Waarom toch een €25000 mic kopen.

MLB hier boven heeft altijd gelijk op de lange duur.
 
Dit is .. ook wel een goeie shootout van alleen de dure mics , zelfs daar hoor je mega verschil. Al deze mics zijn boven de tien K

 
Dit is .. ook wel een goeie shootout van alleen de dure mics , zelfs daar hoor je mega verschil. Al deze mics zijn boven de tien K



Wel elke keer heel duidelijk een andere performance.
Dus komt het verschil van de mics of van de performance of van beide?
Niemand weet het.

Bij de 1e post test staan de mics niet op dezelfde plek, en een paar cm maakt heeeel veel uit.
Dus komt daar het verschil van de mics, de plaatsing of beide?
Niemand weet het.


Mics testen is lastig.
En de bias van de muzikant maakt uit voor de performance. (De reden om een dure mic te kopen!)
 
Hm, de smile is bij elke mic wel exact hetzelfde.

Enneh, ga je ook anders zingen met een andere koptelefoon? Ben je zo weer 25.000 euro verder......
 
@Patat Met

Het grootste voordeel wat voor andere weer het nadeel is .. is de proximity effect is afstand van de microfoon. Bij een u67 is deze ongeveer de helft van de proximity effect van een U47. Dit proximity effect maakt dat je stem / instrument altijd even hard klinkt of je schreeuwt of fluisterde. In een orchestra klinkt dan een blokfluit even hard als een trombone oké bijna dan ;) de ene proximity effect is de andere niet dat heeft met de buis te maken. CK12 heeft een zijde zachte maar keihard hoog bijvoorbeeld. Ela M 251= een C12 met een AC701k buis maar in deze shootout is het een remake van de neppe USA TF . Je hoort ook wel dat het een nieuw geluid heeft. Wat de ene weer mooi vind en de andere weer niet. Daarom wat fjoesz zegt in het eerste deel correct. Elke microfoon kan de beste zijn met stem voice. Dat geld niet voor instrumenten.. op instrumenten is de U47 gewoon superieur samen met de M49 vind ik dan. Andere mics kunnen natuurlijk ook super zijn. Even naar het begin een reële prijs voor een U47 is 15 K og U67 9 K M(2)49 is 11 K een og AKG elam 251 is 17 K zo schat ik.
 
Bij een u67 is deze ongeveer de helft van de proximity effect van een U47. Dit proximity effect maakt dat je stem / instrument altijd even hard klinkt of je schreeuwt of fluisterde. In een orchestra klinkt dan een blokfluit even hard als een trombone oké bijna dan ;) de ene proximity effect is de andere niet dat heeft met de buis te maken.
Ik vraag me af wat je nog voor nuance kan laten horen in je spel of je stem als het altijd even hard klinkt, het lijkt me heel onnatuurlijk.
Je kan in de mix toch die fluit wat harder laten klinken als het nodig is of je zet er een extra mic bij of is dit te simpel gedacht?
 
ja met stem gaat dat gemakkelijker.
Je kan ook gewoon een match vinden van zanger(es) en mic.
ik heb geen serieuze ldc's. 2 akg c4000b... niets speciaals.
Ldc's zijn traag ivg met kleine condensors. dus als transients belangrijk zijn dan beter pencils voor instrumenten of overheads.
 
Proximity eff is een matrix van bassboost ,compressie ,tone ,grittiness in sommige delen van de freq spectrum op een bepaalde afstand. meeste mics dat ook hebben maar all over the place van het spectrum, bind een vf14 tube al deze bijeen tot een meer constante lineair geheel. Met een nt1 maak je jezelf geen zorgen dat hij valt. Of iniedergeval minder. Dus lekker een WA47 kopen of zo iets.
 
