Nord Lead 4

Ik heb nu (zoals ik een paar posts geleden heb verteld) een NL4 te leen, en de FX valt me inderdaad tegen. Een tijdje terug heb ik nog een Nord Wave te leen gehad, en die had een stuk uitgebreidere FX. De A1 ben ik niet bekend mee. Ik heb alleen wat foto's ervan gezien en er wat over gehoord. Ik vind het trouwens ook wel jammer dat de NL4 geen aftertouch heeft. Dat had ik toch echt wel verwacht na de Nord Wave.

Ik weet het niet zeker. Ze hebben allebij voordelen. Maar het is al een hele tijd geleden dat ik de Wave te leen had, dus eigenlijk zou ik ze naast elkaar moeten uitproberen. Ik denk dat ze de Wave en de NL4 gewoon moeten samensmelten tot één synth. De Wave heeft namelijk aftertouch, die de NL4 niet heeft, en de NL4 heeft weer een arpeggiator, die de Wave niet heeft. Verder vond ik de FX op de Wave interessanter.
 
Ik ga me er ook op eentje trakteren.. denk dat het er ook wel gaaf uit ziet, de DSi Mopho, de DSi Prophet 08r en de Nordlead 4r boven elkaar.
 
heb er ook 1!
klank zou ik wat ronder en wolliger willen omschrijven als de nord 2x welke wat cleaner en statischer klinkt.
 
Ik ga me er ook op eentje trakteren.. denk dat het er ook wel gaaf uit ziet, de DSi Mopho, de DSi Prophet 08r en de Nordlead 4r boven elkaar.

Lijkt mij niet verkeerd! Zal het rack dan wel goed vastzetten met een slot er op :smeris:
 
heb er ook 1!
klank zou ik wat ronder en wolliger willen omschrijven als de nord 2x welke wat cleaner en statischer klinkt.

Heeft er iemand wel eens de 4 en de 2 naast elkaar gezet? Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten over de klank van de 4 vs 2. Zou wel eens 2 dezelfde patches naast elkaar willen horen. Op YT kon ik niks vinden iig. Anyway, ben ook nog steeds prima tevree met m'n nl4r (behalve de fx dan :))
 
Als ze die BBD chorus van de A1 ook op de NL4 implementeren dan ga ik er ook serieus over nadenken :)
 
Interne effecten heb ik nooit gebruikt, behalve van Ensoniq, maar die zijn dan wel meteen geniaal.
 
Ik zie $>{}<£]$}><]}<>*^\||$~~"|$~?{?~$ net dat de Nordlead 4R overal €250 in prijs is gestegen....
 
Das nondeju Een dude flies jonge!
 
Vanochtend gebeld, ik mocht um hebben voor 1390 :)
 
Met Bax.

Maaruuuh, gave bak man. Vooral in performance mode is ie heel dik. 4 lagen om mee te spelen :)
 
Ik ben wel content met het ding. De Prophet doet toch rare dingen in je geluid, vooral in unison. Als je dan alle 8 stemmen pakt is het een soort van fase hell in je laag. Doet die Nord veel netter!
 
Neu, eigenlijk helemaal niet. Het was ook drie dagen na de prijsverhoging, inclusief weekend.
 
Gewoon een kick van deze thread om de Nord4 nog maar eens te prijzen.


Wat is dat ding lekker strak zeg.......sjonge jonge jonge.8~

Ik zit gewoon te twijfelen om er toch gewoon zon A1 rack naast te zetten, want die schijnt nog beter te klinken....sjemig de peemig, hoe goed moet dat dan wel weer niet klinken... :hallelujaJammer vasn die OSC configs maar die extra fx zijn wel erg leuk weer denk ik....

Zo.
 
Gewoon een kick van deze thread om de Nord4 nog maar eens te prijzen.


Wat is dat ding lekker strak zeg.......sjonge jonge jonge.8~

Ik zit gewoon te twijfelen om er toch gewoon zon A1 rack naast te zetten, want die schijnt nog beter te klinken....sjemig de peemig, hoe goed moet dat dan wel weer niet klinken... :hallelujaJammer vasn die OSC configs maar die extra fx zijn wel erg leuk weer denk ik....

Zo.
Ik zou toch liever dan een tweede nl4 nemen, die osc configs vind ik echt zonde, die effecten zijn zat andere oplossingen voor lijkt me.

Overigens laatst een nieuw truukje ontdekt, je kunt de pattern arps ook doorlinken naar andere bronnen zoals bijvoorbeeld je filter, erg vet :)
 
Back
Top