DAWLess is more

Naiz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt wow............... Dat is jammen eh....
 
Hola Montfrooy,

Je hebt er wat moois van gemaakt,het blijft spannend :okdan:
En dat hoor ik hier niet veel.

Groeten van andreos:)
 
Toch vraag ik me één ding af… die MC-707 is toch eigenlijk ook een DAW als je het goed beschouwd?
Of zeg ik nou iets heel erg verschrikkelijks? Die 707 stuurt toch midi naar je synthesizers, dat kan Ableton toch ook?
 
Jaa, dit is weer een supertrack waar ik graag na avondje uit naar luister om het in schoonheid af te sluiten! zeker vanaf 2:05 Top!!
 
Toch vraag ik me één ding af… die MC-707 is toch eigenlijk ook een DAW als je het goed beschouwd?
Of zeg ik nou iets heel erg verschrikkelijks? Die 707 stuurt toch midi naar je synthesizers, dat kan Ableton toch ook?
Ja de 707 is een soort light versie van Ableton. heeft ook clips zoals Ableton.
Maar goed met DAW word toch gewoon een conventionele computer / laptop bedoelt.

Ook mijn OP1 is dan een DAW of mijn modular met hermod sequencer erin etc ect.

Het gaat er denk ik om om weg van de computer te zijn.
 
Toch vraag ik me één ding af… die MC-707 is toch eigenlijk ook een DAW als je het goed beschouwd?
Of zeg ik nou iets heel erg verschrikkelijks? Die 707 stuurt toch midi naar je synthesizers, dat kan Ableton toch ook?

Tja, technisch gezien zijn er zeker raakvlakken. Functioneel helemaal.
En ik heb de term niet bedacht en hecht er niet zoveel waarde aan.
Uiteindelijk gaat het om de lol die je maakt voor mij.

Hoe ik het vertaal is dat je muziek 'maakt' zonder een PC die ook andere dingen kan, maar hardware gebruikt voor het creatieve process.
En ik ervaar de charme van hardware ook, maar ben absoluut geen fanaat.
Ik gebruik wat ik heb op het moment dat dat zo uitkomt. En de laatste maanden kom ik dan toch bij de 'PC loze' setup uit.
 
Thnx!
En eens, na een poosje komt hij 'los'.
Ja het zit knap in elkaar `en komt los` op dat moment. 2.05 Top
De verhouding melodie (= de iets hogere tonen - )
met de bas (= terugkerend ritme) vind ik ook mooi / goed in verhouding.
De video ziet er ook `gelikt` uit met mooie beelden in dat ritme.🙂 Het oog wil ook wat.

Het is niet om te zeuren,
maar eerder omdat ik zelf ook wel eens video`s opneem.
Dat als ik kritisch naar deze kijk naar het synchroon ogenblik dat ik klank verandering hoor terwijl ik naar de beelden kijk
dat ik denk : hoe kan dat nou? Het kan zijn dat ik een kniesoor ben.
Niet zo lang geleden kocht ik een iets duurder zelfscherpstellendHDwebcammetje waarmee de ingevoerde geluiden thuis de betere kwaliteit en synchronisatie wel hebben. De vraag? is of er iemand daar op let. Zelf heb ik ook vaak de tijdsbeperking om alles nauwkeurig uit te leggen hoe of wat met de details.
 
Ja het zit knap in elkaar `en komt los` op dat moment. 2.05 Top
De verhouding melodie (= de iets hogere tonen - )
met de bas (= terugkerend ritme) vind ik ook mooi / goed in verhouding.
De video ziet er ook `gelikt` uit met mooie beelden in dat ritme.🙂 Het oog wil ook wat.
Thnx!
Het is een 'work in progress' om alles een beetje aangenaam vast te leggen. m
Elke keer weer beter.
Het is niet om te zeuren,
maar eerder omdat ik zelf ook wel eens video`s opneem.
Dat als ik kritisch naar deze kijk naar het synchroon ogenblik dat ik klank verandering hoor terwijl ik naar de beelden kijk
dat ik denk : hoe kan dat nou? Het kan zijn dat ik een kniesoor ben.
De audio komt niet van de camera, maar is via de laptop opgenomen.
Dus dat is één groot audiobestand, zonder dat de camera er invloed op heeft.
Niet zo lang geleden kocht ik een iets duurder zelfscherpstellendHDwebcammetje waarmee de ingevoerde geluiden thuis de betere kwaliteit en synchronisatie wel hebben. De vraag? is of er iemand daar op let. Zelf heb ik ook vaak de tijdsbeperking om alles nauwkeurig uit te leggen hoe of wat met de details.
Syncen is altijd een dingetje hoor. Omdat ik 25fps opneem, zit er altijd wel een ms of 10-20 verschil tussen de 2 camera's.
Maar ik verwacht dat je dat niet kunt zien.
Ik sla altijd een paar keer hard op een kick pad op de 707, zodat ik visueel de audio en video bestanden uit kan lijnen. Dat gaat makkelijk en geeft perfecte sync.
Net zoals ze dat in het echt doen met zo'n bord, maar dan via de 707 :)
 
Back
Top