jando - stuifzand

Ik dacht meer aan een soort van Eurodance!?
Maar eigenlijk maakt het niet uit, laten we zeggen jouw style :okdan:
Zitten voldoende in, alleen moet nog wel wat bijgeschaafd worden hier en daar... oa iets minder reverb op alles..
Ik zeg, lekker bezig hoor!
 
eurodance? haha dat was totaal niet mijn insteek maar wellicht is het die lead sound.

Dank voor het luisteren!
 
Ik luisterde laatst nog naar deepchords dingen en werd weer even geschoold door de dub techno meesters ;) Maar heb er ook wel moeite mee om echt voor een genre te kiezen omdat er al zulke goede dingen in bestaan haha.

Ah, heel goed! Aan Deepchord heb je een inderdaad goede leermeester, sterke tracks. Ik kan je ook Basic Channel, Fluxion, en Sandwell District aanraden. Loscil ook, maar die betreedt meerdere paden.. En zo zijn er nog veel meer die ik dan weer niet ken, misschien kan een kenner effe komen names-droppen.. :)


Ja die timing ik ga er nog eens voor zitten....je zou denken dat na een render er geen vertraging op zou moeten zitten of zie ik dat verkeerd?

Klopt. Dus het zou in je project zelf hoorbaar moeten zijn. Heb je hardware opgenomen? Kan de latency daarvan zijn. Mijn routine is opname maken, inzoomen, spoortje iets naar links trekken (heeft per definitie vertraging), eerste tel op de eerste tel, en de boel loopt lekker strak.


eurodance? haha dat was totaal niet mijn insteek maar wellicht is het die lead sound.

Nou, eerder die afterbeat-bassline.. da's best wel een "euro-dingetje".. 't schoot ook door mijn hoofd...
 
Ja ik ken de namen, mag er graag naar luisteren! Mikkel Metal is ook fijn.

Ik heb geen hardware opgenomen maar de kick is kick2 vst en heb wat hihat en clap samples op de tijdlijn gedropt, dat naar links trekken heb ik niet gedaan, dat zou het moeten zijn :)

Ah, after beat bass lines doen ze in de euro dance, weer wat geleerd haha.
 
Ik heb geen hardware opgenomen maar de kick is kick2 vst en heb wat hihat en clap samples op de tijdlijn gedropt, dat naar links trekken heb ik niet gedaan, dat zou het moeten zijn :)

Niet te hard in doorschieten hoor, je omschrijving klinkt alsof het gewoon prima in je project staat (latency merk je niet zo, bij vst's volledig in-the-box). Bekijk 't gewoon effe rustig per spoor.. en m'n opmerkingen over de timing vallen denk ik weg, als je een andere bassline zou proberen.. áls je dat zou proberen... hoewel.. ben nog wel benieuwd of er misschien korte stiltes aan het begin van die samples zitten, dat zou je nog kunnen checken.. (denk het niet, als ze uit een packje komen)
 
Voor mij werkt deze track ook niet helemaal. Ik vind het iets te eentonig. Basje vind ik wel lekker, maar zoals fifth both al aangeeft, als je dan zo'n simple beat er onder zet, moet het echts staan. Dat vind ik hier niet.
 
Vanaf 3:47 begint het te lopen. Mag iets spannender, meer twist verwerken. Verder prima hoor!
 
ja ik ben het met je eens vink, deze track is nog niet af :)

ben dan wel weer blij dat ik met mijn eerste broddelwerkjes van afgelopen jaar toch wat verwachtingen heb weten te scheppen :D
 
Wat minimalistisch misschien maar klinkt prima. De dub chords zou ik ook wat zachter gezet hebben, iets minder op de voorgrond. Maar da's ook een smaak dingetje natuurlijk...
 
klank is prima vind ik, het is wel braafjes. Kan vast als basisje dienen in een dj mix
 
Back
Top