mpc2000

t_concept

Ingeburgerd
Lid sinds
12 oktober 2004
Berichten
30
Locatie
Antwerpen
effe vraagje wanneer ik bv een sample van een plaat rip en deze onder een pad steek hoe kan ik hem dan fatsoenlijk loopen want ik zit dan altijd met lege stukken in men bars. kan ik bv zelf men loop lengte niet kiezen, lijkt me toch logisch maar geraak er dus ni uit he...


thx bij voorbaat
 
Tuurlijk kan dat allemaal. Ik weet op dit moment alleen niet uit mn hoofd hoe. Ik wil wel effe kijken. Heb je er geen manual bij gekregen?
 
heb deze maar effe ter mijner beschikking voor projektje... maar denk er zwaar over om me een aan te schaffen
 
In het trim scherm kan je start en eindpunt aangeven. Dat gaat heel gemakkelijk met je data wiel.
Ook kan je de sample splitsen en erzo dus meer samples van maken. Dat laatst heb ik alleen nog nooit gedaan.
 
je kunt ook je opnametijd precies zo instellen dat die helemaal over bijv 1 bar loopt...

het tempo is bijv. 120 bpm

vervolgens stel je 0.5 seconden in om 1 bar op te nemen... 2 sec voor 4 bars... etc..

(bij andere tempo's wordt het wel wat rekenwerk...:) )
 
nogmaal gezien kan je je samples ook wat stretchen...zolang je daarin niet overdrijft blijft je klank ok. het enige risico is dat je kan nét off beat klinkt (als je een rythme looped) en dan zit je idd ff vast...maar strechen is de boodschap
 
dikke merci alvast, op de XL is dus time stretch dan ga ik me zo eentje zoeken om verder met te prutsen

grtz
 
Als je verder tevreden bent met je 2000 zou ik niet voor alleen de timestretch funktie een XL aanschaffen.
Timestretchen kan je beter op de PC doen. Op de MPC gaat dat namelijk heel traag.
 
Back
Top