Goedenavond synth fanaten

holysynth

Nieuwkomer
Lid sinds
25 oktober 2009
Berichten
8
Ik ben niet echt nieuw op het forum, lees het regelmatig en reageer iets te weinig: tijd om dat te veranderen! Om te beginnen zal ik mezelf even kort voorstellen. Ik ben Eelco, een synth fanaat sinds begin jaren 80. Mijn toenmalige muziekleraar (kort leren jasje, half lang haar, beetje sjofel en een geweldige vent) begon het ineens over synthesizers te hebben. Na alle blokfluiten, gitaren en drumstellen was dit een verademing :)
Na een theorielesje hadden we een week later een soortement van workshop in de aula. De muziekleraar had een vriend met een stapel synths gevraagd om een uur durende presentatie te geven over synths. Het mooiste uur van mijn leven. Ik kwijlde bij de aanblik van al die toetsen en die uitdagende maar tegelijkertijd intimiderende hoeveelheid knoppen en kabels... IK WAS VERLIEFD/VERLOREN (doorhalen van niet wel van toepassing is).
Niet veel later lag het boek Synthesizers van Hans de Vries op m'n kamer en na een zomertje bollenpellen stond daar eindelijk mijn eerste echte synthesizer: een Moog Prodigy!
Vanaf dat moment ging het goed fout. Er kwamen: een SY1 van Yamaha, een Teisco 60F (ik dacht lang dat de F een 7 was...), een Kawai SX240, Roland Jupiter6, Roland SVC350, Roland SH101 en nog veel meer.
Jaren heb ik lekker in mijn studiootje weggedroomd terwijl de ledjes vrolijk knipperden en de ongesynchroniseerde oscillators vrolijk om elkaar heen dansten.
Af en toe doe ik (met dank voor jullie vele tips) een stukje onderhoud aan de oude beestjes en dat is leuk, soms frustrerend maar bijna altijd bevredigend. Tijd om me in de discussies te storten en bij vragen misschien zelfs een tip "terug" te geven ;) :engel:
 
Holy ravioli! Al dat moois en nu pas lid?
Nou vooruit, het is goed voor één keer :frons:.
Welkom Eelco! :D.
l.jpg


Cheers,
Exo. :mega:
 
Je kan beter gewaarschuwd zijn: hier teveel schrijven/lezen is minder spelen op je synths :)

:biertje:
 
Welkom:baco:
 
Back
Top