Yeah! ben aan de slag met m'n nieuwe Model:Samples!

Gisteren ook binnen gekregen. :) Audio opnemen was nog niet de moeite maar een van de katten hier vond het reuze interessant en daar maak ik dan altijd 'n kort filmpje van. Gelukkig ging ie er niet op liggen. :D

Dit is echt een perfecte aanvulling voor de Cycles.. FM drums zijn leuk maar niet voor alles.. De 'samples' vult dat prima in. En een chordstabje hier en daar is toch ook altijd lekker..
Ik kwam er gisteren niet uit om de pan te P-locken via de velocity.. het zit tussen links en center of tussen rechts en center.. maar samples p-locken gaat super makkelijk. :)

 
een van de katten hier vond het reuze interessant en daar maak ik dan altijd 'n kort filmpje van. Gelukkig ging ie er niet op liggen.
waarschijnlijk heb je een zooi coole nieuwe patterns in dat ding zitten als je terugkomt van boodschappen doen.. die kat is goed aan het opletten! ;)
 
Leuke bakkies, maar pas wel op met die func knop. Die was binnen een jaar gaar bij mij.
Na contact met Elektron wel gratis een nieuw keybedje gekregen, dat dan weer wel!
 
volgens mij is er een geupdate keybedje gekomen.. ik lees dat de eerste lichting M:S problemen hadden met de pads..

Nouja, we zullen wel zien..
 
@tragmadat

Toffe avatar trouwens; Jaap Knasterhuis :)

Coole liedjes zijn er uit die show gekomen.. 'Nu of nooit' en 'Kleine donder' etc. Zitten echt goed in elkaar,..
 
Een (her)kenner! :okdan:

En natuurlijk: beslagen ramen ;)

OT hoop ik dan maar dat ik de nieuwe bedjes heb gekregen ter vervanging.
Ik realiseerde me wel dat ik de neiging had mijn duim er nogal zwaar op te laten rusten.
Daar ga ik dus wel een beetje op letten sowieso
 
Etna Vesuvia - Warme Hete Vuurbol is ook geweldig..
 
Ik heb een vraag over de samples op de internal storage; de +Drive...

Je hebt dus 1gb beschikbaar voor je samplecolectie. Je projects maken gebruik van deze sample pool, je kan tot 64mb/project gebruiken. Maar na een tijdje wil je plek maken op de +Drive en samples weggooien.. Alleen: je kan niet zien welke samples gebruikt worden in huidge projects.. samples weggooien betekent dat je projects samples kunnen missen...

Lastig dus, wat kan je nu weggooien?? Hoe doen jullie dat???
 
Tof, ik ben ook best nieuwsgierig naar dat ding. Vraag me ook af hoe je daar dan praktisch mee werkt. Maak je een hele track in dat ding? Of gebruik je hem voor 1 instrument, bijv drums of sample chops? Of maak je loops die je later weer in je daw gooit?
 
Hij heeft maar 6 monofone tracks.. tot nu toe heb ik enkel wat patterns gemaakt.. Dat probleem van samples vervangen heeft me even on hold gezet met dat ding.

Ik heb namelijk wat mappen met samples er op gezet.. maar een groot deel daarvan gebruik niet, dus die moeten weg (de 1gb storage is zo vol) . Maar hoe weet ik welke m'n huidige projects gebruiken? Van sample file namen zie ik enkel de 1e 9 charters dus ik kan moeilijke samples zien die zijn gebruikt maar (is ook rotwerk om zo eerst alles te gaan spotten). 'hospitality-murder kick.wav' en 'hospitality-murder sd.wav' zie ik beide in de display staan als 'hospitali'

Dus daar moet ik nog wat handigs voor vinden… Je moet voor dit ding echt samples selecteren en renamen naar 9 characters VOORDAT je ze maar de M:S upload.. Op zich geen probleem, enkel ff wennen qua workflow maar wel extra werk op je computer.. Ik had liever gehad dat je een map per project had gehad met daarin de sequences en de gebruikte samples..

Tja, ik denk uiteindelijk dat ik hem als drumcomputer ga gebruiken.. Een hele track er op maken hmmm… Daar is hij te beperkt voor met z’n 6 monofone tracks, geen sidechain comp, geen loop release.. Ook doordat de samples mono moeten zijn klinkt het wat beperkt vind ik qua sound. Niet mooi breed. Ook een sample pitchen gaat maar lekker tot een paar semitones.. de power van de sample neemt af als je teveel downpitched..

Maar voor de rest is het een tof ding.. De reverb en delay laten alles ‘lekker’ klinken.. En die kan je p-locken dus zo kom je op dynamische drumpartijen.. Het is een coole sample-drumcomputer voor het geld.
 
Laatst gewijzigd:
ik denk dat de kracht van dit ding is dat hij beprerkt is: simpel en snel te bedienden is.. geen eindeloze menu's in duiken..
 
Tof, ik ben ook best nieuwsgierig naar dat ding. Vraag me ook af hoe je daar dan praktisch mee werkt. Maak je een hele track in dat ding? Of gebruik je hem voor 1 instrument, bijv drums of sample chops? Of maak je loops die je later weer in je daw gooit?
Qua workflow. Ik herinner me uit dit topic (of topic over de Korg Volca Sample) dat de Model Samples niet z'n tempo behoudt als je van pattern naar pattern wisselt. Oftewel: het tempo zit keihard vastgebakken aan een pattern. Dit kan "omzeild" worden door een externe (Midi?) bron voor het tempo te gebruiken. Klopt, toch?
 
Qua workflow. Ik herinner me uit dit topic (of topic over de Korg Volca Sample) dat de Model Samples niet z'n tempo behoudt als je van pattern naar pattern wisselt.

ja dat was dit topic. Je moet hem dan als ̶m̶i̶d̶i̶ ̶s̶l̶a̶v̶e̶ gebruiken idd.. - 'tot midi slaaf gemaakte' ;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top