SYNTH KROEG BABBEL Synth van de week 2023

Ik heb iets raars met mn Jup8.

Als ik een Laserharp achtige sync sound maak dan lijken er precies haperingen in te zitten. heel apart en anders dan mn andere oude 2 VCO bakken.

Vraag me af of dat normaal is bij de Jup of is de mijne wat te ontregeld ?
 
Alweer de laatste dag van week 4

Hier is wat ik denk van de Jupiter8.....Niet slecht....

Kan niet ontkennen dt deze bak compleet overhyped is.
Moest ik vandaag moeten kiezen dan zou het de jupiter X zijn, niet de JP8.
Lang geleden was die mogelijkheid er niet en nu kan ik niet meer van de JP8 scheiden. Het is wel nog altijd de betere van alle Jupiters.

Klank: 9/10
Fun factor 10/10

Morgen weer een andere synth.
 
Resonance een beetje te hoog?
nope, dat is het niet, gewoon wat oude scharme. hij moet binnenkort een open voor onderhoud maar ik ga daar niets aan doen, laat ik zo.
 
Ik vermoed dat de meeste lezers geen idee hebben wat je hebt staan? Dus n suggestie is moeilijk. :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
ok doen maar een sh09 dan

Een kawai 100F
polivoks
of koppig de jp8080 die de moderne jp8 zou zijn zogezegd
 
ok doen maar een sh09 dan

Een kawai 100F
polivoks
of koppig de jp8080 die de moderne jp8 zou zijn zogezegd
De JP8000 hebben we al gehad he.
Kawai en polivox heb ik niet. =(=(=(=(=(
SH09 ook niet.
Heb duidelijk nog een groot gat in mn studio 8D
 
WEEK 5
Eminent 310u


Deze week dit orgel waar geen deftig orgel klank uit te krijgen is. Dat hij heel mooie analoge klanken kan maken en nog mooiere string klanken staat vast.

Ooit 2 verdiepen steile trappen opgesleurd omdat dit Jarre orgel erbij moest, veel plezier aan beleeft maar nu wil ik er eigenlijk vanaf, dus binnenkort gaat de kettingzaag erin om hem weer beneden te krijgen.

Boven de 310 staat een JX10 met pg800.
Voor de rest niet binnen handbereik, geen plaats.
Uiteraard een Smallstone phaser , Boss flanger en reverb erachter.
Er staat ook nog een noisegate van Beh tussen
 
WEEK 5
Eminent 310u


Deze week dit orgel waar geen deftig orgel klank uit te krijgen is. Dat hij heel mooie analoge klanken kan maken en nog mooiere string klanken staat vast.

Ooit 2 verdiepen steile trappen opgesleurd omdat dit Jarre orgel erbij moest, veel plezier aan beleeft maar nu wil ik er eigenlijk vanaf, dus binnenkort gaat de kettingzaag erin om hem weer beneden te krijgen.

Boven de 310 staat een JX10 met pg800.
Voor de rest niet binnen handbereik, geen plaats.
Uiteraard een Smallstone phaser , Boss flanger en reverb erachter.
Er staat ook nog een noisegate van Beh tussen
Wat die kettingzaag betreft: hij wordt al enigszins lichter als je de speakers er even uit haalt, dat maakt hem misschien al wat hanteerbaarder. Of is je trap gekrompen met de jaren?
 
Wat die kettingzaag betreft: hij wordt al enigszins lichter als je de speakers er even uit haalt, dat maakt hem misschien al wat hanteerbaarder. Of is je trap gekrompen met de jaren?
Jazeker, alles is relatief he. dus als ik naast de trap sta is de TRAP gekrompen en jonger geworden.

Eigenlijk heb je zo goed als niks, zo moet je het benaderen. :P
Je hebt gelijk, ik ga morgen een Vermona String synth ophalen 8~
 
Ik zie dat mijn nieuwe synthzichten je helpen. Leuke bak die Vermona!

Krimpende trappen, dat is zoals trouwkostuums. Die hebben daar ook last van als ze een paar jaar in de kast hangen.
 
Back
Top