Nord Lead 4

Nordlead 4 met Strymon Big Sky en Timeline

https://soundcloud.com/quellor-gutang/os-31

:halleluja echt geweldig!

heel subtiel gedaan ook met die geluidjes eronder (zoals die pitchbend), maar ook mooi hoe die melodieën tegen elkaar in lopen. Verder is het de zachte kant van de nord lead die overduidelijk herkenbaar is, dus al met al, mooie subtiele track !
 
:halleluja echt geweldig!

heel subtiel gedaan ook met die geluidjes eronder (zoals die pitchbend), maar ook mooi hoe die melodieën tegen elkaar in lopen. Verder is het de zachte kant van de nord lead die overduidelijk herkenbaar is, dus al met al, mooie subtiele track !

Amen! Heel mooi. Heb 'm ook als voorbeeld gepost op het nord forum, iemand zei dat hij moeite had met warme sounds op de NL4.

Vind het alleen jammer dat de FX op de NL4 gaar zijn. De reverb is wel ok, maar de delay is echt ruk. Tis meer een retrigger, zonder enig karakter. Had toch leuk geweest als er strymon kwaliteit Fx in zaten :)
 
Amen! Heel mooi. Heb 'm ook als voorbeeld gepost op het nord forum, iemand zei dat hij moeite had met warme sounds op de NL4.

Vind het alleen jammer dat de FX op de NL4 gaar zijn. De reverb is wel ok, maar de delay is echt ruk. Tis meer een retrigger, zonder enig karakter. Had toch leuk geweest als er strymon kwaliteit Fx in zaten :)

op zich vind ik dat ook wel dat de nl4 een wat koudere klank heeft (niet in deze track overigens). Met name bij pads kun je dat al vrij snel horen. Ik vind het zelf wel prettig want daardoor is die wel lekker herkenbaar. Maar als je warme pads wilt maken op een nl4 moet je al vrij snel terugvallen op de comb filter en dat kost je dan weer een lfo, dat zou wel iets handiger kunnen inderdaad.

Maar met name de bel en lead sounds kun je best warm krijgen, ik heb bijvoorbeeld een sine achtige lead die zo silky smooth warm is dat ik hem alleen kan spelen met de airco aan :D
 
ik raak steeds meer verliefd op mn NL4
bij sommige sounds heb ik t gevoel met een analoge bak te maken te hebben
en met heel veel andere sounds juist weer( gelukkig) met digitaal
van zijdezacht naar grommen
en belangrijk ook, blijft goed overeind in een mix, heeft zn eigen plek
wel gewoon duur, maar echt een gaaf ding
paar filters hadden niet gehoeven om iets meer aandacht aan de anderen te besteden
en wat een bediening! daar lik je toch je vingers bij af
het nodigt super uit om alle kanten van t spectrum op te zoeken
je moet er geen bulderbassen uit willen halen alleen hehe
ik vind echt die zachte kant van de nord heel mooi
ook sounddesign enzo, non discipte sfeertjes
top ding gewoon
 
ik raak steeds meer verliefd op mn NL4
bij sommige sounds heb ik t gevoel met een analoge bak te maken te hebben
en met heel veel andere sounds juist weer( gelukkig) met digitaal
van zijdezacht naar grommen
en belangrijk ook, blijft goed overeind in een mix, heeft zn eigen plek
wel gewoon duur, maar echt een gaaf ding
paar filters hadden niet gehoeven om iets meer aandacht aan de anderen te besteden
en wat een bediening! daar lik je toch je vingers bij af
het nodigt super uit om alle kanten van t spectrum op te zoeken
je moet er geen bulderbassen uit willen halen alleen hehe
ik vind echt die zachte kant van de nord heel mooi
ook sounddesign enzo, non discipte sfeertjes
top ding gewoon
ja vind ik ook, die analoge kant kun je duidelijk terugvinden in de bak, maar ook digitale waveforms (zelfs die varianten van saw) vind ik best goed gelukt. Welk filter type vindt jij het lekkerst in de nl4?
Ik zelf gebruik met name de moogladder filter, die voegt net dat iets wollerige saturation randje toe aan de sounds.
 
moog en tb gebruik ik t meest
maar ook bandpass wel , juist voor zijdezachte dingetjes ook
die 12 24 en 48 jekkels eigenlijk gewoon niet
de waveforms zijn best heel bruikbaar ja, zeker bij layeren
de bells zijn goed
de patterns ben ik niet superkapot van eerlijk gezegd, maar zijn wel een hele fijne toevoeging. liever wel dr op dan niet zeg maar hehe
 
Mijn pitch stick doet het opeens niet meer. =(

Heb al van alles geprobeerd. Maar het ligt niet aan de midi aansluitingen. Logic ontvangt alle data van knoppen, modwheel en keys.|Behalve als ik aan de pitch stick wiebel., dan ontvangt ie niets. Pitch bend range geprobeerd van 2 to 48 en ook de send en receive opties uit het midi menu geprobeerd. Ook verschillende patches geprobeerd en zowel single mode als performance mode hebben dit probleem. Ook afgekoppeld van de mac en met enkel power en head phones aangesloten werkt het niet. Via midi ontvangt hij nog wel PB info. Dus het lijkt dus een hardware probleem.

