nieuw bakje kopen... voor 80s klanken

Zelf kan ik je de AN1x aanraden, heerlijk geluid en voor €200 koop je er eentje 2e hands. Lijkt mij toch geen geld en erg veel patches te vinden op het Internet als je het draaiien zelf even moe bent :okdan:
 
Koop gewoon een Roland v-synth dan heb je al die ouwe troep niet nodig. Human Leaugue in de being boiled tijd gebruikte een Jupiter 4 - en heel bepalend voor hun sound de Korg DV800 en minikorg 700 en natuurlijk de System 100...die sounds krijg je wel uit ieder beetje standaard synth.
 
Juno-60 of Akai AX60 misschien ook nog opties?

Beste advies wat je kunt krijgen... De Juno 60 is super, hoewel misschien iets te Roland voor de stijl (maar dat zal aan mijn smaak liggen, niet aan de Juno)... Dan eerder een Jup4...

Maar de AkaiAX60, die is zeer zeker erg okay voor die synthpop / new wave sound. En bitimbraal dus meer waar voor je geld :)

En digitale (VA) bakjes kan ook prima hoor, maar die zullen af en toe wat extra processing nodig hebben... Analoge- EQ, effecten en een extern filter zal dan wonderen doen.
 
Naja, die smiley doet mij denken dat je het niet geloofd. Ik heb er redelijk veel verstand van ja al zeg ik het zelf. Heb je wel eens Roland V-Synth gehoord? Geprogrameerd? Al die minimal wave new wave electronische dingen dat zijn toch allemaal standaard synth geluiden, beetje normale synth kan dat zo namaken...
 
Waldorf Blofeld = Best 4 80'style !

Heb je al op Youtube the Waldorf Blofeld gehoord?

Er staat een japanner op die een zeer goed overzicht geeft wat deze synth module kan. Zeker het beluisteren waard!
 
hey, ik verschiet van de vele reacties :-)
bedankt allemaal, dit is een grote hulp.

De Waldorf Blofeld moet ik inderdaad eens gaan uitchecken... er schijnen ook wavetable-sounds in te zitten, hetgeen zeker een mooie bonus is!
Lekker strakke look ook!
 
Ik zou er graag nog een bakje bij hebben dat geschikt is voor analoog(achtige) 80's sounds. Ik speel new wave en allerhande elektronische jaren '80 muziek, dus het hoeft zeker niet modern te klinken!
Concreet wil ik kunnen eruit halen: DAF/Front 242-achtige bassen, jankende Gary Numan moogsounds, presente sync-leads, Tangerine Dream-sequences,...

Budget is beperkt. Ik zou liefst niet meer dan 500 € willen uitgeven.

Ik blijf erbij als het echt retro en instant 80s moet klinken:

-Roland D50/D550/Varios+VC1 (Varios VC1/D50 ±400 zonder ±550 met pg1000, een D50/D550 is resp ±250-300)
-Yamaha DX200 (±200)
Creamware PRO12 (±500)

Dat is klein, HW, veel knoppen (als je de PG1000 bij de D50 doet), minder dan 500 (2ehands) en daarmee haal je al die sounds die je opnoemt, zonder er nog veel er aan te hoeven doen.....Vooral de D50 zit vol met een scala aan die sounds...Maar alle drie de voorbeelden hebben een heel breed spectrum voor 80s sounds...

Een SH101 is een hele gave toffe bak, maar niet allround Daar haal je geen numan strings uit, een D50 wel (ook F242 bassen en seq basjes)

Juno60 is niet echt kompact en kwa synthese vrij beperkt, maar wel instant 80s ook...en onder de 500. AX60 is het zelfde verhaal als de Juno60, al is de AX60 nog beperkter in zijn scala aan sounds vind ik..

Blofeld heeft niks met 80s te maken...je moet er teveel moeite voor doen om de sound te krijgen want die andere direct al hebben..

Prophet08, hele coole synth zeker weten, maar niet echt retro zoals de PRO12, die P08 is cleaner meer 2100 dan 80s, en als jij voor mij een p08 weet te vinden voor minder dan 500 dan koop ik hem gelijk van je)
 
Micron of Ion
Simpel zat.
 
Hebben jullie die bassen weleens gehoord van DAF enzo? Dat krijg je echt niet met de meeste VA synth's voor elkaar.
 
die AN1X blijft me toch enorm aanspreken...
kan iemand aub weerleggen dat dit niet de techno/trance-bak is waarvoor hij vaak versleten wordt en dat je er ook leuke vintage dingen uit kan halen? :-)

mijn "dit-moet-ie-zeker-kunnen"-lijstje is trouwens al met 1 punt ingekort. ik heb zonet de meest fabelachtige Gary Numan-sound met mijn JD800 gemaakt. Klinkt echt heel jankerig-Moogy...
 
Volgens mij stond er in de lijst met voorgeprogrameerde geluiden uit de an1x

een aantal geluiden die aan de jaren 70 en 80 refereerden in de titel van dat geluid.....
 
stond er geen ax60 te koop?
of die vx90 als je van moeilijk doen houdt
 
die AN1X blijft me toch enorm aanspreken...
kan iemand aub weerleggen dat dit niet de techno/trance-bak is waarvoor hij vaak versleten wordt en dat je er ook leuke vintage dingen uit kan halen? :-)
Dat is 'ie niet. De reden dat 'ie dat werd is domweg omdat 'ie rond dezelfde tijd uitkwam als de JP8000 en minder kostte. Er zit in de lijst van factory presets een hele ris aan vintage-klinkende leadgeluidjes en brass.
 
Misschien een neptune 2 (analoog) daar kan je ook leuke geluiden uithalen. Maar of hij 80er doet weet ik niet want ik gebruik hem voor sequences en zieke geluiden. Als je een tr-505 heb kan je die leuke riedeltjes laten maken met de midi out. Strings: siel cruise die tik je goedkoop op de kop is ook analoog zit ook brass, piano en wood op. En een leuk monosynthesizertje die niet al te bruut is maar wel een leuk geluid.
 
Laatst gewijzigd:
neptune is een lekekre rauwe bak, maar niet speciaal 80s, gewoon rauw

wat is er meer 80s dan een synth uit de 80s???? Ik snap werkelijk al die tips hierzo niet maar ja...ik zal het wel mis hebben hehe

Mopho / Neptune / Po8 / ION etc, allemaal leuke bakjes hoor maar niet speciaal 80s...

Of zoek je gewoon een budget bak van ±500, had je een iets nadere titel moeten kiezen voor het topic.


Nog meer tips:

Siel, Suzuki, Roland MKS, Korg cheap DCO series
 
Back
Top