Veel tegelijk of een per keer?

Ik houd langer dan een week aan als reden om te informeren wat er aan de hand is.
 
Er staat nu:



Dus niet afgehaald door bezorger???
Die eerste melding was dat je pakketje opgehaald was bij een servicepunt door een DHL medewerker (kennelijk daar afgegeven door de verkoper. Tweedehandsje? Kleine webshop?). Je laatste bericht betekent dat het in het landelijke sorteercentrum ontvangen is en verwerkt wordt. Meer kan ik er niet van maken.
 
Ja, het staat daar vast ergens te wachten bij DHL voor het verdere transport.


Mijn bestelling bij Thomann is binnen 48 uur na betaling binnengekomen! Zeker niks te doen in deze periode?

Bijzonder, ook in de minder drukke perioden staat mijn pakketje van Thomann bijna altijd minimaal een paar dagen te wachten voordat er een beetje beweging in komt.
 
Als je bij Thomann net voor of in het weekend besteld duurt het altijd een paar dagen voor er beweging in de zaak komt.
Na de eerste mail van verzending ligt het nog bij Thomann en dan moet het nog opgehaald worden en dan weer een dag in het sorteercentrum en ze rijden in het weekend niet dus tel maar op zo bij elkaar.
En het ligt aan de bestemming of de volgende vrachtauto snel aansluit op die uit Duitsland of dat je pech hebt en het een dagje duurt en soms gaat in zo'n sorteercentrum ook wel 'ns iets mis en duurt het nog een dag.
 
Heb het idee dat DHL aan verkeerd "verwachtings-management" doet, in een krampachtige maar gefaalde poging je zo goed mogelijk op de hoogte te houden = aan het lijntje houden.

Ik geef bij Feedback -die ze denk ik nieteens lezen- altijd aan: "Liever een latere verwachting die klopt, dan een vroege verwachting die je niet waarmaakt"

Als je nu weet dat je het niet gaat halen morgen, zeg dan niet "morgen".. zeg dan liever niets, dan blijft er niemand onnodig voor thuis. Hun efficiente verdienmodel, stoelt dus op het stelen van tijd van mensen die in blijde verwachting (nog nét niet met Sinterklaas muziek aan :P ) voor niets thuis zitten te wachten.
 
Laatst gewijzigd:
Inderdaad - ik blijf geregeld thuis voor een pakketje dat dan pas de volgende dag wordt bezorgd.
 
Conclusie: ook als het er bedenkelijk uitziet kan het nog goed komen. En geduld is een schone zaak.
 
Back
Top