Heeft iemand dit ook ervaren met de Nord Lead 4?

Enige optie die ik nog kan bedenken is een factory reset, maar die lijkt niet te bestaan. (voor geen 1 Nord Lead). Het staat niet in de manual en ik kan op de diverse fora niets vinden.

Ga maandag maar eens contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb., maar misschien heeft hier iemand nog een goed idee? (Alvast bedankt voor het meedenken!)
 
Mijn pitch stick doet het opeens niet meer. =(

Heb al van alles geprobeerd. Maar het ligt niet aan de midi aansluitingen. Logic ontvangt alle data van knoppen, modwheel en keys.|Behalve als ik aan de pitch stick wiebel., dan ontvangt ie niets. Pitch bend range geprobeerd van 2 to 48 en ook de send en receive opties uit het midi menu geprobeerd. Ook verschillende patches geprobeerd en zowel single mode als performance mode hebben dit probleem. Ook afgekoppeld van de mac en met enkel power en head phones aangesloten werkt het niet. Via midi ontvangt hij nog wel PB info. Dus het lijkt dus een hardware probleem.

Heeft iemand dit ook ervaren met de Nord Lead 4?

Enige optie die ik nog kan bedenken is een factory reset, maar die lijkt niet te bestaan. (voor geen 1 Nord Lead). Het staat niet in de manual en ik kan op de diverse fora niets vinden.

Ga maandag maar eens contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb., maar misschien heeft hier iemand nog een goed idee? (Alvast bedankt voor het meedenken!)

Openmaken en de stekker weer aandrukken?

Zal wel met een flatcable ofzo vastzitten die door vervoer los is geraakt.

Althans dat hoop ik voor je
 
Beetje Off Topic wellicht, maar ik heb net een nord drum gekocht om te layeren over mijn v-drums. Ik sta echt te klijken van de sound. echt retevet. Is dat nou dezelfde klankopwekking als bv een nord lead 2 ( als een soort uitgeklede /aangepaste synthengine specifiek op drums gericht ) of is het iets anders, ofwel: kun je de sounds uit die nord drum ook uit een nord lead 1 of 2 halen ? ( of 3-4 :P )

Iemand ?
 
Openmaken en de stekker weer aandrukken?

Zal wel met een flatcable ofzo vastzitten die door vervoer los is geraakt.

Althans dat hoop ik voor je

Vervelend zeg, ik zou alleen niet e veel zelf gaan rommelen. Er zit toch nog garantie op.

Bedankt Septic en VasC. Als het een 2de hands apparaat was had ik hem al open gehad, maar omdat hij net een maand oud is ga ik er niet zelf in rommelen.

Hopen dat het snel gemaakt kan worden. Ik ben helemaal weg van dit ding. Kan hem nu al niet meer missen! De laatste keer dat ik in 1 maand 40 tijd eigen sounds had gemaakt was.....


nooit eerder! :)
 
De laatste keer dat ik in 1 maand 40 tijd eigen sounds had gemaakt was.....

Dit heb ik zelf dus ook met de Nord Lead 2x. Gewoon een enorme fun factor om eigen sounds te maken. Gewoon altijd inspirerend.
 
ik kan het zelf ook nauwelijks geloven, maar het is me gelukt om die lead behoorlijk goed na te maken (was eigenlijk vrij simpel). Ik zal er binnenkort even een demo van opnemen en dan post ik hem wel even in een Nord Lead 4 thread om deze thread niet te vervuilen met nl4 demos ipv A1 demos....

Ik heb helaas niets meer kunnen vinden Quifster, ben toch ook erg benieuwd naar je recreation van een noisecontrollers lead sound! :luv:
 
Wat een zwaar relexte muziek vooral : NL4 met interne effecten en Miami
Met de prophet8 kun je geen goede mono basslines maken zoals je hier hoort.

De reverb was altijd vet bij de virus, dat miste toen de tijd aan de nord lead, klinkt erg goed.
 
De pitchstick is inmiddels onder garantie gemaakt. Ik ben gelukkig nu m'n rooie vriendje z'n plek op de standaard weer heeft ingenomen.

:-)

Knopppuhhhh!
 
Ik heb helaas niets meer kunnen vinden Quifster, ben toch ook erg benieuwd naar je recreation van een noisecontrollers lead sound! :luv:

nee dat klopt, degene gaf toen aan dat het niet meer hoefde, maar ik zal je deze week wel even een pb sturen met een linkje naar een demo of de sound zelf zodat je het zelf kunt proberen (als je een nl4 hebt).
 
Gaat dat over die scheurleads? Nou dat is echt geen probleem dat ding scheurt als de beste, das echt niet normaal meer :P

Ik ben er nog steeds superblij mee met dat ding, hoe matig dat ik uiteindelijk de NL3 vond in de mix, zo lekker past deze er in......
 
Ik ben er nog steeds superblij mee met dat ding, hoe matig dat ik uiteindelijk de NL3 vond in de mix, zo lekker past deze er in......

ja helemaal mee eens, ik vind het wonderbaarlijk hoe goed die valt in de mixen zonder al te veel moeite. Dat lukt bij de meeste van mijn andere synths echt niet :)
 
ha ens, heb jij nou ook eindelijk een ECHTE NORD
is niks voor jou joh, een vette synth 8o
 
Back
Top