E-mu 1820m

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Deze kaart heb ik op het oog. Zijn er mensen met gebruikerservaringen hier? Qua specs lijkt het me een goede kaart, maar is hij het prijskaartje van 500 euro waard? Dit is natuurlijk best veel geld.

Als mensen een leuke aanbieding hebben gezien van de E-MU 1820M dan hoor ik het ook graag. Hij is momenteel bij de feedback 499 had ik gezien.
 
veruit de meeste gebruikers schijnen tevreden te zijn... ik heb echter nog steeds problemen.

ik zou'm als ik jou was aanschaffen en thuis extreem zorgvuldig testen... alstie goed werkt heb je er een prima kaart aan (gezien de mogelijkheden en geluidskwaliteit).
 
Re: E-mu 1820m

Origineel geplaatst door DJ41
Deze kaart heb ik op het oog. Zijn er mensen met gebruikerservaringen hier? Qua specs lijkt het me een goede kaart, maar is hij het prijskaartje van 500 euro waard? Dit is natuurlijk best veel geld.

Als mensen een leuke aanbieding hebben gezien van de E-MU 1820M dan hoor ik het ook graag. Hij is momenteel bij de feedback 499 had ik gezien.

ik zie dat je je 01x al tekoop aanbied ??? zo ontevreden van ik vin het echt een super ding.
 
maar het is een prima geluidskaart hoor......ik werk met 10ms latency,24 bit 44.100 en hij doet alles zoals het hoort...

de opname kwaliteit is gewoon zwaar okee....ik neem regelmatig stukjes analoog geweld op en dat klinkt gewoon zo als het klinken moet,of het nou hard of zacht opgenomen is.....

zelfs de koptelefoon-uitgang (is dankzij de flexibele routing als extra output te gebruiken) klinkt okee...

de interne fx vallen een beetje tegen,maar zijn toch af en toe goed toe te passen...

ik heb ook geen driver-problemen en dergelijke sjit....ism Cubase SX2 werkt alles zoals het hoort...
ik gebruik trouwens niet de midi van de kaart,daar heb ik een losse interface voor..

lekker kopen die 1820m

:okdan:
 
Origineel geplaatst door dione
maar het is een prima geluidskaart hoor......ik werk met 10ms latency,24 bit 44.100 en hij doet alles zoals het hoort...
:okdan:

Hmmmz, kan die 10ms niet omlaag ? 'k vraag het maar omdat ik binnenkort ook in de markt ben voor een degelijke geluidskaart. Zou voor een RME gaan maar gezien de prijs houd ik ook nog rekening met de deze. 10ms lijkt me echter misschien wat slapjes voor strakke drums, niet :confused:
 
Hmmmz, kan die 10ms niet omlaag ?

Ik heb hier een 1212M (da's feitelijk dezelfde kaart, maar dan zonder die breakout-box)
en die draai ik standaard op 4ms.

Louis
 
Origineel geplaatst door koediman
10ms merk je niet (of je moet superman zijn)

Aangenaam, ik ben Superman, wie ben jij ?

:L

Effe serieus, voor zover ik weet moet het om echt RETESTRAK te zijn rond de 4ms liggen, of is dat een internet mythe ?
 
Origineel geplaatst door Nerve
Aangenaam, ik ben Superman, wie ben jij ?

:L

Effe serieus, voor zover ik weet moet het om echt RETESTRAK te zijn rond de 4ms liggen, of is dat een internet mythe ?

ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt....als je midi niet helemaal strak loopt kun je 10ms speling idd misschien wel merken (midi-jitter)... maar als je een knop indrukt en het geluid komt standaard 10ms later (midi latency) dan is dat niks anders als wat normaal in hardwaresynths ook gebeurd.. die hebben ook dit soort (en vaak nog iets hogere) latencywaarden... tevens is die 10ms reaktietijd biologisch gezien niet waar te nemen voor een mens, vandaar m'n superman opmerking. ;)

oja... latency wordt gecompenseerd door de sequencer, dus al zou je een latency van 250ms hebben, dan hoortie het toch nog netjes op de plek te zetten waar jij het bedoelde... dus met strakheid heeft het weinig te maken (zeker niet als je je drums ook nog quantized, wat vrijwel iedereen doet)
 
