Voor de hardcore liefhebber

JSA

Stamgast
Lid sinds
16 augustus 2005
Berichten
303
misschien dat er nog een aantal hardcore liefhebbers ronddwalen hier 😁

Mijn nieuwe track staat sinds vandaag online:

https://on.soundcloud.com/MczvF1dXwB2VKRNw8

Heb alleen software gebruikt voor deze track. Met uitzondering van de vocal, die is door een Schlappi interstellar radio heen gegaan voor het glitch effect.
 

Attachments

  • photo-output.jpeg
    photo-output.jpeg
    245,5 KB · Bekeken: 87
De breaks zijn wel erg lang, op de dansvloer zouden de meeste mensen het meest v/d tijd stilstaan.... :beard:
 
De link deed het voor m8j niet.
Maar ik heb m gevonden.
Lekker hoor. Beetje mix van oude en nieuwe stijl hardcore of nie?
 
De breaks zijn wel erg lang, op de dansvloer zouden de meeste mensen het meest v/d tijd stilstaan.... :beard:
Ja dat snap ik wel, ben zelf geen dj en soms is het voor mij een uitdaging om het kort en bondig te houden zeg maar haha

Ik neem je opmerking mee voor de volgende track 😁
 
De link deed het voor m8j niet.
Maar ik heb m gevonden.
Lekker hoor. Beetje mix van oude en nieuwe stijl hardcore of nie?
Thanks, ja ik probeer altijd wel een beetje het oude en het nieuwe te combineren.
 
De breaks zijn wel erg lang, op de dansvloer zouden de meeste mensen het meest v/d tijd stilstaan.... :beard:
Ik HAAT dat soort muziek. Luisterde op spotify een mix van allerlei Ruffneck tracks inclusief wat er later op Gangsta uit kwam en wauw wat een langdradige langzame zeikmuziek werd er tweede helft jaren 90 gemaakt.

Lange intro, ff inbeuken, dan weer een minuut samples uit een film en dan komt er een stijf riedeltje met langzame kick er onder.

Ruffneck 1994 beukt meteen en houdt niet op.

Het lijkt wel alsof er dansmuziek gemaakt wordt door mensen die nooit dansen?
 
Ik vind het wel tof klinken, ik maakte vroeger alleen maar hardcore en gabber muziek, maar die overdreven clippende distortion kicks waren er toen nog niet, wel distortion maar niet zo extreem. Maar deze track heeft wel echt weg van wat ik vroeger luisterde en maakte maar dan toch wel in een nieuw jasje. Kwalitatief dik in orde :mega:
 
  • Duimpje
Duimpjes: JSA
Ik HAAT dat soort muziek. Luisterde op spotify een mix van allerlei Ruffneck tracks inclusief wat er later op Gangsta uit kwam en wauw wat een langdradige langzame zeikmuziek werd er tweede helft jaren 90 gemaakt.

Lange intro, ff inbeuken, dan weer een minuut samples uit een film en dan komt er een stijf riedeltje met langzame kick er onder.

Ruffneck 1994 beukt meteen en houdt niet op.

Het lijkt wel alsof er dansmuziek gemaakt wordt door mensen die nooit dansen?
nou ja ieder zijn ding toch 😁

Veel lange breaks op een feest is wel hinderlijk inderdaad maar aan het begin van een set of ergens in het midden kan het prima denk ik zo.

Maar ik neem de feedback zeker mee voor volgende tracks 👍🏻
 
Ik HAAT dat soort muziek. Luisterde op spotify een mix van allerlei Ruffneck tracks inclusief wat er later op Gangsta uit kwam en wauw wat een langdradige langzame zeikmuziek werd er tweede helft jaren 90 gemaakt.

Lange intro, ff inbeuken, dan weer een minuut samples uit een film en dan komt er een stijf riedeltje met langzame kick er onder.

Ruffneck 1994 beukt meteen en houdt niet op.

