jando - stuifzand

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.050
Locatie
IJmuiden
Beste allemaal,

Bij deze mijn inzending voor dit jaar. Ik wilde wat doen met dub techno chords. Het koste me nogal wat moeite om ze helemaal lekker te krijgen, en ik denk dat het nog een stuk beter zou kunnen, maar de tijd is op dus ik moet wel inzenden. Met zo'n deadline kun je in ieder geval wel wat knopen doorhakken en er gewoon maar een punt achter zetten.

Ik kon het niet laten om er wat melodie in te brengen, dus pure dub techno is het niet geworden. Wat dan wel? Housy dub techno met een vleugje melodie? Oordeel zelf.

Ik hoop dat het jullie mag bekoren. Veel luisterplezier!

 
Hij heeft me bekoord, maar die tegenmelodie op het einde had veel vroeger mogen komen, waant sommige stukken klonken een beetje repitetief, maar dat is niet erg. Topplaat, al bij al. STEM!

PS Ruisje op het einde?
 
Het klink alles bij elkaar wat dofjes, ook lijkt de bass synth met de main synth te vechten om het laag-mid.
De main synth komt er overigens best abrupt in en dat is niet erg als je house maakt, maar in de repetitieve stijl waarin jij dit nummer hebt geproduceerd had het wat subtieler gemogen.
Het arrangement is wat vlak; er zijn geen climax momenten waarnaar wordt opgebouwd. Ik kom helaas op dit moment niet verder dan een 5, maar als hier nog ooit aan gesleuteld gaat worden kun je makkelijk in de voldoende belanden. Met de keuze van de individuele sounds zit het overigens goed!
 
Het doet me soms wel een beetje aan "Lily was Here" van Candy Dulfer denken. In ieder geval een goede geluidskeuze :okdan:. De stabs klinken ruig. Als contrast een zachte zaagtand als lead. Droge bas. Nog hier en daar wat klein schaafwerk aan de mix en dan is het echt af.
 
Dank voor de feedback! Kan me wel goed in jullie commentaar vinden. Ik was voor de verandering eens op tijd begonnen en het fundament van deze track stond, dus in mijn beleving had ik nog alle tijd om het goed te maken maar ik bleef eindeloos stoeien met die verdraaide dub techno chords en verloor het grote geheel wat uit het oog en de deadline was daar dus ik moest maar inzenden.

Dat doffe klopt ook wel ik heb dat in eerdere tracks ook gehad, ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik dat ik wat te enthousiast ben geworden van Kazrog true Iron en True Dynamics en ik vermoed dat het doffe toch daarmee te maken heeft, ik probeer het eens zonder.

Ik ga zeker kijken of ik van dat vijfje van Rutger nog een zeven kan maken haha. En wellicht kan de melodie nog boeiender, ik vind het toch nog behoorlijk lastig om een pakkende melodie te maken maar misschien is dub techno plus stevige lead synth ook een maffe combi :)
 
Laatst gewijzigd:
Leuke track! Lekker breed gemixt. De "dub chord" was iets te aanwezig voor mij. Ook denk ik dat een wat drogere sound (minder verb in het algemeen) beter bij dit nummer zou passen. Maar wellicht is dat smaak :)
 
De sounds zijn tof, zeker de atmosferische sounds / fx.
De mix is niet helemaal in balans qua volume. Wel een heel mooi stereo beeld!
Echter, de bass, chord, pluck en lead synths vormen ritmisch gezien een nogal eentonig en houterig geheel.
 
Ja vind het zelf ook wat teveel op de grid. Heb m'n vorige tracks juist vrij losjes ingespeeld, soms wat te losjes misschien...maar dat ligt me toch beter dan perfect op de grid en vind ik ook leuker. Zelf ook wel blij met de pannende FX sounds.

En ja die chords te aanwezig, daarbij is de automation op de filter in de breaks ook niet helemaal jofel...heb toch al een aardige lijst met verbeterpunten mijn handjes moeten maar weer uit de mouwen.
 
Ik vind de beat in deze track wat karig, niks mis met een minimal beat, maar die moet dan wel staan als een huis: de juiste swing hebben, een dikke kick (de snare vind ik wel lekker btw) en zo nu en dan toch een heel pietsje variatie, en dan het liefst gecomplementeerd met een groovende bass. Het is nu in ieder geval vrij droog en monotoon. En dat is (voor mij) jammer, want daardoor ben ik nu helemaal afgeleid door dit feit en ben ik nauwelijks naar de rest aan het luisteren merk ik.
 
