Waarom toch een €25000 mic kopen.

Hola is mijn bewijs datje een stem mooi kan opnemen.
Niet gehoord dus
Ik zal wel even een voorbeeld
plaatsen

Groeten van andreos.

:D
 
Maar hoe had dit geklonken met 25.000 euro dure Neumann en een 8.000 euro dure Telefunken v76 en peper dure kabels 2.000 euro dure converters 40.000 euro dure fairchild 660.

Waarschijnlijk net zo anders dan een 40 euro dure shure sm58 tegen een NT2 als het verschil tussen een NT2 en een Neumann U47 Tube.

Conclusie is als je er perse naar wil luisteren “slik je alles om het maar te luisteren”. Hoe slecht iets ook klinkt.
 

Attachments

  • IMG_0503.jpeg
    IMG_0503.jpeg
    223,3 KB · Bekeken: 42
Laatst gewijzigd:
Ik ben nooit echt een U2 fan geweest, maar ik dacht dat het aan de stem van Bono lag. Nu blijkt het de goedkope mic te zijn dus.
 
Maar hoe had dit geklonken met 25.000 euro dure Neumann en een 8.000 euro dure Telefunken v76 en peper dure kabels 2.000 euro dure converters 40.000 euro dure fairchild 660.

Waarschijnlijk net zo anders dan een 40 euro dure shure sm58 tegen een NT2 als het verschil tussen een NT2 en een Neumann U47 Tube.

Conclusie is als je er perse naar wil luisteren “slik je alles om het maar te luisteren”. Hoe slecht iets ook klinkt.
Hola.
O het zal in zo'n studio best
Beter klinken.
En als het shit is ga ik echt
niet luisteren.
Maar zulke slechte opnamen
maak ik niet met deze rode nt2.
Klinkt niet arrogant hoor.

Groeten van andreos.
 
Bij dezen wil ik graag 100 stuks Shure SM58 bestellen aan 40 euro per stuk.

Ik ben nooit echt een U2 fan geweest, maar ik dacht dat het aan de stem van Bono lag. Nu blijkt het de goedkope mic te zijn dus.
net als Björk zie post #23
 

Attachments

  • IMG_0504.jpeg
    IMG_0504.jpeg
    78,9 KB · Bekeken: 51
Laatst gewijzigd:
Even helemaal los van de microfoondiscussie, hoe kan iemand die SM58 aan 40 euro aanbieden (en niet eentje maar tientallen) als ze overal meer dan 100€ kosten, en zelfs namaak op Grandado 55€ kost? Wat zit daar achter?
 
ik zelf kan eigenlik niets vergelijken, al zou ik mikrofoons (condenser) van buurman kunnen lenen, die in een andere prijsklasse vallen. hij gebruikt ze vrijwel alleen voor gitaar.

ik voor zang, de voor de hand liggend Rode NT1-A, eens gekocht voor 100 euri, was nieuw, eigenlik of eigenlijk gewoon nieuw, allleen zonder doos.. en als pre-amp, eerst een behringer MIC200, daarna... een Roland MMP-2, niet zo bekend, en komt uit 2003 of 2004. net als de RME interface die ik gebruik, maar ik sluit de MMP-2 aan via SP-DIF. dus...

de MMP-2 puur op wat ie kan gekocht, 2e hands natuurlik. ik vind 'm zeer prettig en doet wat ie moet doen.

de kombi; geen ruis... mooi, diverse klanken, hoe ik inzing (zie verder).

de MMP-2 heeft modelling, DSP dus. een 'channel-strip', vrijwel altijd staat in de mode; compressor/pre-amp modelling.

ik had heel lang al een SM-58, die ik nu weer veel gebruik, ook via de MMP-2.

ik heb het geluk van een 700 boeken, assymetrische ruimte, tapijt. en de enige plek waar de mikrofoons kunnen staan zonder dat ik ze steeds omknal, is ook de beste plek.

een 'droge' ruimte.

soms kijk wel eens rond, wat er te krijgen valt, wat binnen een budget zou vallen. ik geef meer uit aan midi-controllers, software, pc, etc. dan mikrofoons/pre-amp, of monitors. ik heb als monitors, 2 simpele boekenplan luiidsprekers (die ik door en door ken)..

dat was een terzijde.

