DAWLess is more

Vind hem weer mooi. Ja smooth wel maar niet als in fout smooth, of te smooth, gewoon wel lekker smooth :)
 
Ik vind deze methode van muziek maken bewonderenswaardig omdat je ontzettend goed je setup moet kennen, op voorhand alles goed moet overdenken en configureren.
Aan mij is het in ieder geval niet gegeven. Knap gedaan in ieder geval :okdan:
 
Ik vind deze methode van muziek maken bewonderenswaardig omdat je ontzettend goed je setup moet kennen, op voorhand alles goed moet overdenken en configureren.
Aan mij is het in ieder geval niet gegeven. Knap gedaan in ieder geval :okdan:
Thnx Danny.
Het scheelt dat het niet perfect hoeft en verder is het een kwestie van veel doen.
Belachelijk goed zeg !
1000x dank!
 
Thnx!
Het is een 'work in progress' om alles een beetje aangenaam vast te leggen. m
Elke keer weer beter.

De audio komt niet van de camera, maar is via de laptop opgenomen.
Dus dat is één groot audiobestand, zonder dat de camera er invloed op heeft.

Syncen is altijd een dingetje hoor. Omdat ik 25fps opneem, zit er altijd wel een ms of 10-20 verschil tussen de 2 camera's.
Maar ik verwacht dat je dat niet kunt zien.
Ik sla altijd een paar keer hard op een kick pad op de 707, zodat ik visueel de audio en video bestanden uit kan lijnen. Dat gaat makkelijk en geeft perfecte sync.
Net zoals ze dat in het echt doen met zo'n bord, maar dan via de 707 😀
* Alles is heel goed aangenaam vast gelegd daar kun je tevreden over zijn. 😀

* Zo ben ik er achter gekomen dat de beroemde klap voor beeld en geluid te doen zijn.
Mits er niet te veel geluid-s `klappen` en zichtbare scène beginnen zijn want als de administratie maar ook een klein beetje niet klopt wordt het een warboel. Veel te ingewikkeld dan.

* Omdat te voorkomen neem ik op in het ongebruikelijke oude AVI formaat. Op een HD webcam. Dan voer ik het geluid apart gelijktijdig in met een gebruikelijke computer interface.
AVI heeft als voordeel dat de `inpaktijd` voor de MP4 geen beslag legt op de processor tijd waardoor het uit balans gaat lopen.
Naderhand alles renderen (na montage) op de gebruikelijke manier naar MP4
Op die manier heb ik keurig synchrone lopend beeld met geluid.
En hoef verder niet een ingewikkelde administratie bij te houden.
De toch wel grote data file bestanden zijn direct klaar om gebruikt te worden in de montage.
Als het helemaal klaar is kun je de overtollige AVI`s wissen.
Met 4K heb ik nog geen ervaring.
 
Een nadeel van mijn manier van doen is dat er talloze losse dingen zijn die niet makkelijk zijn om compleet mee te nemen.
Daarbij denk ik ook aan statieven, lampen, stekerblokken, USB verleng kabeltje, zaken om de boel op te leuken accu`s, geheugenkaartjes, enz.
 
Een dikke knipoog naar het hele DAWLess jammen vs Jamless daw-en en een woordspeling omdat ik het thema 'less is more' gebruikte voor deze jam.
Maar ondertussen een (wat mij betreft) erg geslaagde smooth jam met 'maar' 5 tracks en lekkere synth patches.

Fijne Pasen allemaal!


Jij laat je niet DAWn krijgen.

Lekker puur! ;)
 
Een nadeel van mijn manier van doen is dat er talloze losse dingen zijn die niet makkelijk zijn om compleet mee te nemen.
Daarbij denk ik ook aan statieven, lampen, stekerblokken, USB verleng kabeltje, zaken om de boel op te leuken accu`s, geheugenkaartjes, enz.
Ja klopt, het duurt even voor het allemaal staat.
Jij laat je niet DAWn krijgen.

Lekker puur! ;)
Hahahahahahahahaha!
Thnx.
 
Back
Top