Het lijkt wel alsof er dansmuziek gemaakt wordt door mensen die nooit dansen?
Future proof gemaakt denk ik...
Zodat de muziek ook nog meekan als alle gabbers van toen de 65 gepasseerd zijn 🤣

Alle gekheid op een stokje; ben t wel een beetje met je eens hoor... om te dansen moet t wel doorstampen....
Ik had sinds de 90's niet veel dansfeestjes meer gedaan. Ging regelmatig naar kleine hardcore feestjes. en toen na 10+ jaar niks in 2013 naar mysteryland... dansen op hardstyle... luisterde er wel al af en toe naar, maar als je daar op wil dansen dan valt inee s op hoe vaak de muziek stil valt.
Toen had ik wel heel even heimwee naar het stampwerk uit 95.
 
  • Duimpje
Duimpjes: JSA
Ik vind het wel tof klinken, ik maakte vroeger alleen maar hardcore en gabber muziek, maar die overdreven clippende distortion kicks waren er toen nog niet, wel distortion maar niet zo extreem. Maar deze track heeft wel echt weg van wat ik vroeger luisterde en maakte maar dan toch wel in een nieuw jasje. Kwalitatief dik in orde :mega:
Thanks ! Dat vind ik goed om te horen. Ben lekker aan het experimenteren om het oude met het nieuwe te combineren.

Of in ieder geval een poging te doen tot haha
 
Future proof gemaakt denk ik...
Zodat de muziek ook nog meekan als alle gabbers van toen de 65 gepasseerd zijn 🤣

Alle gekheid op een stokje; ben t wel een beetje met je eens hoor... om te dansen moet t wel doorstampen....
Ik had sinds de 90's niet veel dansfeestjes meer gedaan. Ging regelmatig naar kleine hardcore feestjes. en toen na 10+ jaar niks in 2013 naar mysteryland... dansen op hardstyle... luisterde er wel al af en toe naar, maar als je daar op wil dansen dan valt inee s op hoe vaak de muziek stil valt.
Toen had ik wel heel even heimwee naar het stampwerk uit 95.
Ik vind het wel een leuke persoonlijke uitdaging om hiermee aan de slag te gaan.

Hebben jullie voorbeelden van tracks die voor jullie gevoel lekker doorstampen ?

@bikkel @djazid @rvanommen
 
Ik vind het wel een leuke persoonlijke uitdaging om hiermee aan de slag te gaan.

Hebben jullie voorbeelden van tracks die voor jullie gevoel lekker doorstampen ?
Begrijp me niet verkeerd, ik vond je track harstikke lekker hoor.
Was meer een algemene opmerking.

Los van jou nummer;

het hoogtepunt van het ouwe stampwerk was wat mij betreft rond 95-96.
Thunderdome 5 is een verzamelaar met ee mooie mix van ouwe stampers.
Wellicht heeft niet alles de tand des tijds even goed doorstaan haha.
wat modernere werk van Angerfist kan ool vaak goed doorstampen (alhoewel die in sommige nummers best wel een lange break durft te knallen)
 
Begrijp me niet verkeerd, ik vond je track harstikke lekker hoor.
Was meer een algemene opmerking.

Los van jou nummer;

het hoogtepunt van het ouwe stampwerk was wat mij betreft rond 95-96.
Thunderdome 5 is een verzamelaar met ee mooie mix van ouwe stampers.
Wellicht heeft niet alles de tand des tijds even goed doorstaan haha.
wat modernere werk van Angerfist kan ool vaak goed doorstampen (alhoewel die in sommige nummers best wel een lange break durft te knallen)
Dat word thunderdome 5 opzetten tijdens het werk morgen 😁, Thanks !
 
Hebben jullie voorbeelden van tracks die voor jullie gevoel lekker doorstampen ?

Je kan het kanaal van darkraver ff bekijken. Niet alles is goed hoor, maar de mixen van dano,pavo,gizmo,viper,franky jones, ruffneck e.a zijn wel lekker (maar niet paul elstak, die mix was ruk).
 
Thunderdome III of V, houseparty 10 & 12. Alles van Ruffneck Mokum en KNOR voor 1995.

Goed voorbeeld:

Zit gelijk vaart in vanaf de eerste seconde, varieert naar andere riffs die constant de energie er in houden en maar weinig stukken zonder kick. En waar hij er uit is blijf je wel headbangen.

Tweede voorbeeld:

Weinig uitleg nodig denk ik?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top