Basslijn is top, mag wel luider van mij en ik vind het ook jammer dat er na 0:34 geen moment is waarop alleen die bass te horen is.
+ dit soort repetitieve baslijnen komt voor mij ook beter tot hun recht als de rest er wat meer mee in dialoog gaat.
Op heel repetitieve baslijnen kan je zo goed als alles spelen dat je wil maar dat is daarom niet altijd een goed idee.
 
Hmm ja ik dacht dat een simpele straight beat voor deze beter zou volstaan, als je er op focust is het wellicht oersaai. Wat de kick minder dik maakt komt doordat ik er een tape effect op heb gezet, vond die wat meer ingehouden kick met wat minder punch wel goed samengaan met de bas. Maar zal nog eens A/B testen met een vollere punchy kick.

Bas wat luider en een momentje voor zichzelf en met dialoog met andere elementen vind ik een goeie.

Dank voor de feedback :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
ik ben ook niet zo thuis in al die (sub)genres, maar klinkt lekker hoor.
Als ik het moet vergelijken met iets wat ik ken dan zitten er wat elementen in die me doen denken aan de wat rustigere nummers (zoals "when is the future")van VNV nation en dat is volgens de wiki future-pop. en alhoewel jou nummer toch wel echt anders klinkt (swingender en minder strak, en met een melodieuze synth ipv vocals) geeft het mij de vibes wel een beetje (misschien vanwege de geluidskeuze van de warmere synth elementen
 
Als je de dub techno kant op zou willen.. die chords worden ook wel "stabs" genoemd - en da's niet voor niets... daarmee "snij" je als het ware af en toe even door het klanktapijt van de eeuwig durende tape-echo's.. dus, zeg, eens in de acht of zestien of whatever maten.. maar niet elke maat, zoals hier. En ze hebben vaak zelf ook echo (geen galm), jij hebt ze droog gelaten (/galm gebruikt).

Dat klinkt alsof je dingen had "moeten" doen, haha, maar zijn meer hints omdat je aangeeft er zo mee gestoeid te hebben.

Als jando-track - ey, prima muziek man. Maar die baslijn mag van mij ook wat meer grooven.


Ja vind het zelf ook wat teveel op de grid.

Ah. Interessant. Ik vond de timing juist wat zwabberig. Kan er de vinger niet achter leggen, maar ultra-strak is 'ie niet.

(Misschien dat die bassline dat doet - de noot strak op de grid, maar de sample / sound die wordt aangestuurd iets vertraging..?)
 
Als je de dub techno kant op zou willen.. die chords worden ook wel "stabs" genoemd - en da's niet voor niets... daarmee "snij" je als het ware af en toe even door het klanktapijt van de eeuwig durende tape-echo's.. dus, zeg, eens in de acht of zestien of whatever maten.. maar niet elke maat, zoals hier. En ze hebben vaak zelf ook echo (geen galm), jij hebt ze droog gelaten (/galm gebruikt).

Dat klinkt alsof je dingen had "moeten" doen, haha, maar zijn meer hints omdat je aangeeft er zo mee gestoeid te hebben.

Als jando-track - ey, prima muziek man. Maar die baslijn mag van mij ook wat meer grooven.




Ah. Interessant. Ik vond de timing juist wat zwabberig. Kan er de vinger niet achter leggen, maar ultra-strak is 'ie niet.

(Misschien dat die bassline dat doet - de noot strak op de grid, maar de sample / sound die wordt aangestuurd iets vertraging..?)
Ah ja wat er nu op de chords zit is valhalla delay met een hoop diffusion waardoor de delay eigenlijk wegvalt, eerst had ik kortere noten (stabs idd) maar dat liep ook niet echt lekker...ik denk dat je gelijk hebt dat het komt doordat er ook iedere maat een akkoord zit. Ik luisterde laatst nog naar deepchords dingen en werd weer even geschoold door de dub techno meesters ;) Maar heb er ook wel moeite mee om echt voor een genre te kiezen omdat er al zulke goede dingen in bestaan haha.

Ja die timing ik ga er nog eens voor zitten....je zou denken dat na een render er geen vertraging op zou moeten zitten of zie ik dat verkeerd?
 
ik ben ook niet zo thuis in al die (sub)genres, maar klinkt lekker hoor.
Als ik het moet vergelijken met iets wat ik ken dan zitten er wat elementen in die me doen denken aan de wat rustigere nummers (zoals "when is the future")van VNV nation en dat is volgens de wiki future-pop. en alhoewel jou nummer toch wel echt anders klinkt (swingender en minder strak, en met een melodieuze synth ipv vocals) geeft het mij de vibes wel een beetje (misschien vanwege de geluidskeuze van de warmere synth elementen
Ja goede track, ik luisterde er vroeger weleens na, electric body music noemen ze het ook wel. Hoor zelf niet heel veel gelijkenissen maar ieder heeft zo z'n referentiekaders.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top