Alpha Juno / MKS50 plugin-synth van TAL: de TAL-Pha

tal-pha-02.jpg


TAL heeft net de Alpha JunoII / MKS50 in plugin vorm uitgebracht. Ik heb zelf van hun al de U-No-LX en die is echt super.
De plugin kan ook overweg met sysex van de hardware bakken en de plugin kan ook als als controller gebruikt worden voor de hardware.

Klinkt prima!





TAL's eigen productpagina
 
Last edited by a moderator:
Hmm... ik had alle parameters gemapped via de Midi learn functie. Maar zodra ik de synth reset naar een initialized patch (Reset parameters), was ik al mijn mappings kwijt....

Ook wanneer ik de plugin opnieuw laad ben ik alle mappings kwijt.. Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat die mappings bewaard blijven?
als je klaar ben met mappen; druk de lock knop in rechtsboven dan is ie, ahum, gelocked
als je dan ook nog eens de patch opslaat als default (zie pic) dan is ie automatisch goed bij een nieuwe instance (wel gelijk op lock drukken als je bent ingeladen)
Screenshot 2024-02-21 at 20.47.33.png
 
Thnx. Het opslaan als Default patch heeft inderdaad geholpen. De lock functie was niet nodig. Ik denk dat die alleen nodig is als er in een andere patch een andere mapping aanwezig is, maar dat ben ik nog niet tegen gekomen.
 
Net even gemaild met Patrick, hij regelt het altijd voor je. Het lijkt aan iets te liggen buiten zijn invloedsfeer - hopelijk fixen ze dat snel en hebben jullie de licenties al binnen @demian en @Manic ?
Dank zij de support heb ik nu mijn order en license, ik kan verder, thanks :)
 
Dat kan niet helaas. Op het origineel ook niet overigens. Met sommige daws zou je dit wel kunnen doen (Bitwig Studio o.a.)
Ok, thanks. Dat geeft Softube Model 82 dan weer bestaansrecht. Dacht dat Pha deze wellicht kon vervangen, maar Model 82 klinkt echt mega rauw qua PWM. Kom niet in de buurt met Pha.
 
Vraagje, waar vul je de license key in?

-edit- ah.. hij vroeg er al om.. ook weer geregeld. :-)
 
Ja hij klinkt mij echt exact zoals ik me de alpha juno herinner (mits je de extended features niet gebruikt), in tegenstelling tot reDominator. Na even vergelijken is het verschil echt heel duidelijk.
 
Goed om te horen!
En voor het installeren zelf? Ik heb geen internet op mijn muziek pc dus het zou fijn zijn als dat ook offline kan 😃
Bedankt voor je antwoord.
 
Je hebt uiteraard internet nodig om het installatieprogramma te downloaden. In de bevestigingsmail van je aankoop staat de licentiecode die je moet invullen als je de plug-in voor het eerst opstart. Dus in principe heb je geen internet nodig - alhoewel het wel makkelijk is om je mail te kunnen openen om de licentiecode te kopiëren en plakken in de plug-in.
 
Back
Top