maar als ik naar de opnames luister, die ik maak, ik ben er zelf zeer tevreden mee. ik kan heel goed werken met NT1-A, proximity effekt, etc. en met de verschillende instellingen die je kunt maken op de MMP-2 verander ik het karakter, naar gelang wat ik wil. ijler of juist dieper, donker.. etc.
en hoe ik mijn hoofd/mond tegenover NT1-A 'opstel' of beweeg, dat heeft ook effekt.

ik herhaal; in mijn beoordeling; wat ik er inprop komt eruit (wat gekleurd door de MMP-2 natuurlik).
 
die opname klinkt niet slecht of zo, maar ik vind m ook niet super mooi. ik vind de galm ook niet zo mooi, tikkie onnatuurlijk voor mijn gevoel
ieder zn smaak uiteraard :)
preamp mic combi is ook erg van belang overigens
wij gebruiken tubetech icm u87
klinkt super close en ook heel erg open nog. en dat is wat je wil met gesproken woord. die hypergecompreste shit met gore essen zetten en gore v/f shit die je zoveel hoort vind ik echt niet te doen bv.
het kan soms echt naar klinken wat we krijgen aangeleverd ook, van prof studio's met ook zulke prijzen... knijpend mid, weinig body, smal en met een lillike hoge rand dr op brrrrr
voor zang wil je misschien soms juist iets meer kleur van een preamp eof afhankelijk van waar het in moet en hoe t moet klinken misschien ook iets minder groots open, dat kan ik me voorstellen.
en ik zet ook 2 cheapo mics voor mn gitaarversterkers overigens, die zijn hele dikke prima
 
Ja, die gezellige 'niets aan de hand maar zo zit het mooi even wel' reclamestemmetjes met Gooise R of niet-exact-te-localiseren-milde-migratieachtergrond accenten moeten wel knalhelder en bij voorkeur op het gehoor 100dB harder dan de rest van de programmering door de speakers knallen.
 
Ja echt irritant. naast compressie gebruiken ze bij reclame veel saturatie om het echt snerpend irritant te krijgen.
Zitten soms ook horror achtige sound in om je goed in de survival modus te brengen zodat je goed openstaat voor brainwashing.
Reclame is irritant met een reden.
Daarna gelijk wc een kopen tuurlijk :)

yum u87.. ik heb zelf ook 2 geweldige buizen preamps. En krijg vaak te horen dat mijn mixen goed zijn enzo. maar dan is het helemaal niet gemixed.
 
Waarom bleren pop- en indiezangers toch steeds door een vast heel dure mic met distortion effect erachter? Smeert het lekker dicht en vast good voor je street cred? Ik dacht eerst dat ik eindelijk een nieuwe versterker mocht kopen maar het zit toch echt in de opname. Daar moeten jullie studiotechneuten toch helemaal gek van worden?
 
Ja, die gezellige 'niets aan de hand maar zo zit het mooi even wel' reclamestemmetjes met Gooise R of niet-exact-te-localiseren-milde-migratieachtergrond accenten moeten wel knalhelder en bij voorkeur op het gehoor 100dB harder dan de rest van de programmering door de speakers knallen.
ze zijn meen ik al een tijd bezig om ook voor radio net als voor tv destijds een verandering door te voeren.
TV is -23LUFS geworden, dat is gemiddelde geluidsdruk. als je heel veel compresst moet het geheel zachter, dus heb je daar niet zoveel meer aan. radio is -9dBfs waardoor iedereen keihard tegen die rand zit aan te duwen. en dat is bij de bron, daarna douwen zenders 'm nog es op 500dB door de optimod en weet ik t zodat je nog een tergende worst ellende overhoudt waar je niet naar wil luisteren. t zou voor iedereen zoveel lekkerder zijn als -23LUFS ook radionorm zou worden (of -17 oid om dichter bij de -9dBfs uit te komen van nu) dan wordt mixen ook meer een kunst ipv alles ramhard door de limiters drukken
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Gelukkig zijn de loudness wars buiten radio/tv om een beetje voorbij.
oh cool!

kunnen we weer liedjes maken waarbij de luisteraar de volume knop op 11 moet draaien om de intro te horen zodat we met de drop in het nummer de complete voorgevel van de de woning er uit kunnen blazen!

nice :)
 
In België geldt die geluidsniveau norm voor reclame al de nodige jaren en het is een verademing. De volumeknop kende nog nooit zoveel rust.
 
Back
Top