Veel tegelijk of een per keer?

En dat brengt ons weer op een ander pijnpuntje: het geleidelijke verdwijnen van fysieke winkels voor elektronica, audio, etc. Zonder eigen vervoer is dat veelal niet meer te doen, tenzij je toevallig nog zo'n winkel in de buurt hebt.

Ik troost mij maar met de gedachte dat we het hier zo slecht nog niet hebben, zie de rampen, oorlogen en zo meer die zich elders op de wereld afspelen.
 
Nou ja, bij de modular is dat niet echt een issue. Dat is zo niche en specifiek dat je dat sowieso al niet zag liggen bij de gemiddelde schuiftrompettenboer of onderdelenpaleis in de regio.
 
Nou ja, bij de modular is dat niet echt een issue. Dat is zo niche en specifiek dat je dat sowieso al niet zag liggen bij de gemiddelde schuiftrompettenboer of onderdelenpaleis in de regio.

Ik ben zelf pas met modular begonnen. Hoe je daar vroeger aan kwam weet ik niet.
 
Qua Eurorack/modular is er niet echt een "vroeger", volgens mij kwam de grootschalige modular trend sowieso pas ruim na de webshop op gang. Eurorack als formaat bestaat zef pas sinds 1996 en toen duurde het geloof ik ook nog wel even voordat het zo populair werd als het tegenwoordig is.
 
In 2001 kocht ik mijn eerste modular spul bij Music House Utrecht. Verder was er niet veel volgens mij.

Daar heb ik een keer voor een dichte deur gestaan terwijl ze volgens de openingstijden op internet open waren. Daarna heb ik het niet meer geprobeerd.
 
Daar heb ik een keer voor een dichte deur gestaan terwijl ze volgens de openingstijden op internet open waren. Daarna heb ik het niet meer geprobeerd.
Wees blij. Ik werd daar laatst zo raar toegesproken dat ik dacht dat ik in een psychiatrische inrichting was verzeild. Nooit meer.
 
Je vindt zo'n TipTop Buchla set interessant, dat kan je beter online bestellen want als het niet bevalt kan je het altijd na een paar weken terugsturen of omruilen voor wat anders maar als je in een winkel koopt dan heb je die rechten niet.
Een andere optie is te vragen als je een module op 't oog hebt dat je vraagt op SF of iemand zo'n setje heeft en dat je een keertje mag komen kijken, dan ben je goed voorbereid als je iets wil kopen.
 
Om het wat inzichtelijker te maken ...

Stel, we versturen 10 modules met een waarde van €100 ieder en een kans van 10% dat je pakket niet aankomt door verlies of diefstal. In scenario 1 apart en scenario 2 in 1 zending:

Bekijk bijlage 3841082

In beide gevallen is de gemiddelde schade (verwachtingswaarde) €100. In het geval van aparte verzending zou dit (statistisch) betekenen dat 1 van de 10 modules niet aankomt en de rest wel. Alles bij elkaar verzenden gaat in 90% van de gevallen goed en dan krijg je ook alle 10 modules, maar als het misgaat heb je helemaal niets :D
wel met de aanname dat een groot pakje even veel kans heeft op verlies als een klein(er) pakje. Waarschijnlijk wel valide, maar goed om de uitgangspunten scherp te hebben :)
 
Ga gewoon met vcv rack wat basic patches maken.
Daarna een basic system samenstellen.
BV de Doepfer basic system 1 als inspiratie.

Verder is het nogal moeilijk met modular omdat je zoveel kanten op kan.

- word het een groovebox
- drummachine
- puur synth voice
- buchla/serge noises?

de mogelijkheden zijn eindeloos en daardoor ook moeilijk te adviseren.
 
Ja, eigenlijk wel. Maar dan zou je actief moeten bijhouden alle keren dat alles ok is. Want vermoedelijk hoor je hier vooral die keren dat het misgaat, gaat het goed dan hoor je dat niet zo snel. Of alleen impliciet, bv. in het draadje over je laatste 3 aankopen.
 
Daar heb ik een keer voor een dichte deur gestaan terwijl ze volgens de openingstijden op internet open waren. Daarna heb ik het niet meer geprobeerd.
Als je zover bent dat je de reis kan aanvangen dan bel je op of de winkel open is. Dat doe ik ook altijd. Het kost wel wat tijd, mocht die niet open zijn, maar er komen hopelijk nog meer dagen.
 
Er lopen voor mij nu twee "experimenten" met de bezorging per post, een daarvan (een pakje met twee modules) staat nu al 5 dagen vast op "Planning wordt gemaakt Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger"... :frons:
 
Een tijdje geleden had ik ook een pakketje die op dezelfde manier dagenlang bleef hangen bij DHL. Op een gegeven moment kwam er toch beweging in. Het is op dit moment ook nog een drukke periode voor alle pakketdiensten. Als er morgen, overmorgen nog steeds geen verandering is, dan zou ik wel 'ns gaan informeren.
 
Back
Top