Origineel geplaatst door Nerve
Hmmmz, kan die 10ms niet omlaag ? 'k vraag het maar omdat ik binnenkort ook in de markt ben voor een degelijke geluidskaart. Zou voor een RME gaan maar gezien de prijs houd ik ook nog rekening met de deze. 10ms lijkt me echter misschien wat slapjes voor strakke drums, niet :confused:

ik heb gelezen dat mensen met de 1820m op 3 of zelfs 2ms werken....maar uit veiligheid hou ik 'm op 10ms,dat geeft Cubase iets meer tijd om te compenseren (vooral Sommige PowerFx en SIR hebben een flinke latency,dat kost flink wat rekenwerk)....

het verschil in latency tussen Asio in en Asio out (want daar gaat het uiteindelijk om) is minder als 2ms....dat hoort geen mens....

ik begrijp dat gezeur over latency ook niet zo goed....quantizen is toch niet voor niks uitgevonden ? dus voor softsynths heeft het geen enkele invloed,behalve met het inspelen,maar 10ms hoor je gewoon niet....

en dankzij de delay compensation heb je dr echt geen last meer van bij het gebruiken van plug-ins....

en als ik iets opneem (nu bijv. mn 303) dan staat dat gewoon superstrak,Cubase Sx compenseert die latency gewoon....

dus geen probleem allemaal...

*edit* : wat koediman dus eigenlijk ook had gepost in de tussentijd...:D
 
Yup jongens, dat weet ik wel, maar ik zie die latency eigenlijk in het scenario waar je vsti's in combo met outboard gear gebruikt, dat was ik even vergeten te vermelden in de discussie. Maar als ik het goed voorheb kan je dit verschil ook gewoon compenseren met een bepaalde functie in je sequencer, isn't it ? Alvast bedankt voor de info.
Het enige wat me nog kan tegenhouden om voor de 1820m te gaan zijn dan de iets mindere reputatie vd drivers (vooral in samenwerking met andere kaarten). Op zich vind ik het powercore probleem niet direct erg, gezien ik deze toch (nog) niet ga aanschaffen, maar hoe zit het met de UAD, die er dus wel in gaat komen, zijn hier al goede ervaringen/problemen over bekend ?
Soit, ik veronderstel dat ze die drivers wel op punt zullen krijgen zeker, ahem :confused:
Ook al die verhalen over de initiele routeringsproblemen maken me niet echt warm, maar daar zal al wel voldoende info over verschenen zijn op de fora...

Cheers.
 
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de problemen waar je over gelezen hebt allang opgelost zijn.
E-MU heeft half september de drivers, patchmix dsp etc. allemaal vernieuwd.
En in december gaan EmuX en de 0404 drivers in de revisie, dus misschien deze ook wel weer.

Ikzelf heb nog niks raars meegemaakt met mijn 1212, of het moet zijn dat een hard crashende
applicatie de ASIO niet vrijgeeft. Dat zou een e-mu probleem kunnen zijn.

Louis
 
Origineel geplaatst door Nerve
Yup jongens, dat weet ik wel, maar ik zie die latency eigenlijk in het scenario waar je vsti's in combo met outboard gear gebruikt, dat was ik even vergeten te vermelden in de discussie. Maar als ik het goed voorheb kan je dit verschil ook gewoon compenseren met een bepaalde functie in je sequencer, isn't it ? Alvast bedankt voor de info.
Het enige wat me nog kan tegenhouden om voor de 1820m te gaan zijn dan de iets mindere reputatie vd drivers (vooral in samenwerking met andere kaarten). Op zich vind ik het powercore probleem niet direct erg, gezien ik deze toch (nog) niet ga aanschaffen, maar hoe zit het met de UAD, die er dus wel in gaat komen, zijn hier al goede ervaringen/problemen over bekend ?
Soit, ik veronderstel dat ze die drivers wel op punt zullen krijgen zeker, ahem :confused:
Ook al die verhalen over de initiele routeringsproblemen maken me niet echt warm, maar daar zal al wel voldoende info over verschenen zijn op de fora...

Cheers.

Laten we het zo zeggen : latency heb je echt geen last van....Cubase compenseert dat.....ik gebruik voornamelijk outboard gear,met softsynths en audio als aanvulling en ik heb nergens timing problemen mee...
 
Gisteren de 1820M nieuw gekocht bij de Feedback. Wat een geluidskaart! De software erbij is ook heel overzichtelijk en werkt perfect. Ook de interne DSP effecten zijn makkelijk te routen. Sleur en pleur principe. (drag and drop) Hij is zijn prijs meer dan waard. Ik moet alleen alle routeringen nog een keer op mijn gemak goed zetten, maar dat is zo gedaan.

Ik ben zeer tevreden met de aankoop!
 
Back
Top