Beta The Mad Scientist Tracks

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.127
Locatie
Belgie
Ik ga in deze topic al men tracks meedelen.

Naargelang ik een nieuwe plugin gebruik momenteel voor het masteren, de landr plugin omdat ik daarmee tot volume 100 kan gaan (ozone geeft vanaf 80-90 distortion) heb ik een remaster van de eerste track gemaakt genaamd
Electronical Sub Systems 2024 Remastered Version (ik moest die version 2024 van tunecore erbij schrijven)
De track is gemaakt met roland cloud instrumenten en sylenth als ik het me goed herinner. Neutron 4 erbij en Solid EQ van Native Instruments. Master met Landr plugin pro dus.
De release, als alles goed gaat, staat gepland voor 27 maart 2024.
Het zal dan beschikbaar zijn op Spotify, Apple, Amazone, Youtube Music & Itunes.Nu beschikbaar op Bandcamp & Soundcloud en Youtube.








Er staat nog een track gepland voor 25 maart 2024 genaamd For Freedom. Ook gemaakt met dezelfde vst's en plugins naar mijn weten.
Het zal dan beschikbaar zijn, als alles goed gaat, op Spotify, Apple, Amazone, Youtube Music & Itunes.Nu beschikbaar op Bandcamp & Soundcloud en Youtube.








Laat maar weten wat jullie ervan vinden!
 
31 maart komt The Rescue uit en heb nu alle online platforms aangekruist, ik heb dat ook bij vorige twee releases gedaan.





 
Ja die bedoel ik, luister nu naar coming back for ya en klinkt ook goed.
Het is muziek wat ik thuis niet zal draaien, ik heb een andere smaak maar ik vind het goede tracks.
Thx, als het goed klinkt ben ik blij want er is veel gaande in de arrangementen, de rest is inderdaad smaak ;) np
 
Ik heb besloten mij op Soundcloud alleen te focussen, simpelweg omdat ik daar toch redelijk wat streams op heb en veel mensen die regelmatig meermaals een nummer streamen.
Ik heb men muziek uit de winkels laten halen en ga stoppen met Tunecore. Uiteindelijk kan ik ook op Spotify releasen enzo met Soundcloud als ik dat echt wens. Heb nu toch al een Spotify en Itunes Artist profile. Misschien wel 1 nummer opzetten ofzo.

Uiteindelijk heb ik toch op zo goed als alle nummers op een paar dagen 200+ streams. Dat is weinig maar ik ben daar eigenlijk zeer blij mee. Ik vind dat veel. Zeker dat mensen herbeluisteren vind ik leuk.
Ik ga de tracks nu dus gewoon monetizen op Soundcloud en als ik later echt wil, kan ik het nog op Spotify zetten.
Ik denk dat me richten op 1 platform, zoiezo beter is ook. En dan moet ik het platform pakken dat het meest interessant is, en vanwege de streams is dat Soundcloud.

Ik heb men website ookal aangepast met enkel content van Soundcloud en Bandcamp. Ik zal met beide werken. De ene om te streamen, de andere om aan te kopen.

www.betathemadscientist.be
 
Nu dat ik toch opnieuw start ga ik de 5 nummers nog verbeteren, ik ga sidechain proberen te gebruiken op de bass met een Native Instrument plugin en ga ook de bass proberen beter te maken.

Ik denk dat ik er voor de eerste track Electronical Sub Systems ben maar heb nog niet via speakers kunnen luisteren, laten jullie me weten of het beter klinkt?

 
Laatst gewijzigd:
Dankzij hulp in facebook groep heb ik tot het besluit gekomen van de kick een EQ af te halen. IK had een EQ op een EQ gezet zoals ik bij alle instrumenten doe. Ik neutron het eerst en dan zet ik er nog eq op.Bij de kick had ik een preset in een native plugin die voor de kick zou moeten zijn, enkel haalde die dan geen punch meer. Na meermaals op de kick gewezen te zijn had ik besloten die eq te verwijderen, nu is het blijkbaar veel punchyer. Dus dat is goed denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
Nog een kleine vraag, zou ik het op electronic zetten van genre? Ik had de vorige versie op dance/edm staan en dat leverde toch wel 200+ streams op? Maar denk dat misschien electronic betere fit is? Wat denken jullie?
 
Back
Top