Four on the Floor #2,3,4,5&6

Niets

Ingeburgerd
Lid sinds
14 juni 2018
Berichten
51
Locatie
Amsterdam
Daar ben ik weer, zit nu aan het eind van mijn lange weekend en ik heb intensief lopen jammen met de MC-303. Een fatale crash en 3 dagen later heb ik in totaal 5 jams weten op te nemen op verschillende locaties in mn huis. Ik heb ze hieronder gerangschikt op meest naar minst persoonlijke favoriet.

Wat een fantastische rotmachine is dit. De allerfijnste kneepjes ken ik nog niet maar heb ondertussen al wel twee tracks naar mn daw gebounced, wat ook geen leuk werkje is stiekem. Dit omdat ik van plan ben alle tracks (behalve de eerste, lees, "fatale crash") te arrangeren en een mooie mix te geven voor een uiteindelijke release in ieder geval gratis op Bandcamp (de live versies gooi ik er natuurlijk ook op).

Was aan het overwegen om mn oude post een bump te geven maar vond de hoeveelheid tracks eigenlijk wel voldoende voor een verse post, het zijn tenslotte andere tracks, ze vallen alleen onder dezelfde paraplu.

Al met al is de MC-303 een super veelzijdige machine en met wat moeite kan je er mooie dingen mee maken. Nu zonder verder gezwets, de jams/tracks die ik de afgelopen 3 dagen heb geknutselt. Bedankt voor het mooie commentaar op de vorige TS, het heeft me zeker geholpen om door te zetten met dit gekke apparaat.

[Snelle Ambient Beat] #3 Stygia




[House/Techno] #4 Enigma




[Footwork ish] #5 Delerium




[Techno] #6 Polar




[House] #2 Equinox

 
Hey Niets, Goeiemorgen :)

Goeie of slechte commentaar eerst ?

+ prachtige geluiden
+ je bent enorm getalenteerd, je kunt er wat van
+ improvisatie van 10 minuten en meer, je moet het maar kunnen
+ leuk speeltje
+ knappe structuren van de jams
+ leuke video's, al mocht er hier en daar wel een effectje op.

- je hoort bij ieder nummer "ruis" in't begin van de track, voordat je begint te drukken en
te tweaken.
- zoveel filmpjes in 1 draad is teveel, je kunt ze beter één per één posten, en wat tijd
ertussen laten.. Is makkelijker voor ons, luisteraars.
- sommige nummers zijn zeer interessant en gevarieerd, maar voor mij persoonlijk was
het allemaal wat veel.. Ik heb dan ook veel geskipped..

Maar ik vond het wel heel erg mooi wat ik gehoord heb. Congratz..

Ben blij voor je dat je er zoveel plezier uithaalt.

Groetjes,

Gloomy.
 
Cool om de mc303 eens te zien.
Ik heb er 2 en vind het een cool bak. Voor vele een gehate machine maar dit soort filmpjes zullen hem alleen maar populair maken. De dingen die je maakt klinken rete strak:)

Super dope zeg:halleluja
 
Heel vet allemaal, zit hier nog post processing op? Mooie mixen in ieder geval!
 
Btw in [Snelle Ambient Beat] #3 Stygia dat gitaar of piano geluid lijkt mij niet uit de MC303.
 
Heel vet allemaal, zit hier nog post processing op? Mooie mixen in ieder geval!

Alles is intern gemixt, word opgenomen met een Zoom H1 stereo recorder en verwerkt met wat compressie/limiting in Ableton, dus eigenlijk alleen master processing.

Btw in [Snelle Ambient Beat] #3 Stygia dat gitaar of piano geluid lijkt mij niet uit de MC303

Toch wel, heb het patchnummer niet meer omdat ik die track niet meer in mn geheugen heb maar er is een bank met piano/git sounds volgens mij is dit een naar beneden gepitchte/gefilterde versie hiervan met een lange release.

Gloomy, ik kom op je terug als ik een toetsenbord met nder mn vingers heb.
 
Hey Niets, Goeiemorgen :)
1. je hoort bij ieder nummer "ruis" in't begin van de track, voordat je begint te drukken en
te tweaken.
2. zoveel filmpjes in 1 draad is teveel, je kunt ze beter één per één posten, en wat tijd
ertussen laten.. Is makkelijker voor ons, luisteraars.
3. sommige nummers zijn zeer interessant en gevarieerd, maar voor mij persoonlijk was
het allemaal wat veel.. Ik heb dan ook veel geskipped..

1. Klopt, dat is de audio van de camera vond het geinig om het "klik" geluidje van de play knop te gebruiken om een overgang te vormen om een soort van que te hebben om de tekst uit te faden. Wellicht een beter idee om deze gewoon even te isoleren om het helemaal stil te houden of evt iets van een "jingle?" Geen idee....

2. Snap ik, het tempo zat er even lekker in met het maken van de video's, ben nu weer aan het werk dus ik denk dat je over een week pas weer een update hier krijgt en ik zal dan wel zien hoe veel tracks ik dan heb weten te maken. Vind het zeker een goede suggestie, in eerste instantie had ik ook de video's op een "release schedule" gezet op YouTube maarja.... voor welke subscribers? When it's done it's done.

3. Kan me voorstellen dat je geen +-40 minuten hebt om alle jams te beluisteren. De release versies zullen bondiger en gevarieerder worden natuurlijk maar dan kan je ook dmv automations met meer dan 2 handen spelen. Ook de reden waarom ik een genre boven de video's had gezet zodat forumleden gewoon kunnen skippen naar iets wat ze eventueel aanspreekt.

Bedankt voor de feedback Gloomy, zal zeker even gaan kijken naar een wat meer gefragmenteerde release vorm en vind de pointer voor de intro ook zeker een goede!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top