Laatst gewijzigd:
Het grootste voordeel wat voor andere weer het nadeel is .. is de proximity effect is afstand van de microfoon. Bij een u67 is deze ongeveer de helft van de proximity effect van een U47. Dit proximity effect maakt dat je stem / instrument altijd even hard klinkt of je schreeuwt of fluisterde. In een orchestra klinkt dan een blokfluit even hard als een trombone oké bijna dan ;) de ene proximity effect is de andere niet dat heeft met de buis te maken. CK12 heeft een zijde zachte maar keihard hoog bijvoorbeeld. Ela M 251= een C12 met een AC701k buis maar in deze shootout is het een remake van de neppe USA TF . Je hoort ook wel dat het een nieuw geluid heeft. Wat de ene weer mooi vind en de andere weer niet. Daarom wat fjoesz zegt in het eerste deel correct. Elke microfoon kan de beste zijn met stem voice.
als je weinig prox effect hebt dan wordt t met meer afstand alleen maar zachter, maar vervormt het niet. dingen klinken helemaal niet even hard, waar haal je dat nou weer vandaan met die blokfluit en trombone :D en dat is ook niet wat ik zei over stem opnemen ghehe
 
Ik hoorde van Matthew al dat ik hier problemen mee zou krijgen. It is wat het is.
Ik heb ook geen absolute gehoor zoals jou.
 
dat heb ik totaal niet. het is niet wat het is. maar denk er eens over na, of een bron een meter van je mic even hard opgenomen wordt als die zelfde bron op 5cm
t gaat juist om de klankkleur, dat je niet zo erg die afstand hoort, NIET om luidheid
 
het gaat erom dat de frequentie response off axis anders is. niet linear dus kleurt het.
Dat is niet altijd slecht. daar kun je sommige front adressed mics ook side adressed gebruiken.


Het proximity effect is alleen een dikkere bas hoe dichterbij

Om die reden zie je bij een microfoon altijd een chart die de frequentie response met de axis in graden.
Duurdere betere mics hebben dus vaker een betere respons off axis.
of wel gezegt meer linear want alleen een omni mic pakt alles rondom.
Omni mics zijn bv goed als room mic, een klassiek concert of ambience.

Hier is een goede info over mic specs


op hun site een aantal andere interessante dingen.
 
Laatst gewijzigd:
Kijk, ik kocht ooit voor 200€ een Sontronics groot membraan. Via m'n werk even een TLM103 mee gekregen om een testje te doen.
Te weinig verschil om het prijsverschil te rechtvaardigen.
jij bent zeker te goed om hier op te antwoorden.
Dat je een electret condensor waarschijnlijk zonder polar pattern keuze verkiest boven een capacitor mic met meerdere polar patters dat zegt wel een hoop.
ik had gevraagt welke omnitronic cheapo mic.
een tlm103 is zo slecht nog niet en ook niet achtelijk duur.
Dat in sommige situaties een goedkope mic beter werkt kan.
Maar die test van jouw gaat nergens over.
Ik snap dat trollen niet zo. het ego ook niet.
 
Hola.
Het zegt vaak meer over de zangeres zanger.
Wat ik hoor vind ik allemaal niet zo geweldig.
En er moet vaak heel veel in de studio aan gebeuren.
met een goede stem hoeft dat bijna niet.

Ps.op de oude praten gewoon inzingen zo der poespas

Groeten van andreos.
 
Hola.
Het zegt vaak meer over de zangeres zanger.
Wat ik hoor vind ik allemaal niet zo geweldig.
En er moet vaak heel veel in de studio aan gebeuren.
met een goede stem hoeft dat bijna niet.

Ps.op de oude praten gewoon inzingen zo der poespas

Groeten van andreos.
Moet zijn platen
 
er is een juiste mic voor het doel wat je met de betreffemde opname wil bereiken. soms is dat een cheapass hoeredingetje, soms heb je echt definitie en presence nodig.
nou denk ik dat je boven de 1,5-2k eigenlijk maar heel weinig extra koopt, maar iedereen die zegt dat je met cheape mics t zelfde allemaal kan bereiken heeft geen idee.
ja een sm57 is dikke prima, ja een nt1a ook, maar een dikke vete open vocal neem je er niet mee op. en nee eq-en krijg je het NIET

mee goed. en dan het talent waar alles vandaan komt, dat is totaal niet het punt uiteraard. en het eeuwige verhaal dat je juist met mindere dingen betere shit maakt, omdat je er noodgedwongen zo extreem creatief van wordt... ghehe. tuurlijk heb je echt niet zoveel nodig en godenkinderen kunnen met crap nog interessante dingen maken ja, maar het werkt niet andersom. lekker shit kope jonges, das gewoon vet
 
Back
Top