(onverwachte) kost vs Mojo

Laad gewoon je samples in Arturia CMI Fairlight of bijv de Emulator II, lekker hoor. Lekker gruizig.
Je kan zelfs originele roms inladen .elx bestanden enzo

TAL DAC/Sampler kan ook uiteraard.
 
Dat gezegd hebbende, voor het reguliere vst werk, beetje filteren enzo, gaat er mij niets boven drivenbymoss (in termen van prijs vs effectiviteit), en dan in combinatie met de novation zero. De template wordt automatisch ingeladen bij het openen van de vst, en dan heb je gelijk je 8 favoriete controls met visuele feedback beschikbaar.
Da's een soort script? Betekent dat dat je bvb een akai fire kan gebruiken buiten FL?
 
Da's een soort script? Betekent dat dat je bvb een akai fire kan gebruiken buiten FL?
ja precies! Ik heb zelf daarom ook een Fire gekocht omdat deze met Bitwig kan werken. Richie Hawtin heeft zelf een Fire script gemaakt maar die binnen Drivenbymoss werkt ook goed.

Of bijv de Ableton Push of Maschine met Bitwig, dat kan allemaal.
 
An sich is dat ook zo, maar ik moet zeggen dat bv in de nieuwe MPC ook genoeg emulaties zitten van die oude karakterbakken. Voor mij voldoende om bv mijn 12 bits Prophet 2000 weg te doen. Het verschil is toch wel erg klein. En software als TAL Sampler is ook ontzettend goed om karakter toe te voegen.
Dat bedoel ik; Maschine heeft meer karakter dan een Elektron M:S. Maar alles in 1 doos is natuurlijk wel aantrekkelijk.
 
Maar alles in 1 doos is natuurlijk wel aantrekkelijk.
Ja, dat vind ik ook zo aantrekkelijk aan de nieuwe MPC reeks, je hebt bij wijze van spreken niks anders meer nodig (misschien een toetsenbordje). Niet alleen om te samplen, maar ook meteen aan te vullen en uit te werken met alle onboard synths en drums. En met de Flavor Pro plugin er bij heb je meteen ook een hoop mogelijkheden om alles een stuk gruiziger of karaktervoller te laten klinken.
 
Mij trekt de MPC One niet omdat het gewoon een DAW is.
Een MPC met een toetsenbord dan is het helemaal weer een DAW.
Ook Machine Plus heb ik geprobeerd en snel weer weg gedaan omdat het slecht klonk van de MPC weet ik dat niet.
Ik kies juist voor apparaten die een beperkte set aanbieden.
Zo gebruik ik nog vaak de OP1 en ook de Pioneer SP16.
Voor onbeperkt gebruik ik wel mijn DAW.

Mijn moto is dan ook alles doen voor een goede sound en dat betekent niet dat je dat niet met een plugin kan krijgen.
De plugins hebben wel altijd een gebruiks gemak, recall etc.
Maar lofi met cassette, oude samplers etc daar haal ik meer uit.
Soms dingen die je niet met een plugin kan.

Gewoon niet, voor beeld:

ik sample van thuis speaker een stuk van cassette, een loop op via de built-in mic van een portable recorder met een build-in speaker. Ik speel de loop af via die speaker en neem die op via mic en pre-amp in mijn DAW.
Resultaat is een karaktervol lofi geluid en het origineel is nauwelijks terug te horen.

Dit soort dingen zijn een hoop werk. .
En de kans dat het faalt is ook vrij groot en natuurlijk geen recall van al het werk.
Maar ja alles voor de sound! Tone is everything.

Dat neemt niet weg dat ik ook met bv de lofi fx in de OP1 of SP16 geen leuk geluid krijg.
Natuurlijk kan dat en met de MPC one vast ook.
Dit is maar mijn visie en idee,
Zo zijn er 7 miljard andere visies en ieder zijn ding.
 
Die MPC software is in ieder geval onbruikbaar op een 4K scherm met al die pieterpeuterige letters, die je op geen manier groter krijgt.
Maschine factory content is erg wollig en dof in mijn opinie, ik heb nog nooit factory content gebruikt hiervoor, de tijd dat ik het gebruikte.
Tevens zijn die expansions gewoon troep, met allerlei hyper eromheen, maar onder aan de streep erg matig allemaal.
Er is zoveel beter gratis sample materiaal te vinden. Of je eigen samples gebruiken.
 
Ik vind die Machine content wel goed eigelijk.
Ik heb een hoop bij Machine+ gekregen en gebruik best wat van de drums en samples.

Hier een stukje waar ik het eerder over had.
Zit toevallig een drum loop uit die Machine lib in.

 
Ik vind de Maschine factory en expansions ook vaak nogal overprocessed. Klinkt daardoor wel heel vet, maar er blijft wel erg weinig ruimte over voor een 'eigen saus' omdat het allemaal al zo dichtgesmeerd zit. Ik heb bij de installatie van mijn nieuwe computer Maschine en alle content dan ook niet meer meegenomen.
 
Ja klopt wel.
Ik gebruik voornamelijk drums.
Muziek loops gebruik ik heel weinig en als ik dat doe dan word zoiets vaak vervangen met eigen werk.
 
Zoek je iets specifieks?
De E-one kan alles wat je nodig het om synths en/of plugins te besturen.
Sequencers en LFO's kan ook maar verwacht geen TouchOSC of LEmur kwa layout. De Eone heeft een wat simpelere layout met een grid van 3x 12.
Ja ik bedoel de grafische elementen op het scherm, of je die kan aanpassen aan de functie. Bvb values tonen van links naar rechts, of "van midden naar buiten", ... Of toont het scherm vooral de 'destination' van de pots?
 
yes, check de site ff.
Je kan ook de editor openenen templates openen om een idee te krijgen.
 
Yes en Martin is een toffe gast.
Ik heb van hem best wat dingen geleerd in LUA, sysex, bitsm bytes en nybles.
Electraone is Tjechisch waar ik nu woon en hij woont nu in Maastricht.
Het toffe van de Eone is vooral dat je nergens aan vast zit en je kan het gebruiken hoe je zelf wil.
Met je DAW of alleen met synths.
Ik doe beide.
 
Back
Top