Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hang er een 2e monitor aan een draai um een kwartslag
Gewoon met een duw op n toets van vert naar horizontaal en klaar. Zou me zoveel helpen. Nu heb ik totaaaaaal geen idee
In een timeline based recording heb je de audio ook in een horizontale lijn dus eigenlijk is het wel logisch dat de midi die op de lijn er boven staat dan ook op dezelfde manier in een timeline staat, het zou onlogisch zijn om het verticaal te plaatsen, voor korte clips kan ik me er wel iets bij voorstellen maar in een track van een paar minuten niet echt.Waarom kan ik niet kiezen om de pianoroll te hebben zoals in synthesia? Omdat 't te gemakkelijk is?
Hey @klinkske nu even een iets serieuzere reply, weet je de scale en fold knoppen eigenlijk te vinden? Als je die nog niet gebruikt, probeer dat eens, dat scheelt denk ik al heel veel in het overzicht, je krijgt dan alleen de “juiste” (of ingespeelde) noten in beeld.Gewoon met een duw op n toets van vert naar horizontaal en klaar. Zou me zoveel helpen. Nu heb ik totaaaaaal geen idee
Hoor ik een akkoord, of een noot met fx. Want voor mij is dat allemaal een groot raadsel. En er midi to audio op loslaten maakt t raadsel 90% van de keren enkel 500 keer groter.
Maar het zou wel leuk zijn om te kunnen kiezen wat je wil. Zo heel moeilijk lijkt me het niet voor de codekloppers om dat te realiseren.
Dat komt door wetenschappelijke conventies waarin we onafhankelijke variabelen op de x-as plaatsen en afhankelijke variabelen op de y-as. Het zit ook in onze taal gebakken. We zeggen bvb toon-hoogte en niet toon-breedte. Maar taal kan bedrieglijk zijn en conventies dekken natuurlijk niet ieders behoefte... Mono neon speelt in die zin ook links/ondersteboven op een rechts besnaarde bas. En zo bestaan er nog wel wat perfect werkende uitzonderingen.Waarom kan ik niet kiezen om de pianoroll te hebben zoals in synthesia? Omdat 't te gemakkelijk is?