nieuwe trance track

Mooie geluiden en lekker breed en dromerig. Lekker subtiel en een beetje donker. En volgens mij best wel lekker om op vinyl uit te brengen. :)

En qua mastering.
Tsja, het klinkt niet zo warm omdat je het rond de 160hz hebt pieken. Als je er wat extra laag 40-80Hz bij mixt klinkt het al een stuk warmer en voller. (of een plugin die subbas kan opkrikken) Maar dat ligt ook een beetje aan die kick die je gebruikt. Die valt er niet helemaal lekker in de mix. En dan klinkt die compressie ook wat rauwer en da's misschien net even teveel.
 
Origineel geplaatst door fuse
En volgens mij best wel lekker om op vinyl uit te brengen. :)

nou nou we gaan niet overdrijven he ;)

hey maar over die kick heb je gelijk denk ik ja, bedankt voor de tip!
edit: kheb 'm nog wat aangepast
 
Laatst gewijzigd:
toch vind ik de kich te droog.

De geluiden zijn okee, maar een basje op de off beat kan echt niet meer vind ik.

verder mag de snare wel iets harder.

de opbouw is goed, zo ook het arrangement.
Er mag wel iets meer aandacht besteed worden aan de eindmix.

Ik vind dat sommige geluiden elkaar 'in de weg' zitten, en dat los je met (niet te veel) eq wel op.

en ik vind het niet in de catagorie trance passen. VInd het meer richting club gaan.
 
bedankt voor je commentaar, ik vond 't
indd erg lastig om alles op elkaar af te stemmen. de boel beluisteren door een sb live en een sony stereo setje heeft denk ik ook z'n beperkingen, maarja ook daarmee kan het beter dan dit

en de stijl, ach daar let ik niet op ik maak gewoon wat ik leuk vind en ik noem het trance :)
 
Hmmm!

Hmmm!

Nou hier klinkt het verdomd ok! Mooie geluiden inderdaad. Mooie break, heldere geluiden.
En genre? Ik weet ook nooit wat wát is! Het beste is om gewoon te zeggen ´dance´. Kan iedereen voor zich beslissen welke sub genre het voor hem of haar is.

Damn, dit is lekker spul,... Bahamut!

Eric
 
ik vond t ook een lekkere song...lekker rustig. En mooie sounds. En dit is GEEN club!
 
nou ik vind het wel wat hebben hoor. mag ik het ook in een hokje plaatsen? club-trance. met de nadruk op trance vindt.

ne ik vindt hem ok:okdan:
 
Ja dit klinkt zekers lekker in de oren, waar is het mee gemaakt ?

Soft-synths ? of wel hardwarematig ?

TOP !
 
klinkt lekker hoor :) kvind t een beetje deephouse achtig, lekker relaxed :) alleen zou ik dat electrisce gitaar achtige en dat aah instrumentje vervangen door andere instrumenten, maar dat is meer persoonlijk smaak. die NI FM7 patch die je gebruikt klink wel super lekker zeg, die zou je best wel s mogen delen ;)
 
Deze versie is eigenlijk vet OK. :)

En welk hokje?
Zal mij jeuken.

Zeker op je demo CD zetten en opsturen maar ;)
 
Hokjes :Z Het is inderdaad vrij progressief, dus hou het maar lekker op progressive trance :) Maar ja... Who cares?! Het gaat om de muziek. De track zit gewoon lekker in elkaar. Mooie, heldere geluiden, prima arrangement, lekkere drive... Het zit er allemaal in. Waar heb je dit mee gemaakt?
 
Lekker plaatje hoor. Maar let wel op de uitloop van de plaat want voor DJ's is de uitloop van deze versie wel wat kort zodat hij lastig te mixen is met andere platen en dus moeilijker verkoopt IMO.


Arv
 
ja, mooi werk hier!

dreamy, floaty, progressive trance...

die offbeat bass en die lange snare roll zijn ook echt afgezaagd aan het worden vind ik. maar ja, het werkt!

overall: een zeer goede track met alle elementen goed in evenwicht... leuk om naar te luisteren

mooie beats, breaks en melodies :)

Lekker! 8P
 
Back
Top