- Lid sinds
- 12 oktober 2016
- Berichten
- 6.407
Zelf denk ik daar iets anders over. Voor mij is de verkoper een mens die ook even ze dag niet kan hebben. Het kan zijn dat er thuis wat dingen spelen, de beller zelf kan ook een bepaalde toon hebben in het gesprek, of misschien… We maken allemaal wel eens fouten, en vergeten ook wel eens de rol die we spelen.
Natuurlijk kan dat, als mens vergeef ik dat de verkoper ook wel, mocht dat gebeuren. Vanuit zakelijk perspectief ben ik minder vergevingsgezind. Met het geld wat ik bij een ondernemer uitgeef is niks mis, ik mag verwachten dat wat ik daarvoor terugkrijg (product, service, bejegening) evenmin iets mis mee is. Als dat wel het geval is, ik wens de ondernemer het allerbeste, maar voor een volgende aankoop kijk ik hoogstwaarschijnlijk elders.
Helemaal als de aankoop voor de hobby is, van m'n ietwat chagrijnige garagehouder die m'n bijna-oldtimer toch maar weer repareert pik ik meer dan van iemand die mij iets verkoopt voor de vrijetijdsbesteding. Voor dat laatste moet ook het kopen van spullen gewoon een leuke en prettige ervaring zijn. Is dat niet het geval, dan maar een deurtje of webshop verder kijken.