, mooie simpele melodie waarmee ook een snellere versie (de originele) van is gemaakt.. lijkt zowat klassiek.. zelfs mn vader vind t wat :P (voor degene die em nog niet kennen.. ik weet niet of ik em op t forum mag zetten..??)

Nogmaals bedankt!!

Groeten, Melanie :doei:
 
Welkom! :koffie:
 

Attachments

  • dog%20welcome.jpg
    dog%20welcome.jpg
    9,2 KB · Bekeken: 40
Sweet%20Pea%20Welcome.jpg
 
Hallo
 
WELKOM

WELKOM

Hoi Melanie,
Welkom op dit forum, ben zelf ook nog niet zo lang "lid" . Vermaak me hier uitstekend.

Greetz
54fsben

:dj:
 
Heey!

Ook welkom! Voel me al thuis 8o)

Ffkes een vraagie: Heb van een verkoper een advies gekregen om een keyboard te kopen om mee te beginnen, en dan de Casio WK 3500. (een portable keyboard)

http://www.music123.com/Casio-WK3500-76-Key-Portable-Keyboard-i112661.music

Nu kan die gast me natuurlijk wel van alles aansmeren omdat ik niet echt weet wat alles inhoudt (wat je ermee kunt doen). Daarom wou ik dus vragen of ik dees het best kan kopen. Kreeg van Deamon advies voor de Reason 3.0, heb gekeken op de site.. kun je daar ook mee componeren?

Ik zou graag zelf melodietjes willen componeren, en een synth sound alsjeblieft, zodat ik trancy nr'tjes kan gaan proberen te maken.

Danke im voraus!

Ciao ciao! -x-
 
FLStudio

FLStudio

Hee Mel

Probeer ook eens FLStudio......
Je kunt op hun site een demo versie downloaden. Kun je alles mee behalve saven. Goed om eens kennis mee te maken.
Zelf ben ik hier mee begonnen met eensimple midi keybordje,. Je hebt wel een redelijk PCtje nodig en een redelijk geluidskaartje. Hierna benik ook hardware aan gaan schaffen.
Al met al denk ik dat je hier zeker ook even naar moet kijken.


Greetz 54fsben:okdan:
 
Ey thnx!

Hep gelijk gekeken maar weet niet welke versie ik moet downloaden.. :confused:

De bovenste demo bij downloads is "soon available" :stupid

Welke had jij dan eigenlijk?

THNXX
 
flstudio

flstudio

www.flstudio.com
Het beginscherm van FLstudio site TRY IT OUT aan klikken
dan krijg je de tucows site en zie je rechts een rijtje O.S. sen staan klik op die van jou en de download start.
Heb het net geprobeerd ze werken allemaal.

gr. Ben
 
Thnx 8D

Ben op dit moment aan t wachten tot ie gedownload is (als ik t goed heb gedaan tenminste) :erm:

Hep maar een winkel aangeklikt in A'dam.. of ben ik nu iets heel anders aan t downloaden?

Ach ja, bedankt he! :biertje:
 
Re: FLStudio

Re: FLStudio

Origineel geplaatst door 54fsben
Hee Mel

Probeer ook eens FLStudio......

Hallo Melanie, welkom en

laat je geen software meuk aansmeren hoor, zo leer je de basis en creativiteit van muziek maken nooit...

Probeer liever een ECHTE piano of synthesizer met knoppen, daar krijg je inspiratie van..
:)
 
hard of zacht

hard of zacht

Het heeft geen zin hier de discussie weer eens op te starten over soft versus hard
Ik stel : NIETS IS MEUK
Beide middelen geven je de mogelijkheid je creativiteit te ontplooien.

Mijn intentie is nooit geweest om iemand SOFTWARE MEUK aan te smeren.
Ik zelf gebruik ook de nodige HW.

Iemand die hier aan begint kan snel en redelijk eenvoudig kennis maken met
het wereldje en de sounds met zoiets als FLstudio, Reason en noem ze maar op.

Alles volgt verder vanzelf.........





:mega:
greetz 54fsben
 
Re: hard of zacht

Re: hard of zacht

...Mel,

Doe lekker wat je hart en zin je ingeeft en doe wat JIJ leuk vindt om te doen...ook al is dat met je PC....

Greetz,
